Εφοριακοί σερφάρουν στα social media για υποθέσεις φοροδιαφυγής
Οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες άντλησης πληροφοριών, όπως για παράδειγμα Booking, Airbnb, οι πλατφόρμες διανομής φαγητού καθώς και οι υπηρεσίες κούριερ παρέχουν στους ελεγκτές νέα πολύτιμα στοιχεία. Μάλιστα έχουν υπογραφεί πρωτόκολλα συνεργασίας και ήδη, σε ό,τι αφορά τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, η Booking αποβάλλει από την πλατφόρμα όσους δεν έχουν αριθμό μητρώου.
Η υπερέκθεση των influencers, ιδιαίτερα κατά την περίοδο της πανδημίας, οδήγησε τον ελεγκτικό μηχανισμό στην επικέντρωση του ενδιαφέροντός του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και συγκεκριμένα στο Instagram, το TikTok και το Facebook.
Ουσιαστικά, η έντονη κινητικότητά τους στα social media για να πωλήσουν τα προϊόντα που διαφημίζουν τους έφερε στο προσκήνιο, με τα πρώτα αποτελέσματα να είναι εντυπωσιακά.
Το δίκτυο των «νέων ελεγκτών» που διαθέτει η ΑΑΔΕ ανέρχεται σε εκατοντάδες χιλιάδες και έχει απλωθεί διαδικτυακά σε όλη την επικράτεια. Ετσι, λοιπόν, οι εφοριακοί από το γραφείο τους μπορούν και συγκεντρώνουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία εντοπίζοντας τη φοροδιαφυγή. Τη σκυτάλη παίρνουν τα συνεργεία ελέγχου, τα οποία διενεργούν ελέγχους στην έδρα των φυσικών προσώπων αλλά και των ηλεκτρονικών καταστημάτων για να διαπιστώσουν και να καταγράψουν τις παραβάσεις.
Σημειώνεται ότι το προσεχές διάστημα η ΑΑΔΕ θα θέσει σε ισχύ τη νέα πλατφόρμα μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να καταγγέλλουν περιπτώσεις φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου. Η πλατφόρμα θα συγκεντρώνει όλες τις καταγγελίες, επώνυμες και ανώνυμες.
Ειδικότερα, όσοι θέλουν να καταγγείλουν κάποια παράβαση θα εισέρχονται στην πλατφόρμα, η οποία θα είναι ανοιχτή, χωρίς να απαιτούνται κωδικοί πρόσβασης στο Taxisnet, και θα συμπληρώνουν σε ειδική φόρμα τα στοιχεία για το είδος και τον χρόνο της φορολογικής παράβασης. Επειτα από αξιολόγηση η καταγγελία θα παραδίδεται στους ελεγκτές για να την ερευνήσουν.