Η οικονομική κρίση «γεννάει» ιδέες και υγιείς επιχειρήσεις
Παρά τις δυσκολίες, καθώς οι νέοι επιχειρηματίες εμφανίζονται πλέον πολύ πιο προσεκτικοί στα ανοίγματά τους, έχοντας συνειδητοποιήσει ότι «τελείωσε το πάρτι τύπου ΄΄έχω μια ιδέα, πάω στην τράπεζα, βάζω υποθήκη το σπίτι μου και παίρνω χρήματα, χωρίς να γνωρίζω ούτε τι ακριβώς θέλω να κάνω"». Την πεποίθηση αυτή εξέφρασε, μιλώντας στο ΑΜΠΕ, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Νέων Επιχειρηματιών (ΟΕΣΥΝΕ), Ανδρέας Στεφανίδης.
«Μετά την κρίση, οι νέοι (νεαροί) επιχειρηματίες που με προσεγγίζουν στην ΟΕΣΥΝΕ είναι περισσότεροι και πιο ποιοτικοί, σε σχέση με το παρελθόν. Δεν τους ενδιαφέρουν τα επιφανειακά πράγματα, είναι αποφασισμένοι να βάλουν νερό στο κρασί τους και να αναπτύξουν συνέργειες με άλλους επιχειρηματίες, κάτι που παλιά έλειπε. Το τελευταίο διάστημα αναπτύσσεται ένα είδος επιχειρηματικότητας που δεν θα την αποκαλούσα μόνο ΄΄ανάγκης΄΄ -φυσικά υπάρχει κι αυτή σε μια χώρα που η ανεργία των νέων τείνει στο 55%- αλλά και ΄΄ευκαιρίας΄΄», πρόσθεσε, ενόψει της αποψινής ομιλίας του, μέσω skype, σε εκδήλωση της ΕΣΥΝΕ Θεσσαλονίκης και Κεντρικής Μακεδονίας.
«Μακριά από δάνεια!»
Φυσικά, ο δρόμος της επιχειρηματικότητας δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα: πριν από την οικονομική κρίση, αποτύγχανε περίπου το 60% των καινοτόμων νεοφυών επιχειρήσεων στην Ελλάδα, ποσοστό που σήμερα έχει ανέλθει στο 80%. Γι΄ αυτό είναι σημαντικό οι νέοι επιχειρηματίες να στηρίζονται στα δικά τους πόδια.
«Μακριά από δάνεια στα πρώτα στάδια της επιχείρησης, αυτό λέω σε όλους. Οι νέοι επιχειρηματίες πρέπει να προτιμούν να στηρίζονται σε ιδιωτικά κεφάλαια. Ή το κράτος να φτιάξει έναν μηχανισμό στήριξης της νεανικής επιχειρηματικότητας, που στα πρώτα στάδια, για τα πρώτα 50.000-100.000 ευρώ, θα στηρίζει 100% κάποιες καινοτόμες ιδέες, όπως κάνει η Φιλανδία», σημείωσε ο κ.Στεφανίδης.