ΔΕΘ 2024: Μέχρι το τέλος του 2025 θα είναι έτοιμη η επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά

ΔΕΘ 2024: Η Βόρεια Ελλάδα διψάει για Logistics-Νέο Βιομηχανικό Πάρκο στο Λιτόχωρο σε έκταση 1000 στρεμμάτων

Μέχρι το τέλος του 2025 θα είναι έτοιμη η επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά, σημείωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στη διάρκεια του χαιρετισμού του σε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης στο περίπτερο του Υπερταμείου / Growthfund, που έγινε στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ (7-15/9).

Αναφερόμενος στα άλλα σημαντικά έργα που έχουν δρομολογηθεί και στη Βόρεια Ελλάδα, σημείωσε με έμφαση ότι «βρέθηκαν τα χρήματα από το ΕΣΠΑ για να γίνει το έργο Γιάννενα - Καββαδία» και γνωστοποίησε ότι το προχωρά το έργο Μπράλος - 'Αμφισσα με χρονικό ορίζοντα υλοποίησης το 2027, σε εξέλιξη βρίσκεται η συντήρηση της Εγνατίας Οδού και μέχρι το τέλος του 2024 θα «τρέξει» ο διαγωνισμός ια το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, ενώ οι άλλες δύο εργολαβίες έχουν ξεκινήσει τις πρόδρομες εργασίες.

Επιπλέον, ο ίδιος ανέφερε ότι το καλοκαίρι του 2025 θα έχε ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας Πάτρα - Πύργος και λέγοντας ότι προχωρά η γραμμή τέσσερα του μετρό της Αθήνας, τόνισε ότι οι δύο μετροπόντικες θα έχουν διανοίξει όλο τον άξονα μέχρι το καλοκαίρι του 2026. Επίσης είπε ότι μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2026 θα έχει ολοκληρωθεί το υπόλοιπο τμήμα του Ε65 και σημείωσε ότι έχει προχωρήσει η διαδικασία ΣΔΙΤ στη φάση ανταγωνιστικού διαλόγου για Θεσσαλονίκη - Έδεσσα και Δράμα - Αμφίπολη».

ΟΛΘ:Η Βόρεια Ελλάδα «διψάει» για Logistics

Η Βόρεια Ελλάδα «διψάει για logistics», ανέφερε στην ίδια συζήτηση ο πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος, επικεφαλής της ΕΛΙΜΕ και υπογράμμισε την ανάγκη ολοκλήρωσης των σιδηροδρομικών ενώσεων, αλλά και της αξιοποίησης του πρώην στρατοπέδου Γκόνου που προορίζεται για εμπορευματικό κέντρο.

Κατά την τοποθέτησή του αναφέρθηκε στη σημαντική αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών στη Θεσσαλονίκη από το 2016 οπότε και ξεκίνησε η αξιοποίηση των λιμένων της χώρας τόνισε κατά την παρέμβασή του. «Είχαμε επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ και οι τζίροι έχουν αυξηθεί σημαντικά, τώρα στο επίκεντρο μπαίνει η διασύνδεση των λιμένων μέσω αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρόμου, χωρίς αυτή θα έχουμε απλά φορτία να συσσωρεύονται στα λιμάνια», υπογράμμισε.

«Νέο Βιομηχανικό Πάρκο στο Λιτόχωρο»

Στις σημαντικές επενδύσεις που γίνονται στα Βιομηχανικά Πάρκα της Ελλάδας, αναφέρθηκε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, Θάνος Ψαθάς, λέγοντας ότι «τρέχει» επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 85 εκατ. ευρώ 17 με 18 πάρκα, τα μεγαλύτερα της χώρας. Γνωστοποίησε δε ότι κατασκευάζονται και δύο καινούργια, εκ των οποίων το ένα βρίσκεται στην περιοχή του Λιτόχωρου σε πλεονεκτική έκταση 1.000 στρεμμάτων.

Την 'Ανοιξη έτοιμος ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης της Αττικής

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος αναφέρθηκε στην ανανέωση του στόλου των λεωφορείων και ανακοίνωσε πως από τις 23 Δεκεμβρίου θα είναι εφικτή η ηλεκτρονική πληρωμή εισιτηρίων σε όλα τα σημεία εισόδου του δικτύου συγκοινωνιών της Αθήνας.

Ανέφερε πως κάθε Δευτέρα δρομολογούνται στους δρόμους 30 νέα λεωφορεία και γνωστοποίησε ότι θα ακολουθήσουν σε επόμενο στάδιο και τα τρόλεϊ, ενώ μεγάλο στοίχημα είναι η αναβάθμιση των συρμών για τη γραμμή ένα. Ανέφερε δε ότι προχωρά και η αναβάθμιση των υπηρεσιών του οργανισμού και γνωστοποίησε ότι την 'Ανοιξη θα είναι έτοιμος ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης της Αττικής που θα φέρει καλύτερη αξιοποίηση των πόρων του ΟΑΣΑ.

Σε εντατική, επίμονη και φιλόδοξη διαδικασία ανάκαμψης και ανάπτυξης τα ΕΛΤΑ

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας, τόνισε ότι «τα ΕΛΤΑ βρίσκονται σε μια εντατική, επίμονη και φιλόδοξη διαδικασία ανάκαμψης και ανάπτυξης» και πρόσθεσε ότι με το νέο νόμο για το Υπερταμείο, δημιουργείται το απαραίτητο πλαίσιο ώστε οι θυγατρικές του, συμπεριλαμβανομένων των ΕΛΤΑ, να μπορούν δραστηριοποιηθούν «επί ίσοις όροις» με τις ιδιωτικές εταιρείες στην ελεύθερη αγορά.

Όπως τόνισε ο κ. Σκλήκας το αναπτυξιακό πλάνο των ΕΛΤΑ βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με ορίζοντα υλοποίησης του επόμενους 18 μήνες και επόμενο άμεσα στοίχημα τη συνένωση των ΕΛΤΑ και ELTA Courier για την περαιτέρω ανάπτυξη του ομίλου σε κρίσιμους τομείς δραστηριοποίησης όπως είναι το e-commerce και το διασυνοριακό εμπόριο.