Hellastat: Αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών το 2012
Ανάπτυξη έχει τα τελευταία χρόνια ο κλάδος των ηλεκτρονικών αγορών στη χώρα μας λόγω των ελκυστικών τιμών, αλλά και της σταδιακής εξοικείωσης των καταναλωτών με την τεχνολογία, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα μελέτης της Hellastat.
Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN), το 2012 οι συνολικές online αγορές εκτιμώνται σε 2,9 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 61% σε σχέση με το 2011.
Επιπλέον, οι online καταναλωτές πραγματοποιούν κατά μέσον όρο 20 αγορές τον χρόνο (από 15 το 2011), με την κατά κεφαλήν αξία να ανέρχεται στα 1.600 ευρώ (+33% από το 2011). Ο αριθμός των on-line καταναλωτών αυξήθηκε σημαντικά την τελευταία πενταετία (2008- 2012), με τον μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής να αγγίζει το 18,5%.
Συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, σημαντική άνοδο πωλήσεων σημείωσαν προϊόντα όπως φάρμακα (+36%), αθλητικά είδη (+28%), υλικό ηλεκτρονικής εκμάθησης (+27,5%). Αντίθετα, μείωση κατέγραψαν οι κατηγορίες: υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών (-40%), εξαρτήματα Η/Υ- hardware (-37,1%), διαμονή σε καταλύματα (-26%). Τέλος, το 13,7% των καταναλωτών πραγματοποίησε την αγορά/παραγγελία μέσω κάποιας φορητής συσκευής.
Κυρίαρχο πρόβλημα του κλάδου είναι η έλλειψη εμπιστοσύνης των καταναλωτών απέναντι στις online αγορές (φόβος για μη ασφαλείς πληρωμές, για χρησιμοποίηση των προσωπικών δεδομένων κ.α). Ωστόσο, ο κλάδος ενέχει περιθώρια για ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη, ενώ εκτιμάται ότι οι συνολικές δαπάνες μπορούν να ανέλθουν έως και 5 δισ. ευρώ.