Αναλφάβητοι στα Οικονομικά το 1/5 των μαθητών στις χώρες του ΟΟΣΑ
Στις 38 χώρες του ΟΟΣΑ οι μαθητές γνωρίζουν χρηματοοικονομικά κυρίως μέσα από την οικογένεια
Το 18% των μαθητών στις χώρες, που μετέχουν στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) δεν γνωρίζουν από χρηματοοικονομικά. Κι ενώ θα περίμενε κάποιος ότι το σχολείο πρωτοστατεί, τελικά η οικογένεια μέσα από συζητήσεις και με το χαρτζιλίκι τους μπορεί να τους μάθει να είναι οικονομικά υπεύθυνοι
Οι μαθητές με υψηλότερο χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό έχουν 72% περισσότερες πιθανότητες να εξοικονομήσουν χρήματα. Μάλιστα οι μαθητές που αξιολογήθηκαν και δεν έχουν βασική επάρκεια στον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό, δεν είναι σε θέση να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους σε πραγματικές καταστάσεις που αφορούν οικονομικά ζητήματα και αποφάσεις.
Η έκθεση παρουσιάστηκε από τον Γενικό Γραμματέα του ΟΟΣΑ, Μαθίας Κόρμαν, τον Διευθυντή Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων του ΟΟΣΑ Αντρέας Σλάιχερ και τον Διευθυντή Οικονομικών και Επιχειρηματικών Υποθέσεων του ΟΟΣΑ Καρμίν Ντι Νόια στις 27 Ιουνίου 2024.
Ζητούν βελτίωση της χρηματοοικονομικής παιδείας για τα παιδιά και τους νέους
Η βελτίωση της χρηματοοικονομικής παιδείας, εκτιμούν οι επικεφαλής του οργανισμού, θα επιφέρει βραχυπρόθεσμες βελτιώσεις στην ικανότητα των μαθητών να διαχειρίζονται τα χρήματά τους και θα τους βοηθήσει να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για να λάβουν σύνθετες οικονομικές αποφάσεις στο μέλλον.
Η έκθεση προσδιορίζει μια σαφή σύνδεση μεταξύ της χρηματοοικονομικής παιδείας και της υπεύθυνης οικονομικής συμπεριφοράς και δείχνει ότι στα σχολεία που ασχολούνται με τη χρηματοοικονομική εκπαίδευση και οι μαθητές είναι πιο εξοικειωμένοι και γνώστες.
Το χαρτζιλίκι, οι συγκρίσεις των τιμών, οι αγορές
Οι μαθητές με υψηλότερο οικονομικό αλφαβητισμό έχουν 72% περισσότερες πιθανότητες να εξοικονομήσουν χρήματα και 50% περισσότερες πιθανότητες να συγκρίνουν τις τιμές πριν κάνουν αγορές.
Σύμφωνα με την έκθεση, κομβικό ρόλο στην υπεύθυνη στάση των παιδιών ως προς το χρήμα και τις αποφάσεις που παίρνουν, παίζουν οι γονείς. Οι μαθητές που συζητούν τις αποφάσεις αποταμίευσης ή αγοράς με τους γονείς τους (το 64% το κάνει εβδομαδιαία ή μηνιαία) είναι πολύ πιο μορφωμένοι στα οικονομικά.
Επιπλέον, οι μαθητές που μειονεκτούν κοινωνικοοικονομικά έχουν χαμηλότερες επιδόσεις στον οικονομικό αλφαβητισμό με το υπόβαθρο να αντιπροσωπεύει το 12% της διακύμανσης των επιδόσεων.
Η έκθεση τονίζει πως είναι βασικό να δοθούν ίσες ευκαιρίες σε μαθητές για να μάθουν να διαχειρίζονται καλύτερα τα χρήματά τους. Σε ό, τι αφορά στα σχολεία, όσοι μαθητές είχαν επαφή με οικονομικά ζητήματα είχαν καλύτερες επιδόσεις στη διαχείριση των χρημάτων τους.