Ανατιμήσεις και στα χριστουγεννιάτικα γλυκά: Ακριβότερα φέτος τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες
Βαθιά το χέρι στην τσέπη θα πρέπει να βάλουν φέτος οι καταναλωτές για τις αγορές του εορταστικού τραπεζιού - Πόσο θα πληρώσουμε για μελομακάρονα και κουραμπιέδες
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τις ημέρες των Χριστουγέννων και αρκετοί είναι εκείνοι που έχουν ξεκινήσει να κάνουν έρευνα αγοράς για το κόστος.
Τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες, έχουν κάνει ήδη την εμφάνισή τους στις βιτρίνες των ζαχαροπλαστείων. Η ακρίβεια έχει πλήξει ωστόσο και τα παραδοσιακά γλυκά των Χριστουγέννων καθώς οι καταναλωτές θα τα αγοράσουν φέτος ακριβότερα σε σχέση με πέρσι.
Οι καταναλωτές μπορούν να τα βρουν από 13 ευρώ το κιλό στα αρτοποιεία, μέχρι 17 ευρώ στα ζαχαροπλαστεία, όπου σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνούν και τα 35 ευρώ.
Τη δεύτερη εβδομάδα του Δεκεμβρίου θα βρίσκεται στα ράφια των σούπερ μάρκετ και το «Καλάθι των Χριστουγέννων», με τρόφιμα για το εορταστικό τραπέζι, χωρίς, όμως, μελομακάρονα και κουραμπιέδες.
Το παραδοσιακό χριστουγεννιάτικο γλύκισμα διατίθεται σε… αλμυρή τιμή, ανάλογα με το σημείο πώλησης:
Φούρνοι: 13-17€/kg
Ζαχαροπλαστεία: 20-23€/kg
Ζαχαροπλαστεία «πολυτελείας» 33-35€/kg
Κάθε πέρσι και καλύτερα, στις τιμές των εορταστικών γλυκών, καθώς οι επιχειρηματίες δηλώνουν ότι δεν αντέχουν να απορροφήσουν το κόστος της παραγωγής.
«Υπάρχει μια πολύ μικρή αύξηση από πέρυσι, γύρω στα δύο ευρώ. Λογικό είναι. Με τόσες αυξήσεις στις πρώτες ύλες απορροφήσαμε ό,τι μπορούσαμε περισσότερο», δήλωσε μία αρτοποιός.
Μελομακάρονα και κουραμπιέδες δεν θα περιλαμβάνει το Χριστουγεννιάτικο καλάθι του νοικοκυριού, προκειμένου να μην δημιουργηθούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού ανάμεσα στα σούπερ μάρκετ και στους φούρνους και τα ζαχαροπλαστεία.
Το καλάθι των Χριστουγέννων θα βρίσκεται στα ράφια των σούπερ μάρκετ από τις 13 Δεκεμβρίου 2023 έως τις 3 Ιανουαρίου 2024 και θα περιλαμβάνει τσουρέκι ή βασιλόπιτα, σοκολάτες, γαλοπούλα, μοσχάρι.
Για τον έλεγχο των τιμών, πάντως, σε εφαρμογή τέθηκε πλατφόρμα για την υποβολή καταγγελιών μέσω του e-katanalotis.
Ανοίγοντας τη φόρμα παραπόνων στο πεδίο «χρήσιμα», ο καταναλωτής συμπληρώνει το email του, το σούπερ μάρκετ που αφορά η καταγγελία, το είδος παραπτώματος-αύξηση τιμής, λάθος σήμανση ή υγειονομική παράβαση, ενώ υπάρχει και πεδίο επισύναψης φωτογραφιών του προϊόντος που αφορά η καταγγελία.