Διπλό πιστοποιητικό για ασφαλιστική – φορολογική ενημερότητα από τέλη Σεπτέμβρη
Τον βραχνά της γραφειοκρατίας επιδιώκει να μειώσει η κυβέρνησης με πιστοποιητικό «2 σε 1» για φόρους και ασφαλιστικές εισφορές. Το διπλό πιστοποιητικό θα εκδίδεται άμεσα κι ηλεκτρονικά για φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις διευκολύνοντας τις συναλλαγές.
Από τις 30 Σεπτεμβρίου 2024 αναμένεται να υπάρξει το νέο πιστοποιητικό που θα εκδίδεται γρήγορα κι απλά προκειμένου να σταματήσουν τα παράπονα κι από επιχειρηματίες, που μιλούν για «ψηφιοποίηση της γραφειοκρατίας».
Η ειδική πλατφόρμα της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης αναμένεται να είναι έτοιμη στις αρχές φθινοπώρου και θα μπορεί ν΄ αντλεί στοιχεία κι από τις Εφορίες αλλά κι από τον ΕΦΚΑ.
Η διαδικασία αναμένεται να διευκολύνει χιλιάδες φορολογούμενους κι επιχειρήσεις. Αφορά δηλαδή φυσικά πρόσωπα, όπως ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες, αυτοαπασχολούμενους, μισθωτούς, συνταξιούχους κι άλλους ιδιώτες αλλά και επιχειρήσεις που έχουν απογραφεί.
Ειδικότερα, μέσω της διαλειτουργικότητας των συστημάτων θα μπορούν οι αιτούντες να απευθύνονται με ηλεκτρονική αίτηση στην ψηφιακή πύλη της δημόσιας διοίκησης για να πάρουν το διπλό πιστοποιητικό, το οποίο είναι απαραίτητο για να ολοκληρώσουν τις συναλλαγές τους.
Το πιστοποιητικό ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας μπορεί να δημιουργεί για κάθε χρήση και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από φυσικά ή νομικά πρόσωπα, δικαστήρια κι άλλους φορείς ή δομές. Το μέτρο αναμένεται να διευκολύνει και όλους όσους ασχολούνται με την αγορά ακινήτων.
Βασική προϋπόθεση πάντως είναι να μην υπάρχουν αρρύθμιστα ή κόκκινα χρέη από φόρους κι ασφαλιστικές εισφορές.