Η «ακτινογραφία» των ηλεκτρονικών αγορών: Οι Έλληνες ξόδεψαν 35 δισ. το 2023

Ποιοι επιμένουν… διαδικτυακά και τι αγοράζουν.

Η «ακτινογραφία» των ηλεκτρονικών αγορών: Οι Έλληνες ξόδεψαν 35 δισ. το 2023
UNSPLASH.
3'

Περίπου 35 δισ. ευρώ δαπάνησαν οι καταναλωτές στην Ελλάδα το 2023, για την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών αγορών με το μεγαλύτερο μέρος αυτών (17,5 δισ. ευρώ) να δαπανάται για την αγορά φυσικών αγαθών. Το ποσό των 10,7 δισ. ευρώ δαπανάται για ταξίδια (κρατήσεις, εισιτήρια κ.ά.) και τα υπόλοιπα για την αγορά υπηρεσιών, σύμφωνα με την έρευνα της εταιρείας Nexi για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα.

Από τα 17,5 δισ. ευρώ, τα 3,1 δισ. ευρώ αφορούν την αγορά ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, τα 2,6 δισ. ευρώ λευκές συσκευές, ενώ 2,4 δισ. ευρώ δαπανήθηκαν για την αγορά ρούχων από το διαδίκτυο.

Σε 1,7 δισ. ευρώ ανήλθαν οι δαπάνες για την αγορά ειδών υπόδησης, σε 1,1 δισ. ευρώ για αγορά καλλυντικών, ενώ, 1,1 δισ. ευρώ ήταν και η δαπάνη για την αγορά ειδών παντοπωλείου. Αντίστοιχη ήταν και η δαπάνη (1,1 δισ. ευρώ) για την ηλεκτρονική αγορά έτοιμων γευμάτων, κυρίως μέσω των γνωστών πλατφορμών πραγματοποίησης παραγγελιών ή / και διανομής.

Με βάση τη συχνότητα παραγγελιών, αγοράζουμε συχνότερα από το διαδίκτυο ρούχα (48%), έτοιμα γεύματα (43%) και προϊόντα ομορφιάς (38%).

Σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες, από τα 6,7 δισ. ευρώ που δαπανήθηκαν το 2023, τα 3,1 δισ. ευρώ αφορούσαν την αγορά ασφαλιστικών υπηρεσιών, 600 εκατ. ευρώ διαδικτυακά στοιχήματα και άλλα 600 εκατ. ευρώ για την αγορά εισιτηρίων για πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις.

Περί το μισό δισ. ευρώ κατεβλήθη το 2023 για συνδρομητικές υπηρεσίες τηλεόρασης, μουσικής και ηχητικά βιβλία (audiobooks). Ο διαδικτυακός στοιχηματισμός αποτελεί αγαπημένη συνήθεια, σύμφωνα με την έρευνα της Nexi.

Aπό τα 10,7 δισ. ευρώ για ταξίδια, τα 4,7 δισ. ευρώ αφορούσαν την αγορά αεροπορικών εισιτηρίων, τα 3,7 δισ. ευρώ κρατήσεις σε ξενοδοχεία και 700 εκατ. ευρώ ταξίδια με πτήσεις τσάρτερ και οργανωμένα ταξίδια, πακέτα διακοπών κ.ά.

Βασικό κίνητρο πλέον για τις ηλεκτρονικές αγορές αποτελούν οι χαμηλότερες τιμές, με το 27% των καταναλωτών να δίνει αυτή την απάντηση, με την εξοικονόμηση χρόνου να έρχεται δεύτερη (18%).

Το προφίλ των αγοραστών

Το 95% των ανδρών χρηστών του διαδικτύου έκανε τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά με το αντίστοιχο ποσοστό στις γυναίκες να μην απέχει πολύ, αλλά πάντως να είναι μικρότερο (93%).

Οι Millennials είναι αυτοί που ηγούνται των διαδικτυακών αγορών (96%), ενώ δυναμικά ακολουθούν η Gen X και η Gen Z (92%). Πλέον και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία, οι baby boomers, πραγματοποιούν αγορές από το διαδίκτυο (83%).

Σε ό,τι αφορά τέλος τον τρόπο των πληρωμών, το 56% χρησιμοποιεί κυρίως πιστωτική κάρτα, ακολουθεί το PayPal (51%), η χρεωστική κάρτα (24%), ενώ, υψηλό παραμένει το ποσοστό όσων πληρώνουν με αντικαταβολή (22%).

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή