Πόθεν Έσχες: Πώς λειτουργεί η νέα πλατφόρμα

Οι υπόχρεοι που θα υποβάλλουν Πόθεν Έσχες θα πρέπει να ελέγχουν την ορθότητα των στοιχείων πριν από την υποβολή της δήλωσης

Πόθεν Έσχες: Πώς λειτουργεί η νέα πλατφόρμα
3'

Αρκετά προσεκτικοί πρέπει να είναι οι υπόχρεοι υποβολής «Πόθεν Έσχες», καθώς πλέον τα φορολογικά τους στοιχεία αντλούνται αυτόματα, αλλά η ορθότητά τους θα πρέπει να ελέγχεται.

Μετά την δημοσίευση της τροποποιημένης Κοινής Υπουργικής Απόφασης στο ΦΕΚ, τα προσωπικά και φορολογικά στοιχεία των υπόχρεων θα αντλούνται αυτόματα από το φορολογικό μητρώο κατά την υποβολή της δήλωσης.

Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνουν ΑΦΜ, στοιχεία ταυτότητας, διεύθυνση, τηλέφωνα και email. Επιπλέον, άλλα στοιχεία όπως εισοδήματα, τραπεζικοί λογαριασμοί, οχήματα, σκάφη, συμμετοχές σε επιχειρήσεις και δάνεια θα μεταφέρονται αυτόματα μέσω της διασύνδεσης της πλατφόρμας με την ΑΑΔΕ, το Μητρώο Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και το ΓΕΜΗ.

Οι υπόχρεοι θα πρέπει να ελέγχουν την ορθότητα των στοιχείων πριν από την υποβολή της δήλωσης.

Ως ημερομηνία έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας της ηλεκτρονικής εφαρμογής του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος «Πόθεν Έσχες» ορίζεται:

  • η 4η Νοεμβρίου 2024 για τις ετήσιες Δ.Π.Κ. έτους 2023,
  • η 18η Νοεμβρίου 2024 για τις ετήσιες Δ.Π.Κ. 2024 και τις αρχικές Δ.Π.Κ. υπόχρεων με απόκτηση ιδιότητας από 28/2/2023 έως 30/9/2024 για την εφαρμογή των άρθρων 6 και 7, ενώ για την εφαρμογή άρθρου 4, δηλαδή για την «Υποβολή Αντιγράφων Συμβολαιογραφικών Εγγράφων» η πλατφόρμα θα ανοίξει για τους υπόχρεους την 23η Οκτωβρίου 2024.

Επισημαίνεται ότι η υποβολή των ετήσιων δηλώσεων των ετών 2023 (χρήση 2022) και 2024 (χρήση 2023) κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου, μπορεί να πραγματοποιηθεί για τα ανήλικα τέκνα, χωρίς να απαιτείται από το σύστημα να συμπληρωθεί Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ), στην περίπτωση που αυτός δεν έχει εκδοθεί, με γνωστοποίηση των υπόλοιπων ατομικών στοιχείων.

Τι πρέπει να ξέρετε

Η νέα πλατφόρμα για την υποβολή δηλώσεων «Πόθεν Έσχες»:

  • Αντλεί δεδομένα από τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς και τα πιστωτικά ιδρύματα, με στόχο την αυτοματοποίηση και τη διευκόλυνση της υποβολής των δηλώσεων από τους υπόχρεους.
  • Ενισχύει τη διαφάνεια και τη δυνατότητα ελέγχου των δηλώσεων, καθώς τα διαθέσιμα δεδομένα για κάθε υπόχρεο προσυμπληρώνονται αυτόματα. Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα έχουν αντληθεί δεδομένα από 114 χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς και πιστωτικά ιδρύματα.
  • Έχει διακριτή υποβολή δηλώσεων από τους συζύγουςτων υπόχρεων προσώπων, οι οποίοι σύμφωνα με τον ν.5026/23 αποκτούν αυτοτελή υποχρέωση υποβολής.
  • Διαλειτουργεί με το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας , emep.gov.gr, της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με στόχο την αποτελεσματικότερη και αμεσότερη ενημέρωση των υπόχρεων προσώπων.

Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης, την Επιτροπή Ελέγχου των δηλώσεων πόθεν έσχες του άρθρου 25, την Εθνική Αρχή Διαφάνειας και τα λοιπά ειδικά όργανα ελέγχου του άρθρου 27, την Τράπεζα της Ελλάδας, την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών, τα Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα και τους Πιστωτικούς Οργανισμούς, με μέριμνα του Γενικού Γραμματέα Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη νέα πλατφόρμα πραγματοποιούνται συνεχείς έλεγχοι και αναβαθμίσεις για τη βελτίωση της λειτουργικότητας, τη άντληση στοιχείων από πρόσθετους φορείς και συνεπώς την καλύτερη εξυπηρέτηση των χρηστών.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή