Hellastat: Αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών το 2012
Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN), το 2012 οι συνολικές online αγορές εκτιμώνται σε 2,9 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 61% σε σχέση με το 2011.
Επιπλέον, οι online καταναλωτές πραγματοποιούν κατά μέσον όρο 20 αγορές τον χρόνο (από 15 το 2011), με την κατά κεφαλήν αξία να ανέρχεται στα 1.600 ευρώ (+33% από το 2011). Ο αριθμός των on-line καταναλωτών αυξήθηκε σημαντικά την τελευταία πενταετία (2008- 2012), με τον μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής να αγγίζει το 18,5%.
Συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, σημαντική άνοδο πωλήσεων σημείωσαν προϊόντα όπως φάρμακα (+36%), αθλητικά είδη (+28%), υλικό ηλεκτρονικής εκμάθησης (+27,5%). Αντίθετα, μείωση κατέγραψαν οι κατηγορίες: υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών (-40%), εξαρτήματα Η/Υ- hardware (-37,1%), διαμονή σε καταλύματα (-26%). Τέλος, το 13,7% των καταναλωτών πραγματοποίησε την αγορά/παραγγελία μέσω κάποιας φορητής συσκευής.
Κυρίαρχο πρόβλημα του κλάδου είναι η έλλειψη εμπιστοσύνης των καταναλωτών απέναντι στις online αγορές (φόβος για μη ασφαλείς πληρωμές, για χρησιμοποίηση των προσωπικών δεδομένων κ.α). Ωστόσο, ο κλάδος ενέχει περιθώρια για ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη, ενώ εκτιμάται ότι οι συνολικές δαπάνες μπορούν να ανέλθουν έως και 5 δισ. ευρώ.