Χρήστος Σταϊκούρας: Λεωφορεία νέας γενιάς ως το τέλος του 2027, ακόμη και υδρογόνου

Πληθαίνουν τα ηλεκτρoκίνητα λεωφορεία στην πρωτεύουσα – Προτεραιότητα τα κλιματιστικά στους συρμούς του μετρό
EUROKINISSI

Στα καύσιμα νέας γενιάς περνά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με μεμονωμένες εξαιρέσεις σε ό, τι αφορά στο πεπιεσμένο φυσικό αέριο και σε κάποια ντιζελοκίνητα οχήματα.

Ήδη 250 ηλεκτρικά λεωφορεία διασχίζουν τους δρόμους της πρωτεύουσας και της Θεσσαλονίκης, όπως ανέφερε ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, για την πορεία των έργων στις μαζικές μεταφορές ενώ θα υπάρξει μαζική ανανέωση του υπάρχοντος μεταφορικού στόλου.

Στην Αθήνα έχει ανανεωθεί με ηλεκτρικά λεωφορεία το 1/3 του συνολικού στόλου ενώ στη Θεσσαλονίκη εγκαινιάστηκε ο σταθμός φόρτισης και μπήκαν σε κυκλοφορία άλλα 140 λεωφορεία.

Με βάση το χρονοδιάγραμμα που έδωσε ο υπουργός Υποδομών έχουν δοθεί στην κυκλοφορία ή είναι σε εξέλιξη συμβάσεις και διαγωνισμοί για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων μέχρι το 2027 ενώ θα προχωρήσουν περισσότερο οι διαδικασίες για ανέπαφες συναλλαγές. Ειδικότερα, ο νέος στόλος για τις μαζικές μεταφορές αφορά:

  • 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία
  • 300 λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου
  • Διαγωνισμός για 100 λεωφορεία μήκους 18 μέτρων
  • Διαγωνισμός για 200 λεωφορεία, μήκους 12 μέτρων
  • Προκήρυξη για 211 λεωφορεία σε Ανατολική και Δυτική Αττική. Εκτιμάται ότι θα κυκλοφορούν μέχρι το τέλος του 2024 (ανάδοχος είναι 6 εταιρείες ΚΤΕΛ και δύο τουριστικά γραφεία).
  • Διαγωνισμός leasing 300 λεωφορείων στην Αττική (200 και 100 ντίζελ και ηλεκτρικά.
  • Νέος διαγωνισμός για την προμήθεια 700 επιπλέον λεωφορείων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη βραδείας και ταχείας φόρτισης,
  • 200 νέα τρόλεϊ στην Αθήνα μέσω διαγωνισμού,
  • 50-100 λεωφορεία κυψελών υδρογόνου
  • 700 λεωφορεία με νέο διαγωνισμό μέχρι το 2027

Σε ό, τι αφορά στο θέμα των κλιματιστικών μηχανημάτων στους συρμούς του μετρό αποτελεί μία από τις προτεραιότητες της κυβέρνησης αλλά μέχρι στιγμής, όπως τονίστηκε, αναζητούνται οι πόροι για να πραγματοποιηθεί η διαδικασία. Το κόστος μόνο για τους 24 συρμούς, ώστε να μπουν κλιματιστικά, επισημάνθηκε, ανέρχεται σε 39 εκατ. ευρώ ενώ περίπου 20 εκατ. ευρώ αναζητεί το κυβερνητικό επιτελείο για να βελτιώσει τους ανελκυστήρες και να κάνει κι άλλες παρεμβάσεις στους συρμούς του μετρό.

Σχετικές ειδήσεις