Ακρίβεια: Τιμές – «φωτιά» και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Νέες αυξήσεις στο κόστος των προϊόντων αναμένεται το επόμενο διάστημα στα ράφια των σούπερ μάρκετ, που θα φθάσουν μέχρι και το 16%. Οι τιμές παραμένουν στα ύψη, ενώ, πολίτες καταγγέλλουν ότι σε αρκετά προϊόντα παρατηρούνται μειώσεις στις ποσότητες του προϊόντος και παράλληλα μεγαλύτερο κόστος.
Οι αυξήσεις στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ξεκινούν από χαμηλότερη βάση και έτσι, δεν φαίνεται το ίδιο για τους καταναλωτές με αυτά της επώνυμης ετικέτας. Ως αποτέλεσμα αυτού, οι πολίτες στρέφονται περισσότερο στα αγαθά ιδιωτικής ετικέτας, σύμφωνα με ρεπορτάζ του OPEN.
Για παράδειγμα, στα 100 προϊόντα, το 26,3% είναι ιδιωτικής ετικέτας, με την αύξηση να είναι της τάξεως του 11,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Οι καταναλωτές επιλέγουν κυρίως τρόφιμα (26,8%), απορρυπαντικά και καθαριστικά (25,6%).
«Ζαλίζουν» οι ανατιμήσεις σε απορρυπαντικά και προϊόντα καθαρισμού
Μέσα στους τελευταίους ένδεκα μήνες, η τιμή των απορρυπαντικών και των καθαριστικών έχει αυξηθεί κατά 11,6%, ενώ, τα χαρτικά έχουν ανατιμηθεί στο ίδιο διάστημα τρεις φορές, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία.
Βασικά είδη νοικοκυριού ακολουθούν στην ακρίβεια τα τρόφιμα που κάνουν… πρωταθλητισμό. Το ήδη καταπονημένο οικογενειακό πορτοφόλι «αδειάζει» μπροστά στο ράφι με τα απορρυπαντικά και τα καθαριστικά σπιτιού, σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA.
Σήμερα, τα βασικά είδη για την καθαριότητα και την υγιεινή της οικογενειακής στέγης κοστίζουν:
Απορρυπαντικά πλυντηρίου: 0,24€ – 0,42€ / μεζούρα.
Απορρυπαντικά πιάτων: 2,94€ – 5,48€ / λίτρο.
Καθαριστικά σπιτιού (με χλώριο): 1,99€ – 2.53€ / λίτρο.
Χαρτικά: 3,13€ – 6,53€ / κιλό.
Οι καταναλωτές έχουν αλλάξει συνήθειες μπροστά στο ράφι, καθώς, ειδικά για τα απορρυπαντικά, επιδίδονται σε «σαφάρι» προσφορών.
Τιμές – ρεκόρ
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Circana, το 25,3% των πωλήσεων στην ομάδα «είδη νοικοκυριού», το μεγαλύτερο μέρος της οποίας είναι τα απορρυπαντικά και τα προϊόντα καθαρισμού σπιτιού, έγινε υπό καθεστώς προσφορών στο ενδεκάμηνο του 2023, έναντι 21,7% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Οι καταναλωτές φαίνεται πως δεν έχουν άλλη επιλογή, αφού τα συγκεκριμένα είδη αυξήθηκαν κατά 11,6% το α’ ενδεκάμηνο του 2023 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.