Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού το βάρος της διάσωσης της ΑΝΕΚ

Στα χέρια της Επιτροπής Ανταγωνισμού βρίσκεται το μέλλον της ΑΝΕΚ, με την Αρχή να αποφασίζει στις 12 Ιουλίου για το εάν η συμφωνία διάσωσης της ΑΝΕΚ με απορρόφηση από την Attica Group είναι σύννομη ή όχι.
ΑΠΕ - ΜΠΕ

Η ΑΝΕΚ είναι ζημιογόνος. Ωστόσο λειτουργεί εξαιτίας της «αιμοδοσίας» των ταμειακών ροών που παράγει η κοινοπρακτική λειτουργία της με την Attica Group στις γραμμές της Αδριατικής και της Κρήτης. Δηλαδή εδώ και 12 έτη χρηματοδοτείται από την κοινοπραξία με την Attica, η οποία θέλει πλέον να τη διασώσει απορροφώντας την.

Προς το σκοπό αυτό η Attica Group προσφέρει 80 εκατ. ευρώ στις τράπεζες υπό τη μορφή ανάληψης χρεών της ΑΝΕΚ και ποσοστό της τάξεως του 11,5% των μετοχών της Attica Group στους μετόχους της ΑΝΕΚ.

Η συμφωνία, που πρέπει να λάβει την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού στις 12 Ιουλίου, εξετάζεται υπό το πλαίσιο των προβλεπόμενων περί διάσωσης. Σε αυτή την περίπτωση, έγκριση σημαίνει πως η συμφωνία προχωράει χωρίς να απαιτηθεί η παραμικρή αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας των δύο εταιρειών, δηλαδή ενδεχόμενη απόσυρση από γραμμές ή πώληση πλοίων.

Όμως οι εταιρείες που συνδέονται με τον ανταγωνισμό όπως η Seajets κατέθεσαν πρόταση εξαγοράς της ΑΝΕΚ προς τις τράπεζες και τους μετόχους της ΑΝΕΚ, η οποία απορρίφθηκε, διότι θεωρήθηκε προσπάθεια να αλλάξει το μοντέλο έγκρισης της συμφωνίας από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ούτως ώστε αυτή να ζητήσει μέτρα από το νέο σχήμα, δηλαδή πώληση πλοίων και έξοδο από κάποιες γραμμές που εξυπηρετεί.

Η Τράπεζα Πειραιώς υπό την ιδιότητα της ως εκπρόσωπος των oμολογιούχων απάντησε στην Seajets ότι στην πρόταση της δεν λαμβάνει υπόψη τις σημαντικές ταμειακές ανάγκες της ΑΝΕΚ προς τρίτους πιστωτές ούτε περιλαμβάνει σχεδιασμό για την ομαλή μετάβαση και απρόσκοπτη λειτουργία της εταιρείας λόγω δυνητικής λήξης της κοινοπραξίας ΑΝΕΚ με τη Superfast.

Το μόνο σίγουρο είναι πως σε περίπτωση που η ΑΝΕΚ καταρρεύσει, ο ανταγωνισμός θα έχει την ευκαιρία να αυξήσει τα μερίδιά το, αλλά και να αποκτήσει ίσως κάποιο από τα πλοία της, όταν και εφόσον αυτά βγουν σε πλειστηριασμούς από τους πιστωτές.