ΜΙΛΑ ΣΤΟ NEWSBOMB.GR Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΗΛΙΔΗΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΜΙΚΡΩΝ ΚΑΙ ΜΕΣΑΙΩΝ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ

«Κάποιοι καταστρατηγούν το περιθώριο κέρδους των σούπερ μάρκετ - Σε κάθε κλάδο υπάρχουν οι πονηροί»

«Πήραμε στην πλάτη μας ένα κόστος και δυστυχώς δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο», αναφέρει στο Newsbomb.gr ο πρόεδρος των μικρών και μεσαίων σούπερ μάρκετ, Γιάννης Πηλίδης.
Eurokinissi

Για το φαινόμενο της ακρίβειας και τον ρόλο των σούπερ μάρκετ που τους τελευταίους μήνες απασχολεί το σύνολο των ελληνικών νοικοκυριών μίλησε στο Newsbomb.gr, ο πρόεδρος των μικρών και μεσαίων σούπερ μάρκετ, Γιάννης Πηλίδης.

Όπως εξηγεί ο ίδιος, η ακρίβεια αποτελεί μια δύσκολη εξίσωση και δεν μπορεί να βρεθεί εύκολη λύση αν δεν υπάρξει ευρωπαϊκή πρωτοβουλία. Επιπλέον, σημείωσε ότι τα μέτρα της κυβέρνησης κινούνται μεν προς τη σωστή κατεύθυνση αλλά στην ουσία λειτουργούν σαν... ασπιρίνες.

«Η ακρίβεια στο ράφι των σούπερ μάρκετ είναι ένα πανευρωπαϊκό φαινόμενο, οπότε το θέμα μεμονωμένα στην Ελλάδα δεν λύνεται. Αυτά τα οποία ακούω στα κανάλια είναι εκτός πραγματικότητας. Δεν μπορεί η υπόλοιπη Ευρώπη να έχει πληθωρισμό και εμείς να έχουμε μηδέν. Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα.

Αν δεν λυθεί πανευρωπαϊκά και συνολικά ό,τι μέτρα και να πάρει η κυβέρνηση, είναι... ασπιρίνες. Βοηθάνε αλλά δεν λύνουν το πρόβλημα», σημειώνει ο κ. Γιάννης Πηλίδης.

Ο Πρόεδρος των μικρών και μεσαίων σούπερ μάρκετ, Γιάννης Πηλίδης μίλησε στο Newsbomb.gr.

«Πήραμε στην πλάτη μας ένα κόστος»

Και προσθέτει: «Όσον αφορά το καλάθι με τις προσφορές είναι ό,τι θα μπορούσε να κάνει η κυβέρνηση, κάνει τους ελέγχους, κάνει μειώσεις στις τιμές αλλά δεν μπορεί να γίνει κάτι άλλο αν δεν λυθεί πανευρωπαϊκά.

Όσον αφορά το περιθώριο κέρδους των σούπερ μάρκετ στις 31 Αυγούστου 2021 ψηφίστηκε ένας νόμος που λέει πως ότι ποσοστό κέρδους είχαμε την ημέρα εκείνη τόσο ποσοστό κέρδους μπορούμε να έχουμε. Με απλά λόγια η κυβέρνηση μας δέσμευσε το ποσοστό κέρδους. Αυτό έφερε τον κλάδο μας σε δύσκολη θέση γιατί δεν μπορούμε να αυξήσουμε το ποσοστό κέρδους σε μια περίοδο με αυξημένη ενέργεια, κόστος μεταφοράς και μεταφορικά άρα έχουμε μείωση κερδοφορίας. Πήραμε στην πλάτη μας ένα κόστος και δυστυχώς δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο. Κάποιοι καταστρατηγούν το περιθώριο κέρδους που σημαίνει ότι θα πρέπει φάνε πρόστιμα. Και έχουν φάει αλλά πάντα σε κάθε κλάδο υπάρχουν και οι πονηροί».

Εvery day low price στα σούπερ μάρκετ

Νέα ρύθμιση για την καταπολέμηση της ακρίβειας με το every day low price και το φρένο στις προσφορές προϊόντων «1+1» στα σούπερ μάρκετ, προανήγγειλε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας με δηλώσεις του στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ. Πιο συγκεκριμένα ο κ. Σκρέκας είπε ότι «παρατηρείται τα προϊόντα προσφορών είτε κατά μόνας είτε 1+1 να είναι για μία περίοδο μίας εβδομάδας. Αυτή η πρακτική των σούπερ μάρκετ έχει ως αποτέλεσμα ένας πολίτες να στοκάρει με προϊόντα. Αντί να πάρει ένα σαμπουάν που χρειάζεται, αναγκάζεται να πάρει 1+1 για να το πάρει σε προσφορά ενώ χρειάζεται μόνο ένα. Τελικά αυτό δεν βοηθάει στο να έχουμε μία σταθερά χαμηλή τιμή στα προϊόντα».

Ο υπουργός Ανάπτυξης πρόσθεσε ότι «εμείς θέλουμε ένα μεγάλο ποσοστό από αυτές τις προωθητικές εκπτώσεις να περάσουν στη μόνιμη τιμή του, όχι στην προσφορά. Αντί να έχει μία προωθητική ενέργεια 1+1 για μία βδομάδα τον μήνα και να πετύχει μόνο εκείνη τη βδομάδα να το πάρει σε προσφορά ο καταναλωτής, να υπάρχει μία μόνιμα χαμηλή τιμή στα προϊόντα. Αυτό λέγεται every day low price στο εξωτερικό και θέλουμε να το εφαρμόσουμε στην Ελλάδα, μέσω μίας νέα μεταρρύθμισης που θα έρθει από το υπουργείο Ανάπτυξης».

Ο κ. Σκρέκας είπε ότι η εν λόγω ρύθμιση θα εφαρμοστεί το πρώτο τρίμηνο του 2024 με στόχο να μπει ένα φρένο «στις εκατοντάδες προωθητικές εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ που έχουν ως αποτέλεσμα να μπερδεύουν τον καταναλωτή», όπως τόνισε χαρακτηριστικά.

Σχετικές ειδήσεις