Κάμψη πωλήσεων στις επιχειρήσεις παραγωγής προϊόντων καθαρισμού
Σύμφωνα με τη Hellastat, η οικονομική ύφεση καθώς και τα μέτρα που υπεβλήθησαν για τη δημοσιονομική προσαρμογή της Ελλάδας, περιόρισαν δραστικά το εισόδημα των καταναλωτών και κατ’ επέκταση έπληξαν τη ζήτηση για τις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων καθαρισμού το 2011.
Η αγορά κυριαρχείται από τις εισαγωγές των προϊόντων των πολυεθνικών ομίλων, ενώ η εγχώρια παραγωγή διαμορφώνεται σε χαμηλά επίπεδα με πτωτική τάση. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ η εγχώρια παραγωγή το 2011 μειώθηκε ελαφρώς συγκριτικά με το 2010 (-0,7%), σύμφωνα με το ΑΠΕ.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, λόγω της μειωμένης ζήτησης οι επιχειρήσεις απορρυπαντικών υιοθετούν πρακτικές όπως η παροχή εκπτώσεων στην τιμή, προσφορών στην ποσότητα κ.τ.λ., οι οποίες συντείνουν στη μείωση των περιθωρίων κερδοφορίας τους (κυρίως στις μεσαίες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις). Επίσης, οι εταιρείες διαθέτουν υψηλά ποσά σε διαφημιστική προβολή, κυρίως τηλεοπτική.
Εξαίρεση στη γενικότερη πτώση αποτελούν οι κατηγορίες απορρυπαντικών όπου παρουσιάζονται καινοτόμα προϊόντα.
Σύμφωνα με εκπροσώπους του κλάδου, που συμμετείχαν στην έρευνα της Hellastat, ο καταναλωτής δείχνει πλέον προτίμηση στις εκπτωτικές προσφορές έως 50% έναντι των προσφορών τύπου «1+1 δώρο», καθώς δίνει πλέον προτεραιότητα στην άμεση μείωση των εξόδων του και όχι στην απόκτηση μέγιστης ποσό-τητας για συγκεκριμένη χρηματική αξία που καταβάλει.
Στη μελέτη της Hellastat αναλύθηκαν οι οικονομικές καταστάσεις 21 επιχειρήσεων.