ΑΑΔΕ: Οι 3 στους 10 φορολογούμενους δικαιώθηκαν μετά τα «ηλεκτρονικά παράπονα»

Ακυρώσεις σε φορολογικά πρόστιμα και δικαίωση για εκατοντάδες φορολογούμενους από το 2013 μέχρι σήμερα 
PIXABAY

Ο 1 στους 3 φορολογούμενους που προσέφυγε ηλεκτρονικά στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών της ΑΑΔΕ το πρώτο πεντάμηνο του έτους βρήκε το δίκιό του.

Ειδικότερα, το διάστημα Ιανουαρίου - Μαΐου υποβλήθηκαν ηλεκτρονικά 2.501 προσφυγές από φορολογούμενους και επιχειρήσεις.

  • Από τις υποθέσεις που παραπέμφθηκαν στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών εξετάστηκαν οι 2.320 και δεκτές έγιναν στο σύνολό τους ή εν μέρει 636 υποθέσεις.
  • Άλλες 1.654 προσφυγές απορρίφθηκαν ενώ 23 υποθέσεις απορρίφθηκαν με το σκεπτικό ότι εξέπνευσε η προθεσμία για να εξεταστούν.
  • Από το σύνολο των υποθέσεων που απορρίφθηκαν, 891 περιπτώσεις οδηγήθηκαν στα δικαστήρια ενώ 7 φορολογούμενοι παραιτήθηκαν της διαδικασίας.

Πόσες ενδικοφανείς προσφυγές έχουν υποβληθεί μέχρι σήμερα

Η ενδικοφανής προσφυγή από 1/2/2023 υποβάλλεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά αλλά αυτό δεν ισχύει για τους κατοίκους εξωτερικού, που έχουν ακόμη τη δυνατότητα να την υποβάλλουν και χειρόγραφα. Κατατίθεται χωρίς παράβολο στην αρμόδια φορολογική αρχή που υπάγεται το φυσικό πρόσωπο ή η εταιρεία, η οποία εξέδωσε την προσβαλλόμενη πράξη.

Από το 2013 μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί 91.139 προσφυγές ενώ δεκτές έγιναν εν συνόλω ή εν μέρει οι 21.189 φορολογικές υποθέσεις.

Αυτό το χρονικό διάστημα δικαιώθηκε 1 στους 4 φορολογούμενους (24,4%). Αυτό είχε ως συνέπεια να μειωθούν πρόστιμα και καταλογισμοί κ.ά.

Η απόφαση επί της ενδικοφανούς προσφυγής εκδίδεται εντός 2 μηνών από την ημερομηνία υποβολής του ενδιαφερόμενου. Αν δεν εκδοθεί απόφαση και δεν ενημερωθεί σχετικά ο υπόχρεος ή δεν επιδοθεί η απόφαση, τότε θεωρείται ότι η ενδικοφανής προσφυγή θεωρείται πως έχει απορριφθεί από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών και ο υπόχρεος οφείλει να πληρώσει όσα του καταλογίζουν.