Εκπτώσεις: «Έξυπνες αγορές» στο τελευταίο δεκαήμερο - Ο τουρισμός «τόνωσε» την κατανάλωση
Η ένδυση και η υπόδηση έχουν και φέτος την πρωτοκαθεδρία - Μεγαλύτερη η κατανάλωση από πέρυσι λόγω τουρισμού
Διπλό θετικό πρόσημο σε κύκλο εργασιών και όγκο πωλήσεων είχαν τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης κατά τις θερινές εκπτώσεις, διατηρώντας και φέτος την πρωτοκαθεδρία στις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Το τελευταίο δεκαήμερο των εκπτώσεων ενδείκνυται για «έξυπνες αγορές» δήλωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης. Υπενθυμίζεται πως η περίοδος των εκπτώσεων ολοκληρώνεται την Πέμπτη 31 Αυγούστου 2023.
«Το τελευταίο δεκαήμερο των θερινών εκπτώσεων ενδείκνυται για "έξυπνες" αγορές, όπου οι καταναλωτές με τον βεβαρημένο οικογενειακό προϋπολογισμό, θα έχουν την ευκαιρία επιλογών μέσα από μια μεγάλη ποικιλία διαρκών καταναλωτικών αγαθών σε χαμηλές τιμές. Ταυτόχρονα, οι εμπορικές επιχειρήσεις με την επιστροφή των πελατών τους από τις διακοπές του Αυγούστου, θα έχουν μια τελευταία ευκαιρία να ρευστοποιήσουν εποχικά εμπορεύματα με τη δυνατότητα να καλύψουν τρέχουσες υποχρεώσεις και οφειλές» ανέφερε ο κ. Κορκίδης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η τελευταία περίοδος των θερινών εκπτώσεων αποτελεί ευκαιρία για περεταίρω αναχαίτιση των πληθωριστικών πιέσεων σε μηνιαία αλλά και ετήσια βάση. Ο στόχος, πάντως, του διμήνου για 7 δισ. ευρώ τζίρο, δεν είναι σίγουρο ότι θα επιτευχθεί.
«Οι μεγάλες εκπτώσεις και φέτος, προσπάθησαν να προσεγγίσουν τους καταναλωτές, ώστε να λειτουργήσουν συνδυαστικά, υπέρ εισοδήματος και τζίρου. Δεν γνωρίζουμε ακόμα εάν στο τέλος των εκπτώσεων θα πετύχουμε τους στόχους του διμήνου των 7 δισ. ευρώ σε τζίρο, λόγω του καύσωνα και των πυρκαγιών του Ιουλίου. Ο εμπορικός κόσμος της Αττικής έχει πάντως ήδη καταγράψει μεγαλύτερη κατανάλωση από πέρυσι, κυρίως λόγω των αυξημένων τουριστικών ροών στην Αθήνα, κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων. Άρα και οι τουρίστες-καταναλωτές θα μπουν στο άθροισμα του τελικού τζίρου με την "εισαγόμενη κατανάλωση"».
Η ένδυση και υπόδηση είχαν και φέτος την πρωτοκαθεδρία στις προτιμήσεις των καταναλωτών στις τακτικές εκπτώσεις διατηρώντας διπλό θετικό πρόσημο σε κύκλο εργασιών και όγκο πωλήσεων, πρόσθεσε ο κ. Κορκίδης.
«Το επιθυμητό είναι στο τέλος της περιόδου των εκπτώσεων, όλοι οι εγχώριοι καταναλωτές και μόνιμοι πελάτες μας επιστρέφοντας από τις διακοπές να "εκμεταλλευτούν" τις συμφέρουσες τιμές, αλλά και οι επιχειρήσεις λιανικής να μπορέσουν να ξεπουλήσουν το "stock" εμπόρευμά τους. Μπαίνοντας στην τελική ευθεία των καλοκαιρινών εκπτώσεων και πριν κάνουμε το τελικό ταμείο, περιμένουμε και ελπίζουμε σε ένα καλό τελευταίο δεκαήμερο εκπτώσεων» κατέληξε.