Υποχρεωτική ασφάλεια οχημάτων για φυσικές καταστροφές: Πόσο θα επιβαρυνθούν τα συμβόλαια

Όλα τα οχήματα ιδιωτικής και επαγγελματικής χρήσης, με την ανανέωση ή σύναψη νέου ασφαλιστηρίου, θα είναι υποχρεωτικά ασφαλισμένα για φυσικές καταστροφές.
PANAGOPOULOS

Ρεπορτάζ: Μαρία Κεφαλά

Οι προαναγγελίες στη ΔΕΘ του υπουργού Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη για τα νέα μέτρα που προωθεί το ΥΠΕΘΟ για τις προκλήσεις της κλιματικής κρίσης, φέρνουν ανατροπές από τις πρώτες ημέρες του 2025 στον κλάδο των γενικών ασφαλειών.

Έτσι από 01/01/2025 όλα τα οχήματα ιδιωτικής και επαγγελματικής χρήσης, με την ανανέωση ή σύναψη νέου ασφαλιστηρίου, θα είναι υποχρεωτικά ασφαλισμένα για φυσικές καταστροφές.

Η υποχρεωτική ασφάλιση όλων των αυτοκινήτων εντάσσεται μέσα στα νέα μέτρα που προωθεί το ΥΠΕΘΟ για τις προκλήσεις της κλιματικής κρίσης που περιλαμβάνουν ακόμα:

  • Αύξηση σε 20% της έκπτωση για τον ΕΝΦΙΑ σε ασφαλισμένες για φυσικές καταστροφές κατοικίες αξίας έως 500.000 ευρώ.
  • Ενώ τα ακίνητα μεγαλύτερης από 500.000 ευρώ αξίας συνεχίζουν να έχουν την έκπτωση του 10% και θα πρέπει έως 01/06/2025 να έχουν ασφαλιστεί για φυσικές καταστροφές, διαφορετικά δεν θα αποζημιώνονται από το κράτος.
  • Και από 01/06/2025 όλες οι επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών άνω των 500.000 ευρώ υποχρεωτικά θα πρέπει να ασφαλίζονται για φυσικές καταστροφές.

Τι αφορά στην ασφάλεια αυτοκινήτων

Σε περίπτωση φυσικής καταστροφής, το κράτος δεν θα παρέχει αποζημιώσεις. Οπότε η κυβέρνηση επιδιώκει να καταστήσει τον πολίτη συμμέτοχο στην αντιμετώπιση των συνέπειων της κλιματικής αλλαγής, όπως πυρκαγιές και πλημμύρες. Και να τον προετοιμάσει για το πέρασμα στην ιδιωτική ασφάλιση. Μια ασφάλιση που αυξάνει το κόστος για τα ήδη επιβαρυμένα νοικοκυριά.

Η νέα ασφάλιση θα καλύπτει ζημιές που μπορεί να προκληθούν από φυσικά φαινόμενα, όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές. Η υποχρεωτική ασφάλιση θα συμβάλει στην άμεση αποζημίωση των ζημιών που μπορεί να προκληθούν από τέτοιου είδους καταστάσεις.

Ζητήσαμε την άποψη του Πιστοποιημένου Ασφαλιστικού Πράκτορας ΤτΕ Σπύρου Λιβάνιου για την υποχρεωτική ασφάλιση όλων των ΙΧ που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους που θα εφαρμοστεί άμεσα.

«Ούτως ή άλλως το κράτος δεν αποζημιώνει τις μεμονωμένες περιπτώσεις φυσικών καταστροφών. Στις μαζικές περιπτώσεις βγαίνει κάποιο ΦΕΚ και αποζημιώνει λιγότερο από το 10%, ουσιαστικά για να επιδείξει κοινωνική ευαισθησία». Όπως συνέβη και στις καταστροφές από τον τυφώνα Daniel που μόλις 1 στα 10 οχήματα αποζημιώθηκαν με συμβολικό ποσό.

Οπότε περνάμε πλέον στη λογική της ιδιωτικής ασφάλισης γενικότερα;

«Παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς κάνουν λόγο για μήνυμα της κυβέρνησης ότι η ασφάλισης θα είναι πλέον ιδιωτικό θέμα».

Ποια θα είναι η επιβάρυνση για κάθε ασφαλισμένο;

«Οι τιμές θα διαμορφωθούν από την αξία του οχήματος, την περιοχή στην οποία βρίσκεται και το επίπεδο κινδύνου της, αλλά θα επιχειρήσω να σας δώσω ένα πλαίσιο. Αρχικά να σημειώσουμε ότι το 2020 ένας μέσος όρος ασφαλίστρων ήταν 250-300 ευρώ. Σήμερα έχει φτάσει τα 280-340 ευρώ. Η αγορά της ασφάλισης είναι αυξημένη ακόμα παραπάνω σήμερα και για αυτό και η αξία της επαγγελματικής διαμεσολάβησης είναι μεγαλύτερη. Όσον αφορά το ερώτημα πιστεύω ότι θα κυμανθεί από 15 μέχρι 25 ευρώ».

Να σημειώσουμε ότι η εισαγωγή των νέων ασφαλιστικών καλύψεων συνοδεύεται από κίνητρα για όσους επιλέγουν να προστατεύσουν τα οχήματά τους, ενώ αναμένονται αντικίνητρα για όσους δεν συμμορφώνονται με τη νέα νομοθεσία.

Σχετικές ειδήσεις