Συντάξεις: Τηλεφωνική ενημέρωση από τον ΕΦΚΑ και στον ιδιωτικό τομέα
Στον ιδιωτικό τομέα θα περάσει η πιλοτική εφαρμογή της τηλεφωνικής ενημέρωσης όσων βρίσκονται κοντά στη συνταξιοδότηση από τον ΕΦΚΑ μετά την επιτυχημένη εφαρμογή του νέου συστήματος σε 1.000 δημοσίους υπαλλήλους στο Δημόσιο. Οι ασφαλισμένοι του ιδιωτικού τομέα που θα λάβουν μέρος στο νέο πιλοτικό πρόγραμμα, με τηλεφωνική κλήση από τους υπαλλήλους του 1555, ανέρχονται σε 200. Οι 100 θα είναι από την Αθήνα και οι 100 από τη Θεσσαλονίκη και όλοι θα πρέπει να βρίσκονται κοντά στο 67ο έτος της ηλικίας τους.
Στόχος είναι να ενημερωθούν για τα απαραίτητα δικαιολογητικά 6 έως 12 μήνες πριν από την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης προκειμένου να μην καθυστερήσει η διαδικασία της απονομής.
Η ενημερωτική εκστρατεία
Στο μεταξύ, η ενημερωτική εκστρατεία στο Δημόσιο που πραγματοποιήθηκε από τις 22 έως τις 31 Ιανουαρίου αξιολογήθηκε ως αποτελεσματική. Συνολικά εκπαιδεύτηκαν 20 εκπρόσωποι, οι οποίοι παρουσιάζουν σταθερά υψηλούς ποιοτικούς δείκτες.
Σύμφωνα με την ανάλυση των ποιοτικών στοιχείων από τις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ:
Οι υπάλληλοι ενημέρωσαν τους ασφαλισμένους οι οποίοι συμπληρώνουν σε 6 έως 12 μήνες, εντός του 2024 το 67ο έτος της ηλικίας τους και ενδεχομένως να χρειάζεται να ακολουθήσουν κάποιες διαδικασίες προετοιμασίας, ώστε να συμπεριληφθεί στο ΔΑΥΚ και ο πρότερος ασφαλιστικός τους βίος.
Ειδικότερα ενημέρωσαν για τα απαραίτητα δικαιολογητικά που χρειάζεται να καταθέσουν στην υπηρεσία για την συμπλήρωση του ΔΑΥΚ.
Οι εξερχόμενες κλήσεις πραγματοποιήθηκαν σε διαφορετικές ημέρες και σε διαφορετικά time frame ώστε η ανταπόκριση να είναι μεγαλύτερη. Πιο συγκεκριμένα, τις καθημερινές οι κλήσεις γίνονταν στα ωράρια 09:00-14:00 και 17:00-21:00 και για το Σαββατοκύριακο στο διάστημα 09:00-17:00.
Συνολικά οι υπάλληλοι κάλεσαν στο τηλέφωνο 970 πολίτες και κατάφεραν να ενημερώσουν 708.
Απορίες και ερωτήματα πολιτών
Στο διάστημα της ενημέρωσης συγκεντρώθηκαν απορίες και ερωτήματα πολιτών ενώ οι υπάλληλοι του 1555 έκαναν ιδιαίτερη αναφορά στο ευχάριστο κλίμα που διαμορφωνόταν κατά τη διάρκεια της κλήσης.
Αλλά και η πλειοψηφία των πολιτών εξέφρασε θετικά σχόλια και πολλοί δήλωναν ικανοποιημένοι από την ενημέρωση.
Οι πολίτες ανέφεραν ότι θα ξεκινήσουν άμεσα τις απαραίτητες ενέργειες για την καταμέτρηση του πρότερου ασφαλιστικού τους βίου, ενώ κάποιοι από αυτούς προχωρούσαν σε απευθείας δέσμευση για ραντεβού προκειμένου να καταθέσουν όλα τα φυσικά παραστατικά που αποδεικνύουν τους χρόνους και τις ημέρες ασφάλισης, ώστε η καταμέτρηση να γίνει ορθά.
Επιπλέον οι ασφαλισμένοι έκριναν ως πολύ βοηθητική την ενημέρωση για το τμήμα και την Τοπική Διεύθυνση που ήταν αρμόδια να απευθυνθούν, ανάλογα με το τέως ασφαλιστικό ταμείο, ώστε να πραγματοποιηθεί το κατάλληλο ραντεβού και να αποφευχθούν οι πολλαπλές επισκέψεις, αλλά και η δέσμευση ραντεβού σε τμήματα και καταστήματα, τα οποία είναι αναρμόδια.