SOS από το αφεντικό της VW: Η πίτα μικραίνει, χρειάζονται αλλαγές
Καμπανάκι χτυπά ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, προειδοποιώντας ότι απαιτείται αλλαγή επειδή η ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται, ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται.
Μιλώντας σε συνέντευξη στην εφημερίδα Bild am Sonntag, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen, Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι «η πίτα έχει γίνει μικρότερη και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι».
«Πωλούνται λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, νέοι ανταγωνιστές από την Ασία πιέζουν σημαντικά την αγορά», σημείωσε.
Σημειώνεται πως η Volkswagen δήλωσε τις προηγούμενες ημέρες ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει το άνευ προηγουμένου βήμα να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία και να τερματίσει τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας σε έξι από τα εργοστάσιά της σε μια προσπάθεια να επιταχύνει ένα σχέδιο μείωσης του κόστους κατά 10 δισεκατομμύρια ευρώ (11 δισεκατομμύρια δολάρια).
O οικονομικός διευθυντής Αρνό Άντλιτς σε συνάντηση με εργαζόμενους αναφέρθηκε σε «πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα» και εξήγησε ότι στην Ευρώπη πωλούνται σήμερα ετησίως δύο εκατομμύρια λιγότερα αυτοκίνητα από ό,τι πριν από την πανδημία του κορονοϊού.
«Αυτό δύσκολα θα αλλάξει», τόνισε και πρόσθεσε ότι για την VW, η οποία κατέχει το ¼ της ευρωπαϊκής αγοράς, αυτό σημαίνει ότι «μας λείπουν οι πωλήσεις 500.000 αυτοκινήτων τον χρόνο, οι πωλήσεις δηλαδή δύο εργοστασίων». Όπως είπε, «αυτό δεν έχει να κάνει με τα προϊόντα μας ή με τις κακές επιδόσεις των πωλήσεων, απλώς η αγορά δεν υπάρχει πια».
Η επικεφαλής του συμβουλίου των εργαζομένων της VW Ντανιέλα Καβάλο έκανε λόγο για «κήρυξη πτώχευσης» από το διοικητικό συμβούλιο και προανήγγειλε «σκληρή αντίσταση» σε ενδεχόμενο κλείσιμο εργοστασίων και απολύσεις, ενώ κατηγόρησε τη διοίκηση της εταιρίας για «έλλειψη ιδεών»:
«Μείωση κόστους, κλείσιμο εργοστασίων, απολύσεις - αυτή η απάντηση στην κρίση δεν είναι απλώς δείγμα ένδειας, αλλά δήλωση χρεοκοπίας», δήλωσε. Η κυρία Καβάλο αναγνώρισε ότι η εταιρία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα -άλλωστε οι εργαζόμενοι είχαν συμφωνήσει στο αρχικό σχέδιο εξυγίανσης- αλλά τόνισε ότι τα νέα σχέδια επιτρέπονται «μόνο σε ένα σενάριο, όταν έχει πεθάνει συνολικά το επιχειρηματικό μοντέλο, κάτι που δεν ισχύει». Η Volkswagen «δεν υποφέρει από τα εργοστάσιά της στην Γερμανία και το εγχώριο εργοδοτικό κόστος, αλλά μάλλον από το γεγονός ότι το διοικητικό συμβούλιο δεν κάνει τη δουλειά του», είπε χαρακτηριστικά.