Η ακρίβεια στρέφει τους καταναλωτές στα μεταχειρισμένα ρούχα
Γνωστά καταστήματα, αλυσίδες και μάρκες ρούχων ετοιμάζονται να εφαρμόσουν την τακτική των second hand προϊόντων καθώς η ακρίβεια βάζει φρένο στις αγορές νέων προϊόντων. Ειδικά στις ηλικίες 13-19 ετών η αύξηση πωλήσεων σε μεταχειρισμένα ρούχα φτάνει το 2022 στο 41%. Η αντίστοιχη αύξηση στο πρώτο τρίμηνο του 2023 ήταν 42,7%, ενώ μόνο τον Μάρτιο οι αγορές μεταχειρισμένων ρούχων στις νέες ηλικίες εκτοξεύθηκε στο 120,4% σε σχέση με τον ίδιο μήνα το 2022.
Στο εξωτερικό υπάρχουν πλατφόρμες που ασχολούνται με το εμπόριο second hand ρούχων και έχουν γίνει ανάρπαστες καθώς οι τιμές είναι μειωμένες κατά 50% και 60%.
Αντίστοιχη τάση σημειώνεται και στα ελληνικά e-shops και σταδιακά αναμένεται να περάσει και στα φυσικά καταστήματα.
Επιπλέον, έντονη είναι και η τάση να νοικιάζει κανείς κοστούμι ή φόρεμα για μια επίσημη έξοδο αντί να αγοράζει, ενώ η τάση για τα second hand προϊόντα έχει περάσει και στα έπιπλα.
Είναι χαρακτηριστική η επιτυχία φεστιβάλ που πραγματοποιούνται με ρούχα και άλλα μεταχειρισμένα αντικείμενα σε τιμές πολύ πιο προσιτές, όπως το Thrift Festival της Θεσσαλονίκης που διοργανώθηκε πρόσφατα και μέτρησε 20.000 επισκέπτες.
Νωρίτερα τον Μάρτιο γνωστή, μεγάλη αλυσίδα ρούχων εγκαινίασε ψηφιακή πλατφόρμα μεταπώλησης στις ΗΠΑ όπου εκεί ο χρήστης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 30.000 είδη γυναικείας και παιδικής ένδυσης καθώς και αξεσουάρ.