Ακρίβεια: Οι τιμές παραμένουν ίδιες αλλά οι συσκευασίες όλο και... μικρότερες

Ο καταναλωτής δεν το  αντέχει αλλά η επίσκεψη στο σουπερμάρκετ είναι υποχρεωτική

super
3'

Ενώ ο καταναλωτής πληρώνει πάνω κάτω τα ίδια για κάποιο προϊόν στο σούπερ μάρκετ μόνο που…δεν αγοράζει τα ίδια.

Οι συσκευασίες μειώνονται ή πιο σωστά μειώνεται το περιεχόμενο τους, τα κομμάτια εντός τους ελαττώνονται και ο καταναλωτής αναρωτιέται γιατί αναγκάζεται να πηγαίνει τελικά συχνότερα στο σούπερ και πως το ψυγείο αδειάζει με αστρονομικούς ρυθμούς αν και ο ίδιος ούτε κιλά παίρνει ούτε παραπάνω τρώει.

To κακό έχει παραγίνει μόνο που το μόνο μέτρο που έρχεται να εφαρμοστεί μάλλον δεν λέει και πολλά στον καταναλωτή, χώρια που θα εφαρμοστεί μόνο στην Γαλλία.

«Shrinkflation: Προειδοποιητικές ετικέτες στα σούπερ μάρκετ. Υποχρεωτική η αναγραφή σε περιπτώσεις που συρρικνώνεται η συσκευασία ενός προϊόντος δίχως ανάλογη μείωση και της τιμής του. Όχι! Δυστυχώς δεν πρόκειται για μέτρο που ισχύει στην Ελλάδα. Στη Γαλλία όμως, από την 1η Ιουλίου όλα τα καταστήματα πώλησης τροφίμων και ειδών οικιακής χρήσης με εμβαδόν άνω των 400 τετραγωνικών μέτρων είναι υποχρεωμένα να αναρτούν προειδοποιητικές πινακίδες και να κολλούν ετικέτες στα ράφια όπου διατίθενται προϊόντα σε συσκευασίες μικρότερες από αυτές του προσφάτου παρελθόντος, που όμως η τιμή πώλησής τους παραμένει αμετάβλητη», αναφέρει δημοσίευμα του Οικονομικού Ταχυδρόμου.

Το πόσο χάνει ο καταναλωτής είναι αδιανόητο:

-Πατατάκια: Από 150γρ στα 130γρ
-Χαρτί υγείας: Από 1500 γρ στα 1300 γρ
-Τόνος: Από 200γρ στα 180γρ
-Γιαούρτι: Από 200 στα 150γρ

Δηλαδή ο καταναλωτής για να πιάσει τις ίδιες ποσότητες που καταναλώνει πρέπει να αγοράσει παραπάνω προϊόντα, άρα είναι σαν να έχει υποστεί μία αδιανόητη αύξηση.

Και δεν είναι μόνο που είναι μικρότερα, είναι και έτσι και αλλιώς ακριβότερα.

Απορρυπαντικό: Από 100 στις 50 δόσεις.
-Τιμή: Από 9.69€ στα 6.62€
-Τιμή πλύσης: Από 0.09€ στα 0.13€

Μαλακτικό: Από 56 μεζούρες στις 42
-Τιμή: Από 3.20€ στα 3.29€
-Η μεζούρα από 0.06€ στα 0.08€

Χρωμοπαγίδες: Από 15 στα 10
-Τιμή: Από 2.09€ στα 2.39€
-Κάθε χρωμοπαγίδα από 0.14€ στα 0.24€

Και φυσικά το πρόβλημα δεν υπάρχει μόνο στα απορρυπαντικά, αλλά σε όλα τα είδη.

Πολύ περισσότερο πονάει η τσέπη σε προϊόντα που απευθύνονται κυρίως σε παιδιά καθώς εκεί είναι πολύ δύσκολο να αρνηθεί ο γονιός να τα βάλει στο καλάθι.

Γιαούρτι: Από 200γρ στα 150γρ
-Τιμή: Από 1.26€ στο 1.46€
-Κιλό: Από 6.30€ στα 9.74€
-Αύξηση: 54.6%

Έτσι λίγο λίγο το πορτοφόλι αδειάζει λίγο από εδώ λίγο από εκεί ο λογαριασμός τελικά φτάνει σε επίπεδα πρωτοφανή, με τον καταναλωτή απροστάτευτο, εκτός και αν κάποιος έχει τον χρόνο και την διάθεση να πηγαίνει με το ζύγι στο σούπερ μάρκετ.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή