Πρώιμα Χριστούγεννα στο διεθνές εμπόριο - Τι ανησυχεί καταναλωτές και εταιρείες ενόψει εορτών
Αλλαγή συνηθειών στις μεταφορές εμπορευμάτων
Μεγάλη αναστάτωση επικρατεί στην αγορά, την στιγμή που ειδικοί του κλάδου λένε ότι οι καταναλωτές επιλέγουν φθηνότερες και πιο αργές επιλογές αποστολής προϊόντων, ακόμη κι από τώρα για τα....Χριστούγεννα!
Αυτό έχει ως επακόλουθο οι λιανοπωλητές να εφοδιάζονται νωρίς για την περίοδο αιχμής. Φαίνεται ότι με αυτήν την νέα εμπορική συνήθεια, και οι δύο πλευρές της εξίσωσης μπορεί να επιδιώκουν όχι μόνο να μειώσουν το κόστος, αλλά και να βεβαιωθούν ότι θα έχουν αυτό που θέλουν εγκαίρως.
Τι δείχνει η κίνηση στα λιμάνια
Σίγουρα, υπάρχει μια ενδιαφέρουσα συμβολή και των δύο παραγόντων. Η περίοδος αιχμής φαίνεται να έχει έρθει νωρίς φέτος, με τα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς στις ΗΠΑ, τα οποία αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα τρίτο του συνόλου των εισαγωγών εμπορευματοκιβωτίων στη χώρα να αναφέρουν ως τον τρίτο δυναμικότερο μήνα όλων των εποχών τον Ιούλιο, σε μια εποχή του έτους που κανονικά οι λιανοπωλητές παραδοσιακά μειώνουν τα αποθέματά τους για να προετοιμαστούν για μια μεταγενέστερη αύξηση ενόψει των διακοπών στο τέλος του έτους.
Οι μεταφορές με φορτηγά έλαβαν ώθηση, με 30% αύξηση σε ετήσια βάση των επισκέψεων φορτηγών στα κέντρα διανομής της Βόρειας Αμερικής για τους πέντε μεγαλύτερους λιανοπωλητές τον Ιούνιο, σύμφωνα με την Motive, η οποία συλλέγει δεδομένα από το λογισμικό διαχείρισης στόλου της.
Ήδη από τα τέλη Μαΐου, ο διευθύνων σύμβουλος της Hapag-Lloyd AG απέδωσε μια αιχμή στον όγκο των φορτίων στα προβλήματα χωρητικότητας της Ερυθράς Θάλασσας και στην «πραγματικά ισχυρή ζήτηση», η οποία υποστηρίζει την υπόθεση μιας πρώιμης περιόδου αιχμής και την ανανέωση των αποθεμάτων. Ο εκτελεστικός διευθυντής του λιμανιού του Λος Άντζελες, Gene Seroka, τον Αύγουστο έκανε λόγο για μια «πρώιμη περίοδο αιχμής».
Σε κάθε περίπτωση, η τρελή προσπάθεια να γίνουν τα πάντα στις μεταφορές και την εκτέλεση ταχύτερα φαίνεται να επιβραδύνεται.
Λιγότερες αεροπορικές μεταφορές
Σύμφωνα με την εταιρεία παροχής υπηρεσιών λογισμικού Β2Β e2open, η οποία συγκεντρώνει μεγάλο όγκο δεδομένων σχετικά με τη ναυτιλία, η UPS παρουσιάζει πτωτική τάση στη χρήση της ταχείας αποστολής, με τους αποστολείς να επιλέγουν εναλλακτικές λύσεις φιλικές προς τον προϋπολογισμό αντί της ταχύτερης αεροπορικής μεταφοράς. Εν τω μεταξύ, η Αμερικανική Ταχυδρομική Υπηρεσία είδε πτώση 40,7% στον όγκο του Priority Mail για το τρίτο τρίμηνο της χρήσης 2024, ενώ το USPS Ground Advantage αυξήθηκε κατά 2,7%, γεγονός που δείχνει ότι οι καταναλωτές αποδέχονται τους βραδύτερους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών.
Γιατί συμβαίνουν όλα αυτά;
Είναι πιθανό οι αποστολείς να προβλέπουν απλώς το ενδεχόμενο καθυστερήσεων που προκαλούν οι επικείμενες απεργίες των λιμενεργατών στα λιμάνια της Ανατολικής και της Ακτής του Κόλπου το φθινόπωρο (και η ακόμη προσωρινή συμφωνία που καλύπτει τα λιμάνια της Δυτικής Ακτής). Ή ότι ανησυχούν από άλλες, συνεχιζόμενες διαταραχές, όπως αυτές στη ναυτιλιακή λωρίδα της Διώρυγας Ερυθράς Θάλασσας-Σουέζ.
Αλλά είναι επίσης πιθανό να μην θέλουν να ξοδέψουν χρήματα για υπηρεσίες ταχείας μεταφοράς, αποφάσισαν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τις χαμηλές τιμές των ναύλων όσο διαρκούν και είναι πρόθυμοι να αναλάβουν το κόστος μεταφοράς αποθεμάτων προκειμένου να είναι σίγουροι ότι τα εμπορεύματά τους είναι σε απόθεμα.
Αυτό φαίνεται ιδιαίτερα ευτυχές, υπό το πρίσμα του γεγονότος ότι η τάση για φθηνότερες και πιο αργές επιλογές αποστολής σημαίνει ότι οι καταναλωτές παραγγέλνουν τα προϊόντα νωρίτερα.
Σημασία έχει επίσης ότι η περίοδος «αιχμής» των αγορών είναι από τη Black Friday στα τέλη Νοεμβρίου έως λίγο πριν από τα Χριστούγεννα.