ΑΑΔΕ: Νέα υπόθεση φοροδιαφυγής από τηλεπαρουσιαστή – Ο αλγόριθμος που εντοπίζει τους influencers
H ειδική ομάδα παρακολούθησης ψηφιακών επιχειρηματικών συναλλαγών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων «ξεσκέπασε» νέα υπόθεση μεγάλης φοροδιαφυγής.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για παρουσιαστή τηλεοπτικής εκπομπής, ο οποίος ταυτόχρονα διαθέτει εταιρεία τηλεπωλήσεων. Ύστερα από καταγγελίες καταναλωτών, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ άρχισαν να παρακολουθούν τη συναλλακτική συμπεριφορά της επιχείρησης.
Ζήτησαν στοιχεία των παραδόσεων από την εταιρεία ταχυμεταφορών, με την οποία συνεργαζόταν η επιχείρηση, και βρήκαν ότι, για τέσσερις χρήσεις, δεν είχαν δηλωθεί 12.000 αποδείξεις, συνολικής αξίας 400.000 ευρώ. Ακόμη, βρήκαν ότι ο συγκεκριμένος παρουσιαστής δεν εμφανιζόταν τυπικά ως μέτοχος της εταιρείας, αλλά είχε βάλει μπροστά τη μητέρα του.
Ήδη, έχουν επιβληθεί τα προβλεπόμενα πρόστιμα, ενώ ελέγχονται τόσο η επιχείρηση για τις υπόλοιπες χρήσεις, όσο και ο ίδιος και η μητέρα του, για πιθανές άλλες φορολογικές παραβάσεις.
Ο αλγόριθμος της εφορίας που εντοπίζει τους influencers
Ελεγκτές της ΑΑΔΕ «σαρώνουν» τους λογαριασμούς προσώπων με χιλιάδες followers σε: Instagram, Facebook, Tik Tok
Στη συνέχεια ερευνούν εάν οι influencers συνεργάζονται με επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου ή είναι μέτοχοι (προώθηση και πώληση προϊόντων – υπηρεσιών) με ειδικό αλγόριθμο που διασταυρώνει εισοδήματα που δηλώνονται στην Εφορία και έλεγχο τζίρου των e-shop
Άλλα στοιχεία έρευνας:
- Συλλογή πληροφοριών από τις εταιρείες κούριερ για τις παραδόσεις εμπορευμάτων
- Ύποπτη.. πολυτελή διαβίωση που δεν συνάδει με το εισόδημα που δηλώνουν
Ποιοι μηχανισμοί «ξετρυπώνουν» influencers
- Ίδρυση ειδικού τμήματος που ερευνά τους influencer
- Σύμφωνα με το MEGA, Μέχρι τώρα αρμόδιο το ΣΔΟΕ και ΥΕΔΔΕ που διαπίστωσε ότι υπάρχουν επιχειρήσεις «φαντάσματα» που πωλούν προϊόντα από το διαδίκτυο
- Παράνομα προϊόντα έρχονται στην Ελλάδα χωρίς εκτελωνισμό και ΦΠΑ και μετά γίνεται η πώληση
- Αναρτήσεις σε Facebook, Instagram, Tik Tok και άλλα social media
Τι ελέγχουν για τον εντοπισμό των φοροφυγάδων influencers
1) Τραπεζικές συναλλαγές και διασταύρωση στοιχείων
2) Αν αναγράφεται στην ανάρτηση ότι είναι επί πληρωμή θα πρέπει να έχει κόψει το αντίστοιχο παραστατικό
3) Από τα συμφωνητικά που μπορεί να έχουν υποβληθεί , αν έχει κοπεί το αντίστοιχο παραστατικό
4) Καταγγελία από πελάτη για μη έκδοση παραστατικού
5) Έρευνα προσωπικών email ή μηνυμάτων μέσω social media