Μειωμένη η αγοραστική κίνηση στην Ελλάδα
Ειδικότερα, ο μέσος όρος πελατών στην ουρά στην Ελλάδα το 2012 ήταν 3,6 πελάτες (ενώ το 2010 ήταν 5,6 πελάτες) και ο μέσος χρόνος αναμονής το 2012 ήταν 11 λεπτά (ενώ το 2010 ήταν 14 λεπτά). Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, η μείωση στον χρόνο αναμονής φαίνεται να οφείλεται κυρίως στη μειωμένη αγοραστική κίνηση.
Οι Έλληνες δυσκολεύονται να ζητήσουν συγγνώμη για την καθυστέρηση. Αυτό αποτελεί μία απλή κίνηση ευγένειας, που αν εφαρμοζόταν θα απάλυνε τυχόν δυσαρέσκεια του πελάτη.
Ελπιδοφόρο, σύμφωνα με την έρευνα είναι ότι, παρά την κρίση που βιώνει η χώρα μας, το προσωπικό στην Ελλάδα είναι πιο χαμογελαστό από τον πανευρωπαϊκό μέσο όρο.
Η Ελλάδα έχει πολύ δρόμο να καλύψει, καθώς υστερεί σε σημαντικούς δείκτες ικανοποίησης του πελάτη. Όποια εταιρεία όμως καταφέρει να διατηρήσει το επίπεδο της εξυπηρέτησης των πελατών της τη δύσκολη αυτή περίοδο θα αποκτήσει ένα σαφές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Τα μέλη του Mystery Shopping Providers Association διεξήγαγαν την έρευνα με τη μέθοδο των μυστικών επισκέψεων για την αξιολόγηση της αναμονής σε ουρά και την ικανοποίηση των πελατών στα καταστήματα. Η έρευνα διεξήχθη από τον Μάρτιο μέχρι τον Ιούνιο του 2012. Μυστικοί επισκέπτες από 23 χώρες στάθηκαν για να εξυπηρετηθούν στις ουρές μιας ευρείας γκάμας καταστημάτων: τράπεζες, ταχυδρομεία, σούπερ μάρκετ, φαρμακεία, σταθμοί λεωφορείων και τρένων, καταστήματα κ.ά)