Γιατί οι επενδυτές θέλουν το λιμάνι της Καβάλας
Οι αποκρατικοποιήσεις μπαίνουν πια στην τελική τους ευθεία και ανάμεσά τους συζητιούνται αυτές αρκετών λιμανιών της χώρας. Ο Οργανισμός Λιμένος Καβάλας είναι αυτός που φαίνεται ότι θα τραβήξει το περισσότερο ενδιαφέρον όχι μόνο των ξένων, αλλά και των Ελλήνων επενδυτών.
Η γεωστρατηγική του θέση στο νότιο άκρο της ανατολικής Ευρώπης και η εγγύτητά του με τους αγωγούς φυσικού αέριου, τόσο τους υπάρχοντες όσο και τους υπό κατασκευήν, του προσδίδει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ο Οργανισμός Λιμένος Καβάλας είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση των τεσσάρων λιμανιών της Καβάλας: Του Κεντρικού Λιμένα Καβάλας, του εμπορικού λιμένα «Φίλιππος Β'» στη Νέα Καρβάλη, του Λιμένα Ελευθερών και του Λιμένα Κεραμωτής. Το κάθε λιμάνι έχει το δικό του ρόλο, αλλά όλα μαζί αποτελούν τον σημαντικό θαλάσσιο κόμβο που εξυπηρετεί τα Ανατολικά Βαλκάνια.
Το μοντέλο που έχει επιλεγεί για την αποκρατικοποίηση των λιμανιών είναι οι παραχωρήσεις δραστηριοτήτων. Και με τις δημόσιες επενδύσεις να επανέρχονται, καλώς εχόντων των πραγμάτων, αναβαθμίζοντας τη σημασία της Καβάλας, ήδη κάποιες γαλλικές, καναδικές και ισραηλινές επιχειρήσεις έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τα λιμάνια της.
Η Καβάλα βρίσκεται στο ενεργειακό σταυροδρόμι της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Το λιμάνι της έχει όλες τις δυνατότητες για να γίνει το σημείο εκφόρτωσης φυσικού αερίου και της διασύνδεσής του με τα διάφορα δίκτυα. Πολύ σημαντικό επίσης είναι ότι στην περιοχή υπάρχουν υποθαλάσσιες κοιλότητες με υδρογονάνθρακες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως φυσικές αποθήκες φυσικού αέριου. Πρόκειται για μια τεχνολογία που ήδη εφαρμόζεται σε διάφορα μέρη του κόσμου. Οι επενδυτές από τον Καναδά, μάλιστα, έχουν ήδη προχωρήσει σε επαφές πέραν του ΟΛΚ και με ιδιώτες που εκμεταλλεύονται τους υδρογονάνθρακες της περιοχής.
Εκτός όμως από τη μεταφορά και αποθήκευση του φυσικού αερίου, η Καβάλα έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει κόμβο και για τις εμπορικές θαλάσσιες μεταφορές. Η σύνδεση του Αιγαίου με τη Μαύρη Θάλασσα έχει ήδη μπει σε ένα σχέδιο, με την ονομασία "Sea2Sea" και τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης παίζουν σημαντικό ρόλο στον εμπορικό αυτό διάδρομο. Με το σχέδιο αυτό παρακάμπτεται ο Βόσπορος και τα τέλη που πρέπει να πληρώνονται στην τουρκική κυβέρνηση. Μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου, τα εμπορεύματα θα φεύγουν από την Καβάλα και την Αλεξανδρούπολη και θα πηγαίνουν στα βουλγαρικά λιμάνια του Μπουργκάς και της Βάρνας και από εκεί με άλλα πλοία θα μεταφέρονται οπουδήποτε στη Μαύρη Θάλασσα. Φυσικά, θα ισχύει και η αντίστροφη πορεία.
Διαβάστε επίσης:
Πήρε φωτιά η Καβάλα – διαμαρτυρία για την τιμή του πετρελαίου!
Κύπρος: 17 προσφορές στο διαγωνισμό προμήθειας φυσικού αερίου