Ακρίβεια: Κάτω του αναμενόμενου η κίνηση στις χειμερινές εκπτώσεις

Κάτω του αναμενόμενου κινήθηκε η αγορά κατά τη διάρκεια του πρώτου 20ήμερου των χειμερινών εκπτώσεων

Ακρίβεια: Κάτω του αναμενόμενου η κίνηση στις χειμερινές εκπτώσεις
3'

Χωρίς ενδιαφέρον από την πλευρά των καταναλωτών κύλησε το πρώτο 20ήμερο των φετινών χειμερινών εκπτώσεων, σημειώνουν «Τα Νέα» σε δημοσίευμά τους. Πολύς ο κόσμος στα καταστήματα αλλά λίγες οι αγορές ή μικρότερης αξίας, καθώς ως φαίνεται η δυσκολία στα οικονομικά των νοικοκυριών έχει οδηγήσει σε περικοπές και αγορές μόνο στα απολύτως αναγκαία ή σε χαμηλότερης αξίας.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι νέες αυξήσεις σε περίπου 200 προϊόντα αναμένονται μέχρι και το τέλος Φεβρουαρίου.

Συγκεκριμένα, περίπου 100 προϊόντα αναμένεται να ανατιμηθούν μέχρι το τέλος του Ιανουαρίου σε ποσοστό που φτάνει το 6% ενώ μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου αναμένεται να ανατιμηθούν άλλα τόσο σε ποσοστό που θα ανέλθει στο 7%.

Τα προϊόντα που πρόκειται να ανατιμηθούν είναι τα εξής:

Φρέσκοι χυμοί 20% έως 55%

Κρασιά έως 19%

Κονσέρβες έως 14%

Κριτσίνια έως 10%

Όσπρια ρύζι έως 10%

Μπάρες δημητριακών 9%

Δημητριακά για πρωινό έως 8%

Πατατάκια έως 8%

Κατεψυγμένα λαχανικά 8%

Αλλαντικά έως 8%

Σοκολατοειδή έως 8%

Φυστικοβούτυρο έως 6%

Προϊόντα προσωπικής υγιεινής έως 5%

Γαλακτοκομικά 3,7%

Δεν είδαν τις αναμενόμενες πωλήσεις

Στο σύνολο της χώρας οι επιχειρήσεις που άνοιξαν τις δύο προηγούμενες Κυριακές δεν είχαν τις αναμενόμενες πωλήσεις, ενώ υπήρξαν και περιοχές στην περιφέρεια που οι έμποροι βλέποντας τα αποτελέσματα της πρώτης Κυριακής δεν άνοιξαν τη δεύτερη. Αν και τα ποσοστά των εκπτώσεων κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα για την πλειονότητα των εμπορευμάτων, άνω του 40%-50%, το γεγονός, σύμφωνα με τους εμπόρους, ότι οι εκπτώσεις ξεκίνησαν πιο νωρίς από κάθε άλλη χρονιά, στις 8 Ιανουαρίου, αμέσως μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, όπου οι περισσότεροι καταναλωτές είχαν ήδη πραγματοποιήσει αγορές, περιόρισε σημαντικά τη ζήτηση.

Σύμφωνα με δηλώσεις του αντιπροέδρου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου της Αθήνας, Νίκου Κουγιουμτσή, αν και υπάρχουν πολύ καλές τιμές και υψηλά ποσοστά εκπτώσεων, καθώς είναι μονόδρομος για τον κάθε έμπορο προκειμένου να «διώξει» το παλιό εμπόρευμα, τις πρώτες εβδομάδες η κίνηση ήταν υποτονική, αφού οι καταναλωτές δεν έχουν χρήματα να διαθέσουν, ενώ παραδοσιακά οι δύο πρώτες εβδομάδες ήταν οι πιο δυνατές της εκπτωτικής περιόδου.

Περιορισμός δαπανών

Στοιχεία του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ δείχνουν ότι την χρονιά που πέρασε σχεδόν το ένα στα δύο νοικοκυριά περιόρισε τις δαπάνες του για αγορές ειδών ένδυσης, υπόδησης, οικιακά είδη, έπιπλα και ηλεκτρικές συσκευές, με την τάση αυτή να αναμένεται και το 2024, αφού το εισόδημα των νοικοκυριών μόλις που επαρκεί για τα τέσσερα στα δέκα νοικοκυριά για να καλύψουν τις ανάγκες του μήνα, ενώ για επτά στα δέκα οι αυξήσεις των τιμών στα ράφια τα επηρεάζουν σημαντικά στους προϋπολογισμούς τους και τα αναγκάζουν να μειώσουν δαπάνες για άλλες ανάγκες.

Αν και ο στόχος του εμπορικού κόσμου είναι ο τζίρος κατά το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου να ξεπεράσει τα περίπου 6 δισ. ευρώ του αντίστοιχου περσινού, καθώς αναμένονται να πέσουν στην αγορά οι αυξήσεις μισθών και συντάξεων, η κίνηση του πρώτου 20ημέρου δεν αφήνει και πολλά περιθώρια αισιοδοξίας. Να σημειωθεί ότι οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις θα ολοκληρωθούν στις 29 Φεβρουαρίου 2024.

Τα ποσοστά των εκπτώσεων στην αγορά

Ένδυση: έως 70%

Υπόδηση: έως 60%

Καλλυντικά: έως 25%

Αξεσουάρ: έως 50%

Είδη σπιτιού: έως 30%

Ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά: έως 40%

Πως πρέπει να αναγράφονται οι εκπτώσεις

Είτε ως ποσοστό (%), π.χ. «20% έκπτωση»

Είτε ως συγκεκριμένο ποσό, π.χ. «10 ευρώ έκπτωση»

Είτε ως αναγραφή νέας (χαμηλότερης) τιμής μαζί με την αναγραφή της προγενέστερης (υψηλότερης) τιμής που εφαρμόστηκε, π.χ. «τώρα 50 ευρώ, πριν 100 ευρώ»

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή