Ακρίβεια στα σουπερμάρκετ: Νέες ανατιμήσεις και παράνομες ελληνοποιήσεις προϊόντων

Ακρίβεια: Γίνονται εισαγωγές προϊόντων από γειτονικές χώρες σε χαμηλότερες τιμές, ενώ τα προϊόντα που εισέρχονται έχουν υποστεί επεξεργασία με φυτοφάρμακα

Ένα φαύλο κύκλο ακολουθεί η ακρίβεια στην Ελλάδα, με τον υψηλό πληθωρισμό να έχει επιφέρει πλήγμα στην «ελληνική τσέπη» ενώ η αισχροκέρδεια έχει επιφέρει αύξηση του πληθωρισμού.

Ένα από τα ζητήματα που έθεσαν στο τραπέζι οι αγρότες σε ημερίδα της ΓΕΣΕΕ για την ακρίβεια, είναι εκτόξευση των τιμών στα ράφια των σούπερ-μάρκετ, οι οποίες είναι παράλογα υψηλές σε σχέση με τις τιμές που πουλάνε οι παραγωγοί τα προϊόντα τους.

Αναφέρθηκαν επίσης και σε παράνομες πρακτικές ελληνοποιήσεων για τα εγχώρια προϊόντα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα λεμόνια που παράγονται στην Αιγιαλεία, τα οποία ενώ από τον αγρότη πωλούνται 0,50 ευρώ ανά κιλό, ο καταναλωτής τα αγοράζει 2 ευρώ αλλά και οι σταφίδες οι οποίες πωλήθηκαν 0,70 ευρώ ανά κιλό και ο καταναλωτής τις αγόραζε 7 ευρώ.

Αναφορικά, με τις πρακτικές των παράνομων ελληνοποιήσεων, τόνισαν πως γίνονται εισαγωγές από γειτονικές χώρες σε χαμηλότερες τιμές, ενώ τα προϊόντα που εισέρχονται έχουν υποστεί επεξεργασία με φυτοφάρμακα, κάτι που στην Ελλάδα έχει καταργηθεί «εδώ και 15 χρόνια».

Παράλληλα, παρατηρείται μια αισχροκέρδεια από τους ενδιάμεσους σε παραγωγούς και καταναλωτές, οι οποίοι εκμεταλλεύονται την ενεργειακή κρίση ώστε να βγουν κερδισμένοι. Το 2022 για παράδειγμα , το σιτάρι πωλούνταν από τους παραγωγούς 0,35 λεπτά ανά κιλό και το 2023, 0,17 ευρώ το κιλό, όμως η τιμή του κιλού στο ψωμί, ήταν η ίδια.

Οι καταναλωτές πέφτουν θύματα και μιας νέας τάσης που ακολουθούν εταιρείες προκειμένου να βγάζουν μεγαλύτερο κέρδος με… μικρότερες ποσότητες.

Καλπάζουν οι ανατιμήσεις στα προϊόντα

Κοτόπουλο

Πτηνοτρόφοι: 1,07 ευρώ

Καταναλωτής: Έως 5 ευρώ

Αγελαδινό Γάλα

Κτηνοτρόφοι: 0,50 ευρώ

Καταναλωτής: 1,80 ευρώ

Μέλι

Μελισσοκόμοι: 3,80 – 4,20 ευρώ

Καταναλωτής: 12 – 15 ευρώ

Αναδεικνύεται έτσι, η ανάγκη για ακόμη πιο εντατικούς ελέγχους στην αγορά. Οι καταναλωτές από την πλευρά τους προσπαθούν να βρουν εναλλακτικές λύσεις για να ανταπεξέλθουν στις καταστάσεις, μειώνοντας τις ποσότητες που αγοράζουν και επιλέγοντας τις πιο οικονομικές λύσεις.