ΑΑΔΕ: Πώς γίνεται η απόδοση ΑΦΜ και Κλειδάριθμου online - Η διαδικασία βήμα προς βήμα

Η online διαδικασία για την απόδοση ΑΦΜ και Κλειδάριθμου από την ΑΑΔΕ

Διευκρινιστικό οδηγό με ερωταπαντήσεις δημοσίευσε η ΑΑΔΕ σχετικά με την απόδοση ΑΦΜ η οποία γίνεται πλέον μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας myAADElive για online επικοινωνία με εκπρόσωπο της ΑΑΔΕ.

Ο εκπρόσωπος της ΑΑΔΕ θα βοηθήσει τον φορολογούμενο βήμα-βήμα είτε για την απόδοση ΑΦΜ και κλειδαρίθμου, εφόσον είναι φυσικό πρόσωπο που ενεργεί για τον εαυτό του, είτε για την απόδοση κλειδαρίθμου κατά την αρχική εγγραφή ή την επανεγγραφή στις ψηφιακές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, και πάλι εφόσον είναι φυσικό πρόσωπο ενεργεί για τον εαυτό του.

Τα βήματα της διαδικασίας

Αφού ο φορολογούμενος επισκεφτεί τον ιστότοπο της ΑΑΔΕ κάνοντας χρήση των κωδικών taxisnet και υποβάλλει αίτηση για την απόδοση ΑΦΜ και Κλειδάριθμου ή Κλειδάριθμου, μπορεί να επιλέξει:

  • άμεση βιντεοκλήση με τον πρώτο διαθέσιμο υπάλληλο,
  • ραντεβού μέσω της υπηρεσίας myAADElive
  • για να πραγματοποιήσει προγραμματισμένη βιντεοκλήση με εκπρόσωπο της Υπηρεσίας σε επόμενο χρόνο.

Κατά τη διάρκεια της βιντεοκλήσης θα χρειαστεί να επιδείξει το πρωτότυπο έγγραφο ταυτοποίησής του (ταυτότητα, διαβατήριο, άδεια διαμονής).

Οι σχετικές διαδρομές είναι:

  1. Για απόκτηση ΑΦΜ και Κλειδάριθμου:

myAADE/ΑΦΜ & Κλειδάριθμος/ ΑΦΜ & Κλειδάριθμος/ Ενεργώ για τον εαυτό μου. Αφού υποβάλει μέσω αυτής, τη σχετική αρχική αίτηση, ή εφόσον κάνει ανάκτηση κάποιας προϋπάρχουσας, επιλέγει να ταυτοποιηθεί μέσω βιντεοκλήσης από υπάλληλο του myAADElive επιλέγοντας το εικονίδιο Ραντεβού myAADElive (βιντεοκλήση).

  1. Για απόδοση Κλειδαρίθμου:

myAADE/ΑΦΜ & Κλειδάριθμος/Κλειδάριθμος/Αρχική εγγραφή ή Επανεγγραφή/Φυσικό πρόσωπο/ Ενεργώ για τον εαυτό μου. Μετά την υποβολή της αίτησης, επιλέγει να ταυτοποιηθεί μέσω βιντεοκλήσης από υπάλληλο του myAADElive επιλέγοντας το εικονίδιο Ραντεβού myAADElive (βιντεοκλήση).

Σε ποιες περιπτώσεις δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική απόδοση ΑΦΜ

Ωστόσο, η απόδοση ΑΦΜ και κλειδαρίθμου μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ δεν είναι πάντοτε εφικτή, και θα πρέπει να γίνει επίσκεψη σε ΔΟΥ, στις εξής περιπτώσεις:

  • σε περίπτωση άδειας διαμονής με ένδειξη ασύλου,
  • σε περίπτωση άδειας διαμονής με ένδειξη προσωρινής προστασίας σε εκτοπισθέντες από την Ουκρανία,
  • σε περίπτωση που δεν ομιλείτε ελληνικά ή αγγλικά και δεν μπορείτε να πραγματοποιήσετε βιντεοκλήση με εκπρόσωπο της Φορολογικής Διοίκησης, καθώς και
  • σε περίπτωση που υπάρχουν ελλείψεις ή απαιτούνται μεταβολές στα στοιχεία (φύλο, επώνυμο, όνομα, επώνυμο πατέρα, όνομα πατέρα, επώνυμο μητέρας, όνομα μητέρας, ημ/νία γέννησης, τόπος γέννησης, χώρα γέννησης, στοιχεία ταυτότητας, υπηκοότητα) που έχουν καταχωρηθεί στο σύστημα του Μητρώου του Τμήματος Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης.