Υποχώρηση των υπηρεσιών του κλάδου μεταφορών - logistics το 2011
Ο εγχώριος κλάδος μεταφορών - logistics εξετάζεται σε πρόσφατη μελέτη της Hellastat Α.Ε.
Ο περιορισμός του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου καθώς και η μειωμένη παραγωγή λόγω της οικονομικής κρίσης συνέβαλλαν στην υποχώρηση του μεταφορικού έργου και των υπηρεσιών logistics το 2011, με τις παραγγελίες των εταιρειών-πελατών να έχουν μειωθεί σημαντικά.
Η κάμψη του κλάδου αντανακλάται και στον δείκτη κύκλου εργασιών που καταρτίζει η ΕΛΣΤΑΤ για τις υπηρεσίες αποθήκευσης και logistics, ο οποίος το 2011 μειώθηκε κατά 8%.
Οι εταιρείες μεταφορών που επλήγησαν περισσότερο ήταν εκείνες που συνεργάζονται με πελάτες από τους κλάδους που υπέστησαν τη μεγαλύτερη πτώση της ζήτησης (πχ. κλάδος λιανικής πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών). Αντιθέτως, οι εταιρείες που μεταφέρουν φάρμακα και προϊόντα που σχετίζονται με την πράσινη τεχνολογία επηρεάστηκαν λιγότερο.
Παράλληλα, οι οδικές μεταφορές έχουν πληγεί ιδιαίτερα από το συνεχώς αυξανόμενο κόστος των καυσίμων (πχ αύξηση του ΕΦΚ στην αμόλυβδη βενζίνη κατά 87% από το 2009) ενώ δυσχέρειες προκαλεί και η υστέρηση της χώρας σε υποδομές (έλλειψη εμπορευματικών κέντρων, χαμηλή ποιότητα του οδικού δικτύου κ.α).
Σημαντική εξέλιξη για τον κλάδο έχει αποτελέσει η σταδιακή απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών μέσω του Ν. 3887/2010, η οποία θα ισχύσει πλήρως μετά τη πάροδο 3 ετών. Μεταξύ άλλων προβλέπεται η απελευθέρωση των αδειών για φορτηγά ΔΧ και η θέσπιση ενιαίας νομοθεσίας για τις διεθνείς, εθνικές, νομαρχιακές και ειδικές μεταφορές.