Ρεπορτάζ Newsbomb.gr: Τουριστική περίοδος...παχέων αγελάδων - Τι πρέπει όμως να μας ανησυχήσει

128 ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα διατίθενται προς πώληση στους δημοφιλείς χειμερινούς προορισμούς
Φωτ. αρχείου: Eurokinissi

Ο ελληνικός τουρισμός, παρά την αυξητική τάση των εσόδων και την εντυπωσιακή δυναμική του, εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις.

Ο πρόεδρος του E-Real Estates Θεμιστοκλής Μπάκας, μιλώντας στο Newsbomb.gr αναδεικνύει μέσα από τα στοιχεία και τις παρατηρήσεις του τις ευκαιρίες και τις δυσκολίες που χαρακτηρίζουν τον κλάδο, τόσο στους θερινούς όσο και στους χειμερινούς προορισμούς της χώρας.

Στα 18,76 δισ. ευρώ έφθασαν τα έσοδα από τον τουρισμό στο εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2024 καταγράφοντας αύξηση κατά 4,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Την ίδια περίοδο το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών αυξήθηκε κατά 1,0 δισεκ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023 και διαμορφώθηκε σε 7,7 δισεκ. ευρώ.

Σε σχέση με τον Αύγουστο του 2023 οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 6,6%, ενώ οι σχετικές εισπράξεις μειώθηκαν κατά 1,8%. Τα στοιχεία αυτά έρχονται σε συνέχεια των αντίστοιχων του Ιουλίου, οπότε και οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 4,1%, αλλά οι εισπράξεις μειώθηκαν κατά 4,2%.

Μια ανησυχητική τάση

Ο Θεμιστοκλής Μπάκας, αναλύοντας τα δεδομένα του ελληνικού τουρισμού, τόνισε χαρακτηριστικά: «Στα 18,76 δισ. ευρώ έφθασαν τα έσοδα από τον τουρισμό στο εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2024, σημειώνοντας αύξηση 4,1% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Ωστόσο, παρατηρούμε μια ανησυχητική τάση μείωσης της μέσης δαπάνης ανά ταξίδι και μικρότερη διάρκεια παραμονής των επισκεπτών στη χώρα».

Τα στοιχεία παραπέμπουν σε μείωση της μέσης δαπάνης ανά ταξίδι και σε μείωση της διάρκειας παραμονής στη χώρα. Μια ερμηνεία για τα συντομότερα ταξίδια, που δίνουν οικονομολόγοι οι οποίοι ειδικεύονται στον τουρισμό, είναι τα ακριβότερα κόστη μεταφοράς που περιορίζουν τους διαθέσιμους προϋπολογισμούς, ακόμη και στις περιπτώσεις που αυτοί παραμένουν σταθεροί. Επιπλέον, η πίεση στην καταναλωτική εμπιστοσύνη των βασικών αγορών από τις οποίες έλκει επισκέπτες η Ελλάδα λόγω της ευρύτερης οικονομικής κατάστασης κάνει τους ταξιδιώτες πιο «σφιχτούς».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «η μείωση της μέσης δαπάνης σχετίζεται άμεσα με τα αυξημένα κόστη μεταφοράς, που περιορίζουν τους διαθέσιμους προϋπολογισμούς των ταξιδιωτών. Επιπλέον, η πίεση στην καταναλωτική εμπιστοσύνη στις βασικές αγορές μας, λόγω της ευρύτερης οικονομικής κατάστασης, οδηγεί τους επισκέπτες σε πιο "σφιχτή" οικονομική διαχείριση».

Τι συμβαίνει με την αγορά ακινήτων

Όσον αφορά την αγορά ακινήτων, ο Θεμιστοκλής Μπάκας υπογράμμισε: «Μια αξιοσημείωτη τάση που καταγράφεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά είναι η αυξημένη διαθεσιμότητα ξενοδοχειακών μονάδων και τουριστικών καταλυμάτων προς πώληση. Μόνο τον Μάιο αναρτήθηκαν 286 αγγελίες για ξενοδοχεία σε θερινούς προορισμούς, έναντι 204 την αντίστοιχη περίοδο του 2023».

Συνεχίζοντας, πρόσθεσε: «Αυτό το φαινόμενο παρατηρείται και στους χειμερινούς προορισμούς, όπου οι αναρτημένες αγγελίες για πωλήσεις ξενοδοχείων αυξήθηκαν κατά 60% σε σχέση με το 2023. Οι λόγοι είναι πολλοί, όπως τα υψηλά ενεργειακά κόστη, ο πληθωρισμός, οι διαδοχικές οικονομικές κρίσεις και οι δανειακές υποχρεώσεις».

Οι προκλήσεις του χειμερινού τουρισμού

Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε επίσης στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο χειμερινός τουρισμός στην Ελλάδα: «Παρά την αισιόδοξη έναρξη της χειμερινής σεζόν, με πληρότητες που άγγιξαν το 100% το διήμερο της 28ης Οκτωβρίου, παραμένουν προβλήματα όπως η έντονη εποχικότητα, η μειωμένη προσβασιμότητα και το υψηλό κόστος παροχής υπηρεσιών. Επίσης, η ανεπάρκεια στις τουριστικές υποδομές περιορίζει την ανάπτυξη του εξωτερικού τουρισμού στους χειμερινούς προορισμούς μας».

Τέλος, τόνισε την ανάγκη για στρατηγικές παρεμβάσεις: «Για την ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού είναι απαραίτητη η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, η βελτίωση της προβολής της χώρας στο εξωτερικό και η ενίσχυση της υποδομής σε βασικούς τομείς, όπως το οδικό δίκτυο και οι ειδικές τουριστικές υποδομές. Η Ελλάδα πρέπει να προωθηθεί ως προορισμός τεσσάρων εποχών, μέσα από έναν καλά σχεδιασμένο και μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό».

Η τοποθέτησή του επιβεβαιώνει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο ελληνικός τουρισμός, αλλά και τη δυναμική του, αν υπάρξουν στοχευμένες και μακροπρόθεσμες παρεμβάσεις.

ΠΕΡΙΟΧΗ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΕΤΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

ΤΜ

ΖΗΤΟΥΜΕΝΗ ΤΙΜΗ ΠΩΛΗΣΗΣ ΣΕ

ΒΟΙΩΤΙΑ

ΑΡΑΧΩΒΑ

-

2009

2.200

3.300.000

ΑΡΑΧΩΒΑ(ΚΕΝΤΡΟ)

-

2014

1.800

2.500.000

ΑΡΑΧΩΒΑ(ΚΕΝΤΡΟ)

-

1988

390

950.000

ΑΡΑΧΩΒΑ(ΚΕΝΤΡΟ)*

-

1990

2.500

2.800.000

ΑΡΑΧΩΒΑ

-

2000

350

600.000

ΑΡΑΧΩΒΑ(ΚΕΝΤΡΟ)*

-

1990

2.400

4.500.000

ΑΡΑΧΩΒΑ(ΚΕΝΤΡΟ)

-

-

300

1.300.000

ΑΡΑΧΩΒΑ(ΚΕΝΤΡΟ)

4 ΚΛΕΙΔΙΑ

-

616

510.000

ΑΡΑΧΩΒΑ(ΚΕΝΤΡΟ)

-

1995

300

800.000

ΑΡΑΧΩΒΑ*

-

1979

460

700.000

ΑΡΑΧΩΒΑ(ΚΕΝΤΡΟ)*

-

1945

300

1.800.000

ΑΡΑΧΩΒΑ*

-

1997

570

1.500.000

ΑΡΑΧΩΒΑ*

4 ΚΛΕΙΔΙΑ

2006

480

1.200.000

ΑΡΑΧΩΒΑ(ΚΕΝΤΡΟ)*

-

2007

536

1.800.000

ΑΡΑΧΩΒΑ(ΛΙΒΑΔΙ)

-

2005

383

1.050.000

ΑΡΑΧΩΒΑ(ΚΕΝΤΡΟ)*

-

1990

2.515

3.000.000

ΑΡΑΧΩΒΑ

-

2010

470

1.650.000

ΑΡΑΧΩΒΑ(ΚΕΝΤΡΟ)

-

2005

305

1.200.000

ΑΡΑΧΩΒΑ(ΚΕΝΤΡΟ)

-

2004

2.500

4.500.000

ΑΡΑΧΩΒΑ

-

2010

580

1.200.000

ΑΡΑΧΩΒΑ

-

2010

480

1.200.000

ΑΡΑΧΩΒΑ(ΚΕΝΤΡΟ)*

-

2008

500

850.000

ΑΡΑΧΩΒΑ(ΚΕΝΤΡΟ)***

-

2004

1.530

1.500.000

ΑΡΑΧΩΒΑ(ΚΕΝΤΡΟ)*

-

1950

300

1.350.000

ΑΡΑΧΩΒΑ(ΚΕΝΤΡΟ)

-

2000

1.780

2.700.000

ΑΡΑΧΩΒΑ(ΛΙΒΑΔΙ)

-

1997

360

450.000

ΑΡΑΧΩΒΑ*

3 ΑΣΤΕΡΙΑ

1990

2.500

3.500.000

ΑΡΑΧΩΒΑ(ΚΕΝΤΡΟ)

-

2000

800

950.000

ΑΡΑΧΩΒΑ

-

-

700

580.000

ΑΡΑΧΩΒΑ

-

-

400

1.200.000

ΑΧΑΪΑ

ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ

-

2000

310

850.000

ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ(ΚΕΝΤΡΟ)

-

-

1.522

1.300.000

ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ(ΑΥΛΩΝΑΣ)*

ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ

-

2006

724

1.150.000

ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ*

-

1982

500

650.000

ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ

-

2006

750

920.000

ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ(ΣΚΕΠΑΣΤΟ)

-

2008

839

615.000

ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ

-

2007

220

450.000

ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ(ΒΡΑΧΝΙ)***

-

-

340

550.000

ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ(ΚΑΤΩ ΛΟΥΣΟΙ)

ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ(ΚΕΝΤΡΟ)

-

1988

1.200

2.200.000

ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ(ΚΕΝΤΡΟ)*

-

2004

220

450.000

ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ(ΚΕΝΤΡΟ)*

-

1982

600

650.000

ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ(ΚΕΝΤΡΟ)

-

2007

495

1.100.000

ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ(ΚΕΝΤΡΟ)*

-

1922

1.454

1.300.000

ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ(ΚΕΝΤΡΟ)*

-

1982

500

650.000

ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ

ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ

-

2008

1.200

850.000

ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ

-

2006

220

400.000

ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ(ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ)***

-

2009

2.000

1.000.000

ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ

-

2007

650

900.000

ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ

4 ΑΣΤΕΡΙΑ

1993

700

1.400.000

ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ(ΚΟΡΥΣΧΑΔΕΣ)

-

2007

1.000

700.000

ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ(ΚΟΡΥΣΧΑΔΕΣ)

-

2004

310

360.000

ΠΟΤΑΜΙΑΣ*

-

2005

250

400.000

ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ(ΜΕΓΑΛΟ ΧΩΡΙΟ)*

4 ΑΣΤΕΡΙΑ

1993

1.700

750.000

ΠΟΤΑΜΙΑΣ

-

2000

1.412

1.500.000

ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ**

-

1981

1.040

350.000

ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ

-

1969

5.500

10.000.000

ΔΟΜΝΙΤΣΑ

-

-

600

600.000

ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ(ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ)

-

2006

1.250

2.300.000

ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ

-

2008

330

500.000

ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ

-

2009

1.251

760.000

ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ(ΜΕΓΑΛΟ ΧΩΡΙΟ)*

4 ΑΣΤΕΡΙΑ

1990

800

750.000

ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ(ΚΟΡΥΣΧΑΔΕΣ)

-

1990

700

630.000

ΜΥΡΙΚΗ

-

-

750

1.900.000

ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ(ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ)

-

2004

459

590.000

ΠΟΤΑΜΙΑΣ

-

2000

800

550.000

ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ(ΚΕΝΤΡΟ)**

-

1981

1.040

580.000

ΠΟΤΑΜΙΑΣ*

-

2005

750

920.000

ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ(ΚΕΝΤΡΟ)

-

2008

1.200

850.000

ΜΑΓΝΗΣΙΑ

ΠΟΡΤΑΡΙΑ(ΚΑΤΟΧΩΡΙ)

-

2010

1.730

2.300.000

ΠΟΡΤΑΡΙΑ(ΚΕΝΤΡΟ)

-

2011

850

1.150.00

ΠΟΡΤΑΡΙΑ(ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ)

-

2011

450

650.000

ΠΟΡΤΑΡΙΑ(ΚΕΝΤΡΟ)**

-

1982

629

340.000

ΠΟΡΤΑΡΙΑ(ΚΕΝΤΡΟ)

-

2011

830

1.300.000

ΠΟΡΤΑΡΙΑ(ΚΕΝΤΡΟ)

-

1970

360

360.000

ΠΟΡΤΑΡΙΑ

-

2008

1.750

2.000.000

ΠΟΡΤΑΡΙΑ(ΚΕΝΤΡΟ)

-

-

440

570.000

ΠΟΡΤΑΡΙΑ(ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ)*

-

1984

265

420.000

ΠΟΡΤΑΡΙΑ(ΚΕΝΤΡΟ)*

-

2011

505

560.000

ΠΟΡΤΑΡΙΑ(ΚΕΝΤΡΟ)

-

-

1.290

1.280.000

ΠΟΡΤΑΡΙΑ(ΚΑΤΟΧΩΡΙ)

-

2008

1.730

2.350.000

ΠΟΡΤΑΡΙΑ

-

2010

1.464

1.280.000

ΠΟΡΤΑΡΙΑ***

-

-

540

450.000

ΠΟΡΤΑΡΙΑ(ΚΕΝΤΡΟ)

-

2011

850

1.150.000

ΠΟΡΤΑΡΙΑ

-

2001

330

570.000

ΠΟΡΤΑΤΙΑ***

-

1980

540

450.000

ΗΠΕΙΡΟΣ

ΜΕΤΣΟΒΟ(ΚΕΝΤΡΟ)**

-

1930

400

300.000

ΜΕΤΣΟΒΟ

4 ΑΣΤΕΡΙΑ

2008

2.388

1.152.000

ΜΕΤΣΟΒΟ

4 ΑΣΤΕΡΙΑ

2010

2.700

2.700.000

ΙΩΑΝΝΙΝΑ(ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΣ)

-

1989

525

380.000

ΙΩΑΝΝΙΝΑ(ΚΕΝΤΡΟ)*

-

2014

4.500

5.500.000

ΙΩΑΝΝΙΝΑ(ΚΕΝΤΡΟ)

-

2004

440

700.000

ΙΩΑΝΝΙΝΑ(ΚΕΝΤΡΟ)

-

1970

550

1.250.000

ΙΩΑΝΝΙΝΑ(ΚΕΝΤΡΟ)*

-

1965

560

1.200.000

ΙΩΑΝΝΙΝΑ*

1996

1.050

1.800.000

ΚΑΤΩ ΝΕΟΧΩΡΟΠΟΥΛΟ

-

1989

519

850.000

ΙΩΑΝΝΙΝΑ(ΚΕΝΤΡΟ)

-

1960

550

1.120.000

ΙΩΑΝΝΙΝΑ(ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ)

-

2005

1.000

2.400.000

ΙΩΑΝΝΙΝΑ*

-

1975

550

1.200.000

ΑΡΚΑΔΙΑ

ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ

-

2001

530

1.000.000

ΣΤΕΜΝΙΣΤΑ

-

2009

380

750.000

ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ(ΚΕΝΤΡΟ)*

-

1900

500

2.000.000

ΛΕΒΙΔΙ(ΚΕΝΤΡΟ)**

-

1950

265

580.000

ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ

ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ*

ΛΕΒΙΔΙ(ΚΑΡΔΑΡΑΣ)

-

2021

1.000

1.500.000

ΤΣΕΜΝΙΤΣΑ(ΤΡΙΚΟΛΩΝΙΟ)

-

2005

1.300

5.000.000

ΒΥΤΙΝΑ

-

2008

1.500

2.500.000

ΚΑΤΩ ΒΕΡΒΕΝΑ

-

2010

900

1.850.000

ΒΟΡΕΙΑ ΚΥΝΟΥΡΙΑ

-

2001

360

350.000

ΛΕΒΙΔΙ(ΚΑΡΔΑΡΑΣ)

-

2021

1.000

1.500.000

ΛΕΟΝΤΑΡΙ*

-

1869

590

280.000

ΒΟΡΕΙΑ ΚΥΝΟΥΡΙΑ

-

2009

165

100.000

ΒΥΤΙΝΑ(ΚΕΝΤΡΟ)

3 ΑΣΤΕΡΙΑ

2006

936

1.750.000

ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΛΛΑΔΑ

ΚΑΣΤΟΡΙΑ**

-

1998

2.623

2.300.000

ΓΡΕΒΕΝΑ

-

2008

750

380.000

ΓΡΕΒΕΝΑ**

-

1999

1.200

350.000

ΦΛΩΡΙΝΑ

-

2008

5.000

3.000.000

ΦΛΩΡΙΝΑ

-

2003

3.700

3.000.000

ΒΕΡΟΙΑ(ΚΟΥΜΑΡΙΑ)

-

-

268

230.000

ΒΕΡΟΙΑ(ΞΗΡΟΛΙΒΑΔΟ)

-

1996

616

354

ΒΕΡΟΙΑ(ΞΗΡΟΛΙΒΑΔΟ)*

-

1998

700

300.000

ΒΕΡΟΙΑ(ΚΑΤΩ ΒΕΡΜΙΟ)

-

2011

324

490.000

ΝΑΟΥΣΑ(ΣΤΑΘΜΟΣ)

-

2000

750

430.000

ΝΑΟΥΣΑ(ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ)

-

-

359

780.000

ΝΑΟΥΣΑ(ΠΗΓΑΔΑΚΙΑ)*

-

1990

2.000

2.400.000

ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ(ΚΕΝΤΡΟ)*

-

2001

1.100

3.400.000

Πηγή/Επεξεργασία : Ιστοσελίδες Αγγελιών, Πανελλαδικό Δίκτυο E-Real Estates, *Ανακαινισμένο, **Χρήζει Ανακαίνισης, ***Υπό κατασκευή

Σχετικές ειδήσεις