Τιμολόγια ρεύματος: Σε ψηφιακή πλατφόρμα οι αιτήσεις αλλαγής παρόχου
Ετοιμάζεται ψηφιακή πλατφόρμα αίτησης αλλαγής παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας - Τι θα γίνει με τους κακοπληρωτές
Την ψηφιακή πλατφόρμα που θα χρησιμοποιούν οι συνεπείς καταναλωτές για να αιτούνται αλλαγή παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας, προετοιμάζει το ενεργειακό επιτελείο της κυβέρνησης.
Ειδικότερα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχουν ξεκινήσει συνεργασία προκειμένου να διαμορφώσουν μια ηλεκτρονική πλατφόρμα όπου οι καλοπληρωτές θα μπορούν να μπαίνουν, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς taxisnet και να αιτούνται αλλαγή προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα υπάρχει και δυνατότητα ψηφιακής υπογραφής συμβολαίων προκειμένου να περιοριστεί η γραφειοκρατία.
Οι κακοπληρωτές
Παράλληλα, το επόμενο διάστημα αναμένεται να τεθούν σε δημόσια διαβούλευση και οι ρυθμίσεις που θα βάζουν «φρένο» στις μετακινήσεις των κακοπληρωτών καταναλωτών, οι οποίοι έως σήμερα έχουν αφήσει «φέσια» στις εταιρείες προμήθειας, τα οποία προσεγγίζουν τα 3 δισ. ευρώ.
Για τους μπαταξήδες καταναλωτές που αφήνουν «φέσια» στις εταιρείες προμήθειας, το ΥΠΕΝ ετοιμάζεται να θέσει «φραγμούς» στην ελεύθερη μετακίνηση των στρατηγικών κακοπληρωτών από πάροχο σε πάροχο, τροποποιώντας τον άρθρο 42 του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας για την αντιμετώπιση του ενεργειακού «τουρισμού». Μάλιστα, η πρόταση της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) για την τροποποίησή του έχει αποσταλεί προ μηνός στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου, η οποία αναμένεται να δώσει το «πράσινο» φως ώστε να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.
Αλλαγή προμηθευτή
Ειδικότερα, για τους μεν οικιακούς στρατηγικούς κακοπληρωτές προτείνεται να μπορούν να αλλάξουν έως και τρεις προμηθευτές ρεύματος, αλλά να μην έχουν δυνατότητα μετακίνησης σε τέταρτο προμηθευτή, χωρίς να αποπληρώσουν ή να διακανονίσουν τις οφειλές τους στον τρίτο προμηθευτή. Αντιστοίχως, για τους εμπορικούς καταναλωτές με ανεξόφλητες οφειλές θα δοθεί δυνατότητα μετακίνησης έως και σε δύο παρόχους, ενώ δεν θα μπορούν να μετακινούνται σε τρίτο εάν δεν εξοφλήσουν ή διακανονίσουν τις οφειλές τους στον προηγούμενο. Επιπλέον, όσοι καταναλωτές αφήνουν πίσω τους χρέη θα φέρουν σήμανση (debt flagging) στην πλατφόρμα “Θαλής” του ΔΕΔΔΗΕ.
Καθολική υπηρεσία
Επίσης, το ενεργειακό επιτελείο της κυβέρνησης σκοπεύει να θέσει μέγιστο όριο παραμονής στην καθολική υπηρεσία στους τέσσερις μήνες, με την πρόβλεψη ότι στη συνέχεια η προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας θα διακόπτεται στην περίπτωση που ο πελάτης δεν εξοφλεί τους λογαριασμούς τους (θα εξαιρούνται όσοι εντάσσονται στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών). Στην Καθολική Υπηρεσία εντάσσονται νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις (με ισχύ παροχής μέχρι 25 KVA) που τους έχει καταγγελθεί η σύμβαση ηλεκτροδότησης, συνήθως λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών, έως ότου βρουν έναν νέο προμηθευτή ρεύματος. Υπολογίζεται ότι πάνω από το 70% των περίπου 200.000 καταναλωτών της Καθολικής Υπηρεσίας απολαμβάνουν δωρεάν ρεύμα, αφήνοντας για μήνες απλήρωτους λογαριασμούς και μια μεγάλη οικονομική «τρύπα» στις πέντε μεγαλύτερες εταιρείες προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας που κάθε χρόνο αναλαμβάνουν τα καθήκοντα της Καθολικής Υπηρεσίας.