Παραπλανητικές προσφορές και «παιχνίδια» κερδοσκοπίας από σούπερ μάρκετ – Παραδείγματα
«Άνθρακα» φαίνεται ότι αποτελεί σε ορισμένες περιπτώσεις ο «θησαυρός» των προσφορών στα σούπερ μάρκετ, είτε με τη μορφή «1+1 δώρο», είτε με την «50% έκπτωση», καθώς πολλές φορές αποδεικνύονται παραπλανητικές για τους καταναλωτές, οι οποίοι όχι μονάχα δεν κερδίζουν, αλλά καταβάλλουν και περισσότερα χρήματα από όσα θα διέθεταν αν αγόραζαν μία συσκευασία, σύμφωνα με ρεπορτάζ του «Ελεύθερου Τύπου».
Μπορεί το 70% των προϊόντων που πωλούνται στα ράφια να είναι υπό το καθεστώς προωθητικής ενέργειας, ωστόσο, οι καταναλωτικές οργανώσεις καταγγέλλουν κερδοσκοπικά «παιχνίδια», ενώ, το Υπουργείο Ανάπτυξης έχει προαναγγείλει νομοθετική πρωτοβουλία για να θέσει τέλος στις πλασματικές προσφορές.
Παραδείγματα
Για παράδειγμα, μεγάλη εταιρεία αναψυκτικών διαφημίζει ότι πουλά τις πορτοκαλάδες της, σε προσφορά 5+1 δώρο. Δηλαδή, αγοράζεις έξι και πληρώνεις τις πέντε, πράγμα που δεν ισχύει, όπως φαίνεται.
Η συγκεκριμένη συσκευασία διατίθεται στην τιμή των 3,90 ευρώ, όπερ σημαίνει ότι τα πέντε κουτάκια πορτοκαλάδας κοστίζουν 0,78 ευρώ έκαστο και το ένα είναι δώρο. Το ίδιο προϊόν μεμονωμένο και όχι υπό προωθητική ενέργεια, το ένα κουτάκι δηλαδή, κοστίζει 0,65 ευρώ, φθηνότερα λοιπόν από ό,τι πωλείται η συσκευασία της «προσφοράς».
Αντίστοιχη εικόνα παρατηρείται και στο αλεύρι για όλες τις χρήσεις, το οποίο πωλείται σε προσφορά 2+1 δώρο. Η αρχική τιμή είναι στα 6,24 ευρώ, δηλαδή 3,12 ευρώ κάθε συσκευασία του ενός κιλού συν μία δώρο, όταν η μία του ενός κιλού εκτός προσφοράς πωλείται μόνη της στα 2 ευρώ, δηλαδή 56% φθηνότερα.
Σκρέκας: «Να βάλουμε “φρένο” στο χάος των παραπλανητικών προσφορών»
«Σκοπός είναι να υπάρχουν καθαρές και ουσιαστικές προσφορές στα ράφια», υπογράμμισε ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, σε χθεσινή (18/11) συνέντευξη στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Ο κ. Υπουργός στάθηκε στη σημασία του ενημερωμένου καταναλωτή στη διαμόρφωση των τιμών και την προσπάθεια για καταπολέμηση της ακρίβειας. «Από κοινού, θα δημιουργήσουμε ένα “ανάχωμα” στην αισχροκέρδεια.
Στόχος μας είναι να βάλουμε “φρένο” σε όλες τις παραπλανητικές τακτικές στα ράφια προς όφελος των νοικοκυριών αλλά και του υγιούς ανταγωνισμού. Σκοπός είναι να υπάρχουν στα ράφια καθαρές και ουσιαστικές προσφορές», προσέθεσε ο Κώστας Σκρέκας.
Ακόμη, υπενθύμισε ότι οι έλεγχοι είναι συνεχείς και μόνο το τελευταίο διάστημα έχουν επιβληθεί πρόστιμα σε πέντε πολυεθνικές, συνολικού ύψους 3,9 εκατ. ευρώ. Συνολικά, έχουν λάβει χώρα περίπου 20.000 έλεγχοι και επιβληθεί πρόστιμα που προσεγγίζουν τα 8 εκατ. ευρώ από τα οποία έχουν εξοφληθεί ή βεβαιωθεί στις αρμόδιες ΔΟΥ περίπου 5,9 εκατ. ευρώ.