Μέσα στα 10 κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης ο Πειραιάς!
Το 2012 ήταν η χρονιά που ο Πειραιάς έσπασε κάθε προηγούμενο ρεκόρ στην διακίνηση containers, με αποτέλεσμα να μπαίνει στη νέα χρονιά όντας ένα από τα 10 κορυφαία εμπορικά λιμάνια της Ευρώπης! Σε σχέση με το 2011 όταν και διακινήθηκαν μέσω Πειραιά (ΣΕΠ και ΟΛΠ) 1.650.000 teu, πέρσι ο αριθμός ανέβηκε στο 2.734.000 teu, αύξηση της τάξεως του 30% δηλαδή!
Σημείωση: teu είναι η μονάδα μέτρησης που χρησιμοποιείται για την υπολογισμό του μεγέθους των containers. Σημαίνει Twenty-foot Equivalent Unit, δηλαδή container ισοδύναμο με ένα που έχει μήκος 20 πόδια. Ενώ τα περισσότερο containers που περνούν από το λιμάνι του Πειραιά είναι τέτοια, υπάρχουν κι άλλα, μικρότερα ή μεγαλύτερα. Άρα το φετινό 2.734.000 δεν σημαίνει ότι πέρασαν και 2.734.000 containers, αλλά αγαθά που θα γέμισα ισόποσα containers των 20 ποδιών.
Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ESPO, του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Λιμένων, ο Πειραιάς, αν συνεχίζει με αυτό το ρυθμό και στο νέο έτος, θα ανεβεί στην 7η θέση, από την 10η που έφτασε το 2012! H ΣΕΠ (Cosco) ξεπέρασε μάλιστα το στόχο που είχε θέσει για το 2012, ενώ και ο ΟΛΠ είχε σημαντική αύξηση στα νούμερα που έκανε (ανέβηκαν κατά 76,5% και 27,5% σε σχέση με πέρσι, αντίστοιχα).
Το ακόμη σημαντικότερο είναι ότι η κρίση που πλήττει τα υπόλοιπα μεγάλα λιμάνια, ευνοεί τον Πειραιά. Και οι νέες συμφωνίες που έκλεισε η Cosco, αλλά κυρίως το γεγονός πως πολλές εταιρείες που κατασκευάζουν τα προϊόντα τους την Κίνα, προτιμούν να τα εκφορτώνουν στον Πειραιά και όχι, ας πούμε, στη Βαρκελώνη ή το Ρότερνταμ, για να καίνε λιγότερα καύσιμα (από τον Πειραιά, στη συνέχεια, τα διοχετεύουν μέσω τρένων και φορτηγών στην υπόλοιπη Ευρώπη), σημαίνουν ότι το 2013 τα πράγματα θα είναι ακόμη καλύτερα.
Στα σχέδια της ΣΕΠ για το 2013 υπάρχει η επέκταση του κέντρου Logistics ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει όλες τις εμπορικές συμφωνίες που έχει ήδη υπογράψει, αλλά και να προσελκύσει ακόμη περισσότερες. Όταν ολοκληρωθούν οι επενδύσεις της ΣΕΠ συνολικού ύψους 400 εκατ. ευρώ στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, η ετήσια δυνατότητα διακίνησης containers της εταιρεία θα έχει φτάσει τα 3.600.000 teu.
Μαζί με την δυνατότητα του ΟΛΠ και αν τελικά καταφέρουν να χρησιμοποιήσουν όλη αυτή τη χωρητικότητα, οι δύο εταιρείες θα βρίσκονται στη θέση να κάνουν τον Πειραιά ένα από τα 5 σημαντικότερα λιμάνια της Ευρώπης και –γιατί όχι- να τον κρατήσουν εκεί, ακόμη κι όταν τελειώσει η κρίση και πέσουν οι τιμές των καυσίμων.
Διαβάστε επίσης:
Η Γερμανία δεν θέλει την Cosco στο λιμάνι του Πειραιά
Κατσαφάδος: Η Ελλάδα κερδίζει την εμπιστοσύνη των επενδυτών
Α.Σαμαράς: Ψήφος εμπιστοσύνης η συμφωνία Packard-COSCO-ΤραινΟΣΕ