Κλυδωνίζεται η VW – Βουτιά 42% στα κέρδη, μονόδρομος η αναδιάρθρωση

Η VW βρίσκεται αντιμέτωπη με τα συνδικάτα λόγω της σχεδιαζόμενης αναδιάρθρωσης που περιλαμβάνει το πιθανό κλείσιμο εργοστασίων
pixabay

Πτώση 42% κατέγραψαν τα κέρδη του τρίτου τριμήνου της Volkswagen, στο χαμηλότερο επίπεδο των τριών τελευταίων χρόνων, καθώς το τμήμα επιβατικών αυτοκινήτων της εταιρείας παλεύει με το υψηλό κόστος και την αδύναμη ζήτηση στην Κίνα.

Η VW βρίσκεται αντιμέτωπη με τα συνδικάτα λόγω της σχεδιαζόμενης αναδιάρθρωσης που περιλαμβάνει το πιθανό κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία για πρώτη φορά στα 87 χρόνια ιστορίας της.

Ένας δεύτερος γύρος συνομιλιών μεταξύ της Volkswagen και της γερμανικής ένωσης IG Metall πρόκειται να ξεκινήσει τις επόμενες ημέρες, αφού ο επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων απείλησε να διακόψει τις συνομιλίες και να ξεκινήσει απεργίες.

Τα αποτελέσματα της VW έδειξαν ότι η λειτουργική απόδοση των πωλήσεών της στον κλάδο επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκε στο 2% από 3,4% το εννεάμηνο έως τον Σεπτέμβριο σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

«Αυτό υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη για σημαντικές μειώσεις κόστους», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομικών Arno Antlitz.

Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου έχει συρρικνωθεί κατά περίπου 2 εκατομμύρια οχήματα από την πανδημία, με αποτέλεσμα περίπου 500.000 λιγότερες πωλήσεις για τη Volkswagen ετησίως. Παίκτες όπως η Tesla και οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων που προσφέρουν φθηνότερα μοντέλα έχουν κερδίσει μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη.

Στην Κίνα, η Volkswagen έχασε επίσης μερίδιο αγοράς καθώς οι τοπικοί ανταγωνιστές προσφέρουν φθηνότερα μοντέλα, και αυτό επιδεινώθηκε από την ευρύτερη επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας λόγω της κρίσης των ακινήτων.

Στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσής της, η VW σχεδιάζει να απολύσει δεκάδες χιλιάδες προσωπικό, να κλείσει τρία εργοστάσια στη Γερμανία, καθώς και να μειώσει τους μισθούς κατά 10% και να παγώσει τις αμοιβές τόσο το 2025 όσο και το 2026, σύμφωνα με την επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων, Daniella Cavallo.

Μια προτεινόμενη μείωση μισθών κατά 10% μόνο στη βασική μάρκα θα αποφέρει σχεδόν 800 εκατομμύρια ευρώ (864 εκατομμύρια δολάρια) ετησίως, σύμφωνα με την εφημερίδα Handelsblatt, προσθέτοντας ότι η VW ήθελε να επιτύχει το μεγαλύτερο μέρος της εξοικονόμησης δισεκατομμυρίων ευρώ μέσω περικοπών μισθών.
Η IG Metall, η οποία έχει τεράστια επιρροή στη VW, όπου οι εκπρόσωποι των εργατικών κατέχουν τις μισές έδρες στο εποπτικό συμβούλιο, ζήτησε αύξηση 7% και απείλησε με απεργίες από τον Δεκέμβριο εάν δεν ικανοποιήσουν τα αιτήματά της.

Σχετικές ειδήσεις