Διακοπές: Ο ένας στους τρεις Έλληνες μειώνει τα ταξίδια λόγω έλλειψης χρημάτων

Ο 1 στους 4 Έλληνες θα κάνει λιγότερες μέρες διακοπές - Οι 7 στους 10 Έλληνες σκέφτονται τον οικογενειακό προϋπολογισμό  
PIXABAY

Πριν την οικονομική κρίση τα ελληνικά ξενοδοχεία θεωρούσαν τους Έλληνες μαζί με τους Ιταλούς από τους καλύτερους πελάτες. Σήμερα οι διακοπές συρρικνώνονται και υπάρχουν Έλληνες κοντά στο 6% που δεν σχεδιάζουν καν να πάνε κάπου να ξεκουραστούν, ενώ οι 6 στους 10 (62,2%) προβληματίζονται για τις διακοπές τους, καθώς θεωρούν, πως έχει ξεφύγει ο οικογενειακός προϋπολογισμός.

Τα στοιχεία από την έρευνα καταναλωτών της Klarna είναι αποκαλυπτικά. Η έρευνα έγινε σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών «Dynata» σε 10 χώρες: Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ισπανία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ. Πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2024 και μετείχαν τουλάχιστον 1.000 ερωτώμενοι από κάθε χώρα και συνολικά 11.231 καταναλωτές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Klarna, το 29,7% σχεδιάζει να μειώσει τον αριθμό των ταξιδιών που πραγματοποιεί και το 25,3% επιλέγει να λιγοστέψει τον χρόνο των διακοπών του.

Οι 7 στους 10 Έλληνες ψηφίζουν το ελληνικό καλοκαίρι

Διαφορές υπάρχουν κι ανάλογα με τις γενιές. Σε κάθε περίπτωση, όμως, το 53% αναζητά φθηνότερες επιλογές διαμονής, ενώ το 39,7% επιλέγει πιο προσιτούς τρόπους μεταφοράς.

Το 73% των Ελλήνων καταναλωτών σχεδιάζει να ταξιδέψει εντός της Ελλάδας, με περίπου 6 στους 10 της Gen Z (18-25 ετών) και πάνω από το 70% των Millennials (26-41 ετών), της Gen X (42-57 ετών) και των Baby Boomers (58-78 ετών) να επιλέγουν, επίσης, τον εσωτερικό τουρισμό.

Τα στοιχεία της ίδιας έρευνας δείχνουν πως οι Έλληνες έχουν κατά νου τρία πράγματα, όσον αφορά στις καλοκαιρινές διακοπές:
• Οικογενειακός προϋπολογισμός 67,3%
• Ασφάλεια 48,5% και
• Μεταφορές 41,5%

Μειωμένος ο προϋπολογισμός για τις διακοπές

Ακόμη όμως και για εκείνους που θα πάνε διακοπές δεν έχουν τη δυνατότητα να χαλάσουν χρήματα. Το 35,7% των ερωτηθέντων είπε πως δαπανά μεταξύ 301€ και 600€ (ανά άτομο και ανά ταξίδι).

Κατά τ’ άλλα οι διαφορές μεταξύ γενεών είναι υπαρκτές αλλά πάνω από 1 στους 2 είπαν ότι τα περισσότερα χρήματά τους λογαριάζουν να τα ξοδέψουν σε φαγητό (57%) και διαμονή (56,8%).

Οι Gen Z (59,4%), δηλαδή άτομα ηλικίας 18 έως 25 χρόνων και οι Millennials (55,8%), 26-41 ετών, είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα στο φαγητό. Αντίθετα, οι μεγαλύτερες ηλικίες Gen X (60,2%) και οι Baby Boomers (63,4%) δίνουν περισσότερη σημασία στη διαμονή.