ΙΕΛΚΑ: Η ακρίβεια «ροκανίζει» τους μισθούς – Ποια προϊόντα ακριβαίνουν και ποια φθηναίνουν
Σε σύγχυση βρίσκονται οι καταναλωτές καθώς κάθε φορά που πηγαίνουν στο σούπερ μάρκετ δεν μπορούν καταλάβουν ποια προϊόντα ακριβαίνουν και ποια φθηναίνουν ισχυριζόμενοι πως οι μειώσεις -αν κάποιος υπολογίσει το συνολικό κόστος- δεν φτάνουν στις τσέπες τους.
Τον περασμένο Αύγουστο, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ καταγράφηκαν τόσο αυξήσεις όσο και μειώσεις στις τιμές σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων σε σχέση με πέρισυ, την ώρα που ο πληθωρισμός είναι αρνητικός για 4ο συνεχόμενο μήνα.
Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, τον Αύγουστο καταγράφηκαν τόσο μειώσεις όσο και αυξήσεις τιμών σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων σε σχέση με πέρυσι, με τον πληθωρισμό να είναι αρνητικός για 4ο συνεχόμενο μήνα.
Σε ποια προϊόντα οι μεγαλύτερες μειώσεις και αυξήσεις
Όπως προκύπτει από την έρευνα του ΙΕΛΚΑ οι μεγαλύτερες μειώσεις και αυξήσεις παρατηρήθηκαν στα παρακάτω προϊόντα:
Μεγαλύτερες μειώσεις
Απορρυπαντικά/ είδη καθαρισμού -6,7%
Χαρτικά/ είδη προσωπικής υγιεινής -5,2%
Βρεφικές/ παιδικές τροφές -4,3%
Φρούτα/ λαχανικά -2,8%
Τροφές για κατοικίδια -4,8%
Μεγαλύτερες αυξήσεις
Φρέσκα ψάρια/ θαλασσινά +5%
Τρόφιμα παντοπωλείου +3,5%
Ορεκτικά/αλίπαστα +5,5%
Μπισκότα/ σοκολάτες +3,4%
Ο Γενικός διευθυντής ένωσης σούπερ μάρκετ Ελλάδας Απόστολος Πεταλάς μιλώντας στο βραδινό δελτίο ειδήσεων του ANT1 ανέφερε ότι «με βάση τα τελευταία στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, παρατηρείται μια σταθερότητα στις τιμές σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Υπάρχουν βέβαια και αρκετοί κωδικοί που έχουν πτωτική πορεία ενώ άλλοι, σε κατηγορίες που επηρεάζονται από την κλιματική κρίση, έχουν ανοδική πορεία. Οι κωδικοί πάντως που μειώνονται οι τιμές είναι τριπλάσιοι από αυτούς που έχουν ανοδική πορεία».
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι προσφορές που εμφανίζονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ παρότι συμφέρουν τους καταναλωτές καταλήγουν να τους μπερδεύουν ακόμα περισσότερο καθώς ρίχνουν τις τιμές για λίγες μόλις ημέρες.
Για το λόγο αυτό και ζητούν το αυτονόητο: Ενημέρωση για την πορεία της τιμής κάθε προϊόντος στα σούπερ μάρκετ.
Ο Απόστολος Ραυτόπουλος, πρόεδρος ένωσης εργαζομένων και καταναλωτών τόνισε από την πλευρά του ότι «στη Γερμανία εδώ και χρόνια αυτό που κάνουν στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ στα προϊόντα είναι να αναγράφεται στο κάτω μέρος στο ταμπελάκι πόσες ημέρες, πόσες εβδομάδες έχει σταθερή τιμή το προϊόν. Το ίδιο πράγμα έχουν κάνει και στη Γαλλία, το ίδιο πράγμα θα μπορούσε να κάνει και η χώρα μας».
Με τον τρόπο αυτό οι καταναλωτές θα έχουν την δυνατότητα να αγοράζουν μόνο τα προϊόντα με μειωμένη ή σταθερή τιμή, επιβραβεύοντας έτσι τις εταιρίες που βάζουν πλάτη εν μέσω της ακρίβειας αλλά και να τιμωρούν παράλληλα εκείνες που κερδοσκοπούν στην πλάτη τους.
Τέλος σημειώνεται ότι μεταξύ των «όπλων» που έχουν οι καταναλωτές στα χέρια τους στο κυνήγι των φθηνότερων τιμών είναι η επιτόπια έρευνα αγοράς από το ένα κατάστημα στο άλλο αλλά και η πλατφόρμα - e-Καταναλωτής που τους δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσουν το δικό τους καλάθι και να βρουν ποια αλυσίδα σούπερ μάρκετ το προσφέρει φθηνότερα.