Λογαριασμοί ρεύματος: Οι ανεξόφλητες οφειλές διπλασιάστηκαν
Με το νέο μοντέλο τιμολόγησης οι προμηθευτές δεν έχουν δικαίωμα να ζητήσουν αποκοπή ηλεκτρικού ρεύματος για πελάτη τους που έχει αλλάξει πάροχο χωρίς να έχει εξοφλήσει τον λογαριασμό του, με αποτέλεσμα να συσσωρεύουν χρέη.
Σε αντίθεση με τους «ενεργειακούς τουρίστες», η εικόνα που μεταφέρεται από την αγορά είναι ότι οι καταναλωτές στην πλειονότητά τους προτιμούν να πληρώνουν τον λογαριασμό ρεύματος και αυτοί που δυσκολεύονται ζητάνε διακανονισμούς.
Η τάση μάλιστα είναι οι καταναλωτές να επιλέγουν τιμολόγια με έκπτωση συνέπειας λόγω της χαμηλότερης τιμής και οι 7 στους 10 εξ αυτών να είναι απόλυτα συνεπείς. Ωστόσο και παρά τις υψηλές επιδοτήσεις, ένα ποσοστό των καταναλωτών δυσκολεύεται να αποπληρώσει τον λογαριασμό στην ώρα του, με αποτέλεσμα να έχει συσσωρευθεί συνολικά στην αγορά ένα ποσό ανεξόφλητων οφειλών της τάξης των 500 εκατ. ευρώ, το οποίο οι εταιρείες διαχειρίζονται μέσω διακανονισμών, αλλά και κάνοντας χρήση του εργαλείου των «αποκοπών».
Πέραν των ανεξόφλητων οφειλών του 1 δισ. ευρώ, από τα ταμεία των παρόχων «λείπουν» τουλάχιστον 300-400 εκατ. ευρώ (σύμφωνα με συντηρητικούς υπολογισμούς, όπως είπε ο κ. Μητρόπουλος), ποσά που έχουν καταβάλει ως επιδοτήσεις σε επιχειρήσεις έως 35 KVA, αλλά δυσκολεύονται να εισπράξουν λόγω της δυσκολίας να συλλέξουν τις απαιτούμενες –βάσει της σχετικής υπουργικής απόφασης– από τους πελάτες τους υπεύθυνες δηλώσεις.