Μέτρα κατά της ακρίβειας: Προϊόντα με μειωμένη τιμή στο ράφι, διαφάνεια και αυστηροί έλεγχοι
Σε εξέλιξη είναι η συνέντευξη Τύπου του Υπουργού Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα για την εξειδίκευση των μέτρων για την προστασία των καταναλωτών, την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και την αντιμετώπιση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών και κρουσμάτων κερδοσκοπίας.
«Η ακρίβεια είναι ένα παγκόσμιο πρόβλημα, το μεγαλύτερο αυτή τη στιγμή για την οικονομία. Παρότι υποχωρεί ο πληθωρισμός, παραμένουν οι υψηλές τιμές. Θέλουμε να πετύχουμε τρία πράγματα. Πρώτον, εντατικοποίηση των ελέγχων κατά της αισχροκέρδειας, δεύτερον τόνωση του ανταγωνισμού και βελτίωση της διαφάνειας προσδιορισμού τιμών και τρίτον σταθεροποίηση και μείωση τιμών στο ράφι, για τα αναγκαία προϊόντα», ανέφερε ο κ. Σκρέκας.
Ο υπουργός πρόσθεσε επίσης ότι: «Με την έναρξη του φαινομένου της ακρίβειας, η κυβέρνηση εφάρμοσε μέτρα όπως το καλάθι του νοικοκυριού και το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους των επιχειρήσεων. Τα μέτρα αυτά έχουν αποδώσει, θα ενισχυθούν από τις νέες παρεμβάσεις που ανακοινώνουμε σήμερα. Η αντιμετώπιση του εισαγόμενου πληθωρισμού, θα αντιμετωπιστεί μέσα από την αύξηση των εισοδημάτων. Στόχος μας είναι η επίτευξη ισχυρής και βιώσιμης ανάπτυξης».
Τα τέσσερα μέτρα για την καταπολέμηση της ακρίβειας
Στη συνέχεια, ανέφερε τους τέσσερις άξονες στους οποίους κινούνται οι νέες παρεμβάσεις του υπουργείου Ανάπτυξης για την καταπολέμηση της ακρίβειας:
Πρώτο μέτρο
Αναδεικνύουμε στο ράφι των σούπερ μάρκετ τα προϊόντα στα οποία οι προμηθευτές θα προχωρήσουν σε μείωση στην τιμή, για χρονικό διάστημα άνω των έξι μηνών. Τιμή αναφοράς για τον προσδιορισμό της μείωσης, θα λαμβάνεται η τιμή ραφιού πριν τις 20 Σεπτεμβρίου. Αν κάποια εταιρεία δηλώσει ψευδώς ότι προχώρησε σε μείωση, θα έχει πρόστιμο 20.000 ευρώ ανά προϊόν.
Δεύτερο μέτρο
Ελέγχουμε αυστηρά τους προμηθευτές όπως και όλη την εφοδιαστική αλυσίδα. Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο άνω των 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να κοινοποιούν στο υπουργείο Ανάπτυξης τους καταλόγους των προμηθευτών και τις μεταβολές, για να εντοπίζονται τα προϊόντα στα οποία υπάρχουν ανατιμήσεις για να κάνει ελέγχους η ΔΙΜΕΑ.
Τρίτο μέτρο
Διαφάνεια στις τιμές των οπωροκηπευτών. Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο άνω των 90 εκατ. ευρώ, υποχρεούνται να δημοσιοποιούν τον τιμοκατάλογο. Θα αναρτώνται και στο υπουργείο Ανάπτυξης. Στόχος είναι να τονωθεί ο ανταγωνισμός και η διαφάνεια στα φρούτα και τα λαχανικά.
Τέταρτο μέτρο
Ενίσχυση στους ελεγκτικούς μηχανισμούς. Σύμμαχος ο καταναλωτής στη μάχη κατά της ακρίβειας. Αναβαθμίζουμε το σύστημα υποβολής και διαχείρισης καταγγελιών. Ενεργοποιείται εφαρμογή για την υποβολή καταγγελιών και μέσω των κινητών τηλεφώνων.