Πλήγμα για το Tik Tok: Η Ινδονησία απαγόρευσε τις εμπορικές συναλλαγές στα social media
Η Ινδονησία απαγόρευσε τις ηλεκτρονικές εμπορικές συναλλαγές σε πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Εμπορίου της χώρας, σε ένα πλήγμα στην εφαρμογή σύντομων βίντεο TikTok, η οποία στηρίζεται στη μεγαλύτερη οικονομία της Νοτιοανατολικής Ασίας για να ενισχύσει τις δραστηριότητες της στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι η κίνηση αυτή, που τίθεται σε ισχύ άμεσα, έχει στόχο την προστασία εμπόρων και σημείων πώλησης εκτός διαδικτύου, προσθέτοντας ότι η επιθετική τιμολογιακή πολιτική σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης απειλεί τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Η κίνηση αυτή έρχεται μόλις τρεις μήνες αφού το TikTok δεσμεύθηκε να επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια στην Νοτιοανατολική Ασία, κυρίως στην Ινδονησία, τα επόμενα χρόνια σε μια προσπάθεια να δημιουργήσει την πλατφόρμα της στο ηλεκτρονικό εμπόριο TikTok Shop.
Το TikTok, που ανήκει στην κινεζική ByteDance, έχει 125 εκατ. ενεργούς μηνιαίους χρήστες στην Ινδονησία και προσπαθεί να μεταφράσει τη μεγάλη βάση χρηστών του σε σημαντική πηγή εσόδων ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η εταιρία δεν απάντησε άμεσα το αίτημα για σχόλιο. Τη Δευτέρα, δήλωσε ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να λάβει υπόψιν «τον βιοπορισμό έξι εκατομμυρίων και πλέον» τοπικών πωλητών που είναι ενεργοί στο TikTok Shop.
Ο υπουργός Εμπορίου Ζουλκίφλι Χασάν δήλωσε σε δημοσιογράφους σήμερα ότι η ρύθμιση αυτή έχει στόχο να διασφαλιστεί «θεμιτός και δίκαιος» επιχειρηματικός ανταγωνισμός, προσθέτοντας ότι στοχεύει επίσης να διασφαλίσει την προστασία δεδομένων των χρηστών. Προειδοποίησε ότι δίδεται η δυνατότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να μπορούν να γίνονται ταυτόχρονα πλατφόρμα ηλεκτρικού εμπορίου, κατάστημα και τράπεζα.
Η νέα ρύθμιση απαιτεί επίσης από τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ινδονησία να ορίζουν μια ελάχιστη τιμή 100 δολαρίων για ορισμένα προϊόντα που αγοράζονται απευθείας από το εξωτερικό, σύμφωνα με έγγραφο στο οποίο είχε πρόσβαση το Reuters, και ότι όλα τα προϊόντα που προσφέρονται θα πρέπει να πληρούν εγχώρια πρότυπα.
Ο Ζουλκίφλι δήλωσε ότι το TikTok έχει μία εβδομάδα για να συμμορφωθεί με τη ρύθμιση αυτή διαφορετικά κινδυνεύει με κλείσιμο.
Η εταιρία ερευνών BMI ανακοίνωσε νωρίτερα σήμερα ότι το TikTok θα είναι η μόνη επιχείρηση που θα επηρεαστεί από την απαγόρευση συναλλαγών και η κίνηση δεν αναμένεται να πλήξει την ανάπτυξη της βιομηχανίας των ψηφιακών αγορών.
Οι συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ινδονησία ανήλθαν σε σχεδόν 52 δισεκ. δολάρια πέρυσι και από το 5% έλαβε χώρα μέσω TikTok, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρίας συμβούλων Momentum Works. Η Ινδονησία είναι μεταξύ των λίγων αγορών όπου το TikTok λάνσαρε TikTok Shop, σε μια προσπάθεια να εκμεταλλευθεί τη μεγάλη βάση χρηστών που έχει στη χώρα.