Black Friday: Ο «δεκάλογος» για τις εκπτώσεις - προσφορές
Φέτος η Black Friday με τις μεγάλες προσφορές στα καταστήματα πέφτει την Παρασκευή, 24 Νοεμβρίου 2023, ενώ η Cyber Monday τη Δευτέρα, 27 Νοεμβρίου 2023.
Εικονογραφημένο Οδηγό με δέκα σημεία που πρέπει να προσέχουν οι επιχειρήσεις στη διαφήμιση προσφορών, εκπτώσεων και μειώσεων στις τιμές εξέδωσε ο ΣΕΒ με πρακτικές πληροφορίες για τα στοιχεία που επιτρέπονται σε μια εμπορική επικοινωνία αλλά και εκείνα που παραβιάζουν τη νομοθεσία.
Ακολουθεί, ο Πρακτικός Οδηγός για την σωστή επικοινωνία των ανακοινώσεων μείωσης τιμής.
Δέκα σημεία προσοχής του ΣΕΒ για σωστές εκπτώσεις και συνειδητές επιλογές:
- Περιλαμβάνονται σωστά όλες οι πληροφορίες σχετικά με τις μειώσεις τιμών;
Πρέπει να αναγράφεται καθαρά η αρχική και η τελική τιμή. «Αρχική» τιμή, είναι η χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών.
- Ανταποκρίνεται η προσφορά/έκπτωση στην πραγματικότητα;
Δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιείται η προτεινόμενη λιανική τιμή ως τιμή αναφοράς για τον υπολογισμό της έκπτωσης.
- Παρουσιάζεται η προσφορά/έκπτωση απλά και κατανοητά;
Απαγορεύεται να παρέχονται σημαντικές πρόσθετες πληροφορίες με μικρή γραμματοσειρά και με μη ξεκάθαρο ή εμφανή τρόπο.
- Αναφέρονται ρητά τα οφέλη για τον καταναλωτή;
Δηλώσεις όπως «η έκπτωση υπολογίζεται στο ταμείο» ή «η έκπτωση περιλαμβάνεται στην τιμή» δεν επιτρέπονται.
- Χρησιμοποιείται σωστά η λέξη «δωρεάν»;
Εκτός από ταχυδρομικά τέλη, κόστος τηλεφωνικής κλήσης, αποστολής γραπτού μηνύματος ή κόστος παράδοσης ή μετακίνησης, ο καταναλωτής δεν επιτρέπεται να επιβαρυνθεί με άλλα κόστη, όπως κόστος συσκευασίας.
- Παρουσιάζεται μεγαλύτερο το πλεονέκτημα του καταναλωτή από αυτό που είναι πραγματικά;
Τυχόν περιορισμοί ή προϋποθέσεις για την ενεργοποίηση της έκπτωσης πρέπει να αναφέρονται ρητά.
- Περιέχονται κρυφές χρεώσεις;
Ο καταναλωτής πρέπει να ενημερώνεται για όλες τις υποχρεωτικές ή πρόσθετες χρεώσεις και τέλη, ακόμα και κατά προσέγγιση.
- Περιέχονται παραπλανητικοί ισχυρισμοί;
Ένας ισχυρισμός «έως και» μπορεί να θεωρηθεί παραπλανητικός αν δεν ανταποκρίνεται στους πραγματικούς όρους της προσφοράς.
- Περιέχονται διαφημίσεις «δόλωμα»;
Δεν επιτρέπεται να παραπλανάται ο καταναλωτής ώστε να αγοράσει ένα προϊόν που διαφημίζεται σε πολύ χαμηλή τιμή, ενώ στην πραγματικότητα δεν υπάρχει σε εύλογο απόθεμα.
- Οδηγείται ο καταναλωτής στη λήψη άμεσης απόφασης για αγορά;
Δεν επιτρέπονται ψευδείς δηλώσεις ότι ένα προϊόν θα είναι διαθέσιμο για πολύ μικρό χρονικό διάστημα.