Χειμερινές εκπτώσεις: Πρεμιέρα σήμερα Δευτέρα - Έως πότε διαρκούν
Ξεκίνησαν σήμερα Δευτέρα οι χειμερινές εκπτώσεις - Ποιες Κυριακές είναι ανοικτά τα καταστήματα
Αυτοψία έκανε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας στα εμπορικά καταστήματα του κέντρου της Αθήνας με αφορμή την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων. Ο υπουργός τόνισε ότι «πρώτη μέρα των χειμερινών εκπτώσεων σήμερα. Μεγάλες οι εκπτώσεις, καλές οι τιμές για να μπορέσουν οι καταναλωτές να αγοράσουν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν. Είναι μια ευκαιρία να αξιοποιήσουν τις χαμηλότερες τιμές λόγω της εκπτωτικής περιόδου και να προμηθευτούν τα αναγκαία.
Οι εκπτώσεις θα κυμανθούν ανάλογα με τις δυνατότητες που έχει το κάθε κατάστημα. Βλέπουμε και εκπτώσεις που φτάνουν το 50% ή το ξεπερνούν. Από εκεί και πέρα το υπουργείο Ανάπτυξης με τις αρμόδιες υπηρεσίες διενεργεί ελέγχους για πιθανές παραπλανητικές εκπτώσεις και βλέπουμε ότι η αγορά έχει προσαρμοσθεί στο νόμο του κράτους. Δεν υπάρχουν φαινόμενα όπου να γίνεται παραπλάνηση του καταναλωτή και αυτό θέλουμε να το διατηρήσουμε. Επαναλαμβάνω ότι οι τιμές είναι χαμηλές και φαίνεται ότι σε κάποια προϊόντα έχουμε αποκλιμάκωση του πληθωρισμού, όπως στα είδη ένδυσης και υπόδησης αλλά και σε άλλα προϊόντα».
Πρεμιέρα για τις χειμερινές εκπτώσεις
Θυμίζουμε ότι πρεμιέρα έχουν σήμερα, Δευτέρα 8 Ιανουαρίου οι χειμερινές εκπτώσεις οι οποίες θα ολοκληρωθούν στις 29 Φεβρουαρίου.
Με αφορμή την χειμερινή εκπτωτική περίοδο, επιτρέπεται η προαιρετική λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές 14 και 21 Ιανουαρίου 2024.
Τι να προσέξουν οι καταναλωτές στις χειμερινές εκπτώσεις
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, επισημαίνει στους καταναλωτές μερικά από τα δικαιώματά τους, κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών περιόδων, με σκοπό την ασφαλέστερη και συνετή διενέργεια των αγορών:
- Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.
- Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερο των τριάντα (30) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από τριάντα (30) ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος δέκα (10) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
- Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
- Τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις: (α) την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και (β) τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών. Προαιρετικά, επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης. Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και, με έντονη γραφή, τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης και να αναγράφουν σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία μόνο τις λέξεις «εκπτώσεις», «προσφορές».
- Αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο έως το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από 20.000 ευρώ. Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του.