Oι Ελληνες σταμάτησαν να αγοράζουν γερμανικά αυτοκίνητα

Το 2011 οι γερμανικές εξαγωγές στην Ελλάδα υποχώρησαν δραματικά για τρίτη συνεχή χρονιά και συγκεκριμένα κατά 13 % στα συνολικά 5 δις ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία της γερμανικής Ομοσπονδιακής Στατιστικής Υπηρεσίας.

Έναν χρόνο πριν οι Έλληνες εισήγαγαν προϊόντα Made in Germany συνολικής αξίας 5,8 δις ευρώ. Δυο χρόνια, πριν, το 2008 η Ελλάδα είχε δαπανήσει 8 δις ευρώ για γερμανικά προϊόντα. Η μείωση αυτή δείχνει πόσο δραματικά υποχώρησε η ζήτηση για αυτοκίνητα, μηχανές και ρουχισμό στην Ελλάδα.

Ιδιαίτερα αισθητή είναι η μείωση της ζήτησης για γερμανικά αυτοκίνητα. Το 2008 οι Έλληνες ξόδεψαν 1,4 δις ευρώ για αυτοκίνητα από τη Γερμανία, το 2011 μόλις 368 εκατομμύρια. Σημαντική μείωση, αλλά όχι τόσο δραματική, κατέγραψαν και οι εισαγωγές γερμανικών μηχανών στην Ελλάδα. Το ίδιο διάστημα υποχώρησαν από τα 854 εκατομμύρια στα 363 εκατομμύρια.

Για την ίδια τη γερμανική βιομηχανία ωστόσο τα ποσά αυτά είναι μάλλον αμελητέα. Την ώρα που το 2011 το 10 % των ελληνικών εξαγωγών κατέληγε στη Γερμανία, ως εξαγωγική αγορά η Ελλάδα παίζει ελάσσονα ρόλο για τους Γερμανούς. Το 2011 η γειτονική Ολλανδία δαπάνησε 14 φορές περισσότερα για προϊόντα Made in Germany από ότι η Ελλάδα. Στη λίστα των εισαγωγέων από τη Γερμανία, η Ελλάδα βρισκόταν το 2011 στην 38η θέση ενώ ακολουθούν Ιρλανδία και Μαλαισία. Την ίδια ώρα, στη λίστα των χωρών που εξάγουν προς τη Γερμανία η Ελλάδα καταλαμβάνει την 49η θέση και βρίσκεται μεταξύ Αλγερίας και Ουκρανίας.

DW