Σούπερμαρκετ: Πώς οι πολυεθνικές ανεβάζουν τις τιμές στα προϊόντα - Ακριβότερη η Ελλάδα από Τσεχία

Στα χέρια της προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα Φορντελάιν βρίσκεται η επιστολή με την οποία ο Πρωθυπουργός ζητάει την παρέμβαση της Ε.Ε.
Σούπερμαρκετ: Πώς οι πολυεθνικές ανεβάζουν τις τιμές στα προϊόντα - Ακριβότερη η Ελλάδα από Τσεχία
1'

Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης ζητά την παρέμβαση της Ευρώπης για την επίλυση ενός σημαντικό ζητήματος που ταλαντεύει την χώρα μας, την ακρίβεια.

Πιο συγκεκριμένα, στα χέρια της προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα Φορντελάιν βρίσκεται η επιστολή με την οποία ο Πρωθυπουργός ζητάει την παρέμβαση της Ε.Ε. ώστε να μπει τέλος σε αθέμιτες πρακτικές πολυεθνικών.

Τα ζητήματα που πραγματεύεται η επιστολή είναι:

  • Αδικαιολόγητα υψηλές τιμές πώλησης προϊόντων
  • Διαφορετική τιμολόγηση προϊόντων από χώρα σε χώρα
  • Εμπόδια στον ανταγωνισμό και τις παράλληλες εισαγωγές

Τα μέτρα που προτείνει η χώρα μας για να συγκρατηθούν οι τιμές που διαθέτουν οι Πολυεθνικές στα προϊόντα τους στη χώρα μας:

  • Ενίσχυση των Εθνικών Αρχών Ανταγωνισμού
  • Εισαγωγή ομοιόμορφης σήμανσης βασικών καταναλωτικών προϊόντων
  • Όρια σε αθέμιτές πρακτικές

Η διαφορά στις τιμές των προιόντων από Πολυεθνικές στα σούπερ μάρκετ είναι εμφανής και μάλιστα αξιοσωμείωτη είναι η διαφορά της Ελλάδας συγκριτικά με άλλες χώρες της Ε.Ε.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί επώνυμο στοματικό διάλυμα 500ml που στην Ελλάδα κοστίζει 6,08 ευρώ και στην Αυστρία πωλείται μόλις 4,29 ευρώ. Επώνυμες μπάρες δημητριακών 6 τεμαχίων στην Φιλανδία κοστίζει 2,79 ευρώ ενώ στην Ελλάδα 3,80 ευρώ.

Η σύγκριση τιμών σε προϊόντα που προμηθεύεται η Ελλάδα από πολυεθνικές δείχνει πως η χώρα μας είναι ακριβότερη και από τη Τσεχία, μια χώρα με σχεδόν τον ίδιο πληθυσμό με την Ελλάδα. Επώνυμα αναψυκτικά στην Ελλάδα κοστίζουν 5,22 ευρώ και στην Τσεχία 4,85 ευρώ.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή