Παγώνουν τα επιτόκια της πάγιας ρύθμισης για ένα χρόνο
Στα ανασφάλιστα οχήματα αλλά και το πάγωμα των επιτοκίων μέσω της νομοθετικής ρύθμισης που προωθείται άμεσα στη Βουλή με την οποία θα «παγώσουν» για ακόμα ένα χρόνο τα επιτόκια της πάγιας ρύθμισης, αναφέρθηκε στο ΕΡΤΝews o εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Οικονομικών, Όμηρος Τσάπαλος.
«Ουσιαστικά αυτό το οποίο ανακοινώσαμε διά στόματος του αρμόδιου υπουργού, Κωστή Χατζηδάκη, είναι ότι ουσιαστικά επεκτείνεται το επιτόκιο 4,34% για 12 δόσεις και το 5,84% από 24 έως 48 δόσεις έως και την 31η Μαρτίου του 2025. Αυτό το κάναμε γιατί τον προηγούμενο μήνα αυτά τα επιτόκια αναφέρθηκαν στην προηγούμενη κατάσταση που ήταν στο 8% για ένα μήνα. Με τη νομοθετική ρύθμιση που θα έχει αναδρομικότητα από 1η Απριλίου του 2024, θα πιάσουμε και εκείνους τους 44.000 περίπου οφειλέτες που μπήκαν σε ρύθμιση μέσα στον Απρίλιο με το υψηλό επιτόκιο, είπε ο Όμηρος Τσάπαλος. Στη συνέχεια το 8% θα το κάνουμε 4%, οπότε μην αγωνιούν οι συγκεκριμένοι οφειλέτες», πρόσθεσε.
Ακόμα χαμηλότερα επιτόκια για ρύθμιση οφειλής με τον εξωδικαστικό μηχανισμό
«Ο εξωδικαστικός μηχανισμός δίνει επιτόκιο 3% σταθερό, το οποίο δεν το βρίσκεις πουθενά αλλού, ούτε σε ρύθμιση της ΑΑΔΕ και πολλοί αυτό δεν το ξέρουν», επεσήμανε ο κ. Τσάπαλος εξηγώντας: «Μετά τις νομοθετικές παρεμβάσεις το τελευταίο διάστημα μπορεί οποιοσδήποτε να βάλει μέσα και τα χρέη στην εφορία και στα ασφαλιστικά ταμεία και τις τράπεζες. Το δοσολόγιο είναι με σταθερό επιτόκιο 3% και για οικονομικά ασθενείς συνοδεύεται και από κούρεμα ενώ προστατεύεται και η κατοικία με αυτόν τον τρόπο.
Μέσα στο τετράμηνο του 2024 είχαμε 25.000 τέτοιες ρυθμίσεις και σε σχέση με πέρυσι είναι διπλάσιοι οι ρυθμοί για τον εξωδικαστικό, μηχανισμός που όμως αφορά οφειλές άνω των 10.000 ευρώ».
Ανασφάλιστα οχήματα: Επιτόπιοι και ηλεκτρονικοί έλεγχοι – Τα εργαλεία της ΑΑΔΕ
Το τραγελαφικό με τα ανασφάλιστα οχήματα που πλέον ξεπερνούν το μισό εκατομμύριο είναι, σύμφωνα με τον κ.Τσάπαλο ότι η Δημόσια Διοίκηση έχει τα στοιχεία στα μητρώα της, απλά μέχρι πρότινος δεν μπόρεσε να τα συνδυάσει ώστε να αποκαλυφθούν. Ο νόμος που αναμένεται να ψηφιστεί το ερχόμενο διάστημα περιλαμβάνει ηλεκτρονικές διασταυρώσεις των διάφορων μητρώων του Δημοσίου.
«Θα γίνονται οι έλεγχοι και μέσω χρήσης τεχνολογιών, όπως είναι οι κάμερες στους δρόμους, στα διόδια, στις εθνικές οδούς, θα αποκαλύπτονται αυτά τα οχήματα, θα επιβάλλονται πρόστιμα και ένα δεκαήμερο περιθώριο να προσαρμοστούν και να πληρώνουν την ασφάλιση ή τα τέλη ή να περάσουν ΚΤΕΟ και αν δεν το κάνουν ξαναγίνονται έλεγχοι και πληρώνουν εκ νέου πρόστιμο και αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες έως ότου συμμορφωθούν», τόνισε ο Όμηρος Τσάπαλος.
Επίσης, θα υπάρξουν και εργαλεία της ΑΑΔΕ που θα σκανάρουν και πινακίδες αυτοκινήτων.
«Είναι μια μεταρρύθμιση κοινής λογικής μεν, αλλά ποτέ δεν είχε γίνει στην Ελλάδα. Μειώνεται η δικαστική ύλη, ο φόρτος στα δικαστήρια, γιατί όλοι τρέχουμε στα δικαστήρια για να βρούμε το δίκιο μας, αν εμπλακούμε σε ένα τροχαίο με ανασφάλιστο όχημα, καλή ώρα στην Κυψέλη», πρόσθεσε και συμπλήρωσε: «Βλέπω ορισμένους πονηρούς Έλληνες εντός εισαγωγικών να είναι στο απυρόβλητο, ενώ ο συνεπής πολίτης αγωνιά πού να βρει τα χρήματα να πληρώσει και το ΚΤΕΟ να περάσει και να ασφαλίσει το όχημά του».