Σουβλάκια: Η ακρίβεια χτυπάει το αγαπημένο μας street food - Πώς φτάσαμε στα 3,50 ευρώ το τυλιχτό
Το σουβλάκι αποτελούσε την πιο οικονομική αλλά και αγαπημένη επιλογή των Ελλήνων. Ωστόσο κάποιοι αποφάσισαν να μειώσουν την κατανάλωσή του καθώς ακόμα και το λατρεμένο street food ακριβαίνει όλο και περισσότερο.
Το Newsbomb.gr επικοινώνησε με τον Πρόεδρο του σωματείου ψητοπωλών και κατασκευαστών σουβλακίων Αττικής, κύριο Νίκο Αγγελοσούλη, ο οποίος εξήγησε για ποιον λόγο ακρίβυνε του σουβλάκι και το πιτόγυρο και πώς μπορούν να βρουν πιο οικονομικές λύσεις.
Ο κ. Αγγελοσούλης, ο οποίος εργάζεται στον κλάδο των ψητοπωλών και δουλεύει ο ίδιος με τα προϊόντα του, εξήγησε ότι οι αυξήσεις αυτές έχουν γίνει από την αρχή του πολέμου στην Ουκρανία. Από τότε ανέβηκαν όλες οι τιμές στις πρώτες ύλες και στην ενέργεια και έτσι από το 2,50 ευρώ που πωλούταν έχει φτάσει σε μέσο όρο 3 με 3,30 ευρώ. Υπάρχουν ωστόσο ακόμα ψητοπωλεία που πουλάνε το τυλιχτό 2,50 ευρώ.
Για ποιον λόγο αυξήθηκε η τιμή σε σουβλάκια και τυλιχτά;
Ο πρόεδρος τόνισε ότι πλέον οι ψητοπώλες και οι ιδιοκτήτες καταστημάτων πρέπει να βάζουν κάτω όλα τα έξοδα και έσοδα και να υπολογίζουν τους τιμοκαταλόγους.
Για παράδειγμα ένας λογαριασμός ρεύματος σε ψητοπωλείο από 2.000 αυξήθηκε σε 3.500 ευρώ με τον τελευταίο εκκαθαριστικό λογαριασμό να ανέρχεται στα 15.000 ευρώ.
Οτιδήποτε μπαίνει στα ψητοπωλεία είναι πλέον πιο ακριβό, όπως για παράδειγμα το ελαιόλαδο, τις ντομάτες, κ.α.
Αυξήσεις έρχονται και από τις πλατφόρμες μεταφορών, οι οποίες κρατούν προμήθεια το 15% από τις παραγγελίες.
Τέλος έγιναν δύο αυξήσεις στους κατώτατους μισθούς, οι οποίες όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο κ. Αγγελοσούλης, «ήταν οι μόνες ευχάριστες αυξήσεις»
Σίγουρα θα δούμε αυξήσεις στο μέλλον στα ψητοπωλεία, ωστόσο δεν είναι τίποτα ακόμα σίγουρο καθώς η αγορά είναι αυτή που καθορίζει την άνοδο ή την κάθοδο των τιμών.
Μειώθηκε η πελατεία; - Πώς μπορεί κανείς να βρει πιο οικονομικό σουβλάκι;
Μιλώντας με τον κ. Νίκο Αγγελοσούλη για το αν μειώθηκε η πελατεία στα ψητοπωλεία εξαιτίας των αυξήσεων στις τιμές, ο πρόεδρος μας εξήγησε πως «το σουβλάκι συνεχίζει να είναι το πιο οικονομικό street food. Μία οικογένεια που εργάζεται, ένας άνδρας, μία γυναίκα δεν είναι εύκολο να μαγειρεύουν καθημερινά και έτσι επιλέγουν την εύκολη λύση, η οποία συνεχίζει να είναι το σουβλάκι. Επίσης υπάρχουν οι προσφορές είτε από τις πλατφόρμες είτε από τα ίδια τα καταστήματα κάνοντας ακόμα πιο προσιτή την επιλογή κατανάλωσης τυλιχτού.
Φυσικά υπάρχει μια αναστάτωση στην αγορά για όλα τα προϊόντα των οποίων οι ανατιμήσεις είναι στα ύψη, με τους ψητοπώλες από τη μια να συγκρατούν με νύχια και με δόντια τις τιμές και από την άλλη τους καταναλωτές να αμφιταλαντεύονται ανάμεσα σε τιμή και ποιότητα. «Ο καθένας ζυγίζει και βρίσκει την πιο σωστή λύση», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Αγγελοσούλης.
Ο κ. Αγγελοσούλης βλέποντας την άνοδο των τιμών συμβούλευσε τους συναδέλφους του να συνεχίζουν να επεξεργάζονται το κρέας εκείνοι και να σταθούν στις δυνάμεις τους φέρνοντας τον κόσμο στα καταστήματά τους.
Το τρίπτυχό της επιτυχίας όπως μας λέει είναι: «Τιμή – Ποιότητα – Εξυπηρέτηση».
Από την άλλη αυτό που θα ήθελε να συμβουλεύσει τους καταναλωτές ο κ. Αγγελοσούλης είναι ότι «οφείλουν να κάνουν έρευνα οι καταναλωτές και να βλέπουν τι είναι αυτό που τους συμφέρει»