Κομπόστα ροδάκινο από «χρυσάφι» - Φεύγει από το εργοστάσιο 1,15 και πωλείται 3,80 ευρώ η συσκευασία
Μπορεί τα φώτα της δημοσιότητας να έχουν πέσει στο ελαιόλαδο και τον χυμό πορτοκαλιού όμως ένα ακόμα ελληνικό προϊόν πωλείται πανάκριβα στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Ο λόγος για το ροδάκινο σε μορφή κομπόστας.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε στο Newsbomb.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Κονσερβοποιών Ελλάδας (ΕΚΕ), Κώστας Αποστόλου: «η συγκομιδή του συμπύρηνου ροδάκινου ολοκληρώθηκε στις 15 Σεπτεμβρίου και είχαμε παραγωγή 320.000 τόνους (450.000 πέρσι) που ήταν μια ισορροπημένη χρονιά».
Και προσθέτει: «όσον αφορά τις τιμές παραγωγού αυτές κυμάνθηκαν από 35 λεπτά το κιλό μέχρι 38 λεπτά το κιλό παραδοτέα στο εργοστάσιο. Ωστόσο αυτό που θα ήθελα να επισημάνω είναι ότι βλέπουμε θεαματική διαφορά στις τιμές του προϊόντος που φεύγει από το εργοστάσιο και πάει στα σούπερ μάρκετ. Χαρακτηριστικά σας αναφέρω ότι από 1,15 με 1,20 ευρώ που πουλάμε εμείς φτάνει στο ράφι στα 3,50 – 3,80 ευρώ η συσκευασία των 850 ml. Πάντα η κομπόστα πουλιόταν στην Ελλάδα ακριβά αλλά αυτές οι εξωφρενικές τιμές δεν υπήρχαν ποτέ».
Η εικόνα του κλάδου
Όσον αφορά τα την εικόνα του κλάδου, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΚΕ, η Ελλάδα διατήρησε στο ίδιο περίπου επίπεδο την καλλιέργεια συμπύρηνου ροδακίνου (±190.000 στρέμματα). Η παραγωγή όμως εμφανίζει θεαματικές αυξομειώσεις λόγω των κλιματολογικών συνθηκών (χαμηλότερη χρονιά το 2021 με 275.000tons και καλύτερη το 2022 με 450.000tons).
«Διαπιστώνεται από τα παραπάνω ο σημαντικός - κομβικός ρόλος της ελληνικής παραγωγής στην παγκόσμια αγορά. Απαραίτητη είναι βέβαια η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας των προϊόντων μας με την βελτίωση των αποδόσεων και των επιδόσεων σε όλο το εύρος της αλυσίδας παραγωγής - διακίνησης και εμπορίου.
Το συμπύρηνο ροδάκινο ήταν, είναι, και θα συνεχίσει να είναι βασικό στήριγμα της οικονομίας της Πέλλας και της Ημαθίας αλλά και των γειτονικών περιοχών», αναφέρει η ΕΚΕ.
Αυξήθηκαν κατά 14,3% οι τιμές σε αναψυκτικά και χυμούς
Συνεχίζονται οι αυξήσεις των τιμών στα τρόφιμα με τους καταναλωτές να μην μπορούν να σηκώσουν το βάρος της ακρίβειας.
Τρόφιμα και είδη νοικοκυριού «καίνε» τους καταναλωτές, οι οποίοι πηγαίνουν στα σούπερ μάρκετ με σημειωματάριο και καταλήγουν στο ταμείο με μισοάδεια καρότσια. Πρωταθλητές της ακρίβειας τα έλαια και τα λίπη, τα οποία αυξήθηκαν μέσα σε έναν χρόνο κατά 26%.
Από τον Οκτώβριο του 2022 μέχρι σήμερα, στην κατηγορία μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων, έχουν καταγραφεί ανατιμήσεις της τάξης του 14,3%.
Πανάκριβα και τα φρούτα, που έχουν αυξηθεί κατά 20,5% από πέρσι και τα λαχανικά κατά 12,3%.
Στην πρωτοβουλία μόνιμης μείωσης τιμής ρίχνει το υπουργείο Ανάπτυξης το βάρος στη προσπάθεια να φρενάρει τις ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με το Κώστα Σκρέκα: συμμετέχουν 63 εταιρείες με περισσότερα από 740 προϊόντα σε 50 διαφορετικές κατηγορίες.
Την ίδια ώρα, ο Κώστας Σκρέκας προαναγγέλλει νομοθετική ρύθμιση για χαμηλή τιμή καθημερινά, στα πρότυπα της πρακτικής που ήδη έχει γίνει κανόνας στο εξωτερικό, με την οποία οι ολιγοήμερες προσφορές των σούπερ μάρκετ αντικαθίστανται από σταθερή μείωση τιμής των προϊόντων.
Την ανάγκη περαιτέρω στελέχωσης της Επιτροπής Ανταγωνισμού τόνισε ο πρόεδρος του Στέφανος Κασσελάκης μετά την επίσκεψη που πραγματοποίησε στα γραφεία της Ανεξάρτητης Αρχής.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, οι έλεγχοι στα σούπερ μάρκετ θα εντατικοποιηθούν, με στόχο να παταχθούν τα φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας, ενώ ήδη ελέγχονται 6 πολυεθνικές εταιρείες και περίπου 14 ελληνικές.