Νέο επενδυτικό ενδιαφέρον για προσνήωση υδροπλάνων στην Ελλάδα
Ήδη, η εταιρεία Air Sea Lines (καναδικών συμφερόντων) που είχε εκφράσει ενδιαφέρον το 2004 και το 2009 και εγκατέλειψε την προσπάθειά της, επανέρχεται στο προσκήνιο ευελπιστώντας αυτήν τη φορά να ευοδωθεί το επιχειρηματικό της πλάνο, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ από την καναδική πρεσβεία στην Ελλάδα.
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γιάννης Πατέλλης (αδελφός του Ελληνο-καναδού επιχειρηματία Μιχ. Πατέλλη, υπό τη διεύθυνση του οποίου λειτουργεί η εταιρεία) εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις τελευταίες εξελίξεις, αν και, όπως είπε, μένει να γίνουν και πράξη όλα όσα αναφέρει ο νέος νόμος και να μην σκαλώσουν στα γρανάζια της δημόσιας διοίκησης.
Για να υλοποιηθούν τα επενδυτικά σχέδια της Air Sea Lines στην Ελλάδα, ο κ. Πατέλλης έθεσε ως προϋπόθεση την ανάπτυξη υδατοδρομίου στον χώρο του ΣΕΦ, το οποίο, όπως είπε, προσφέρει το πλέον ασφαλές καταφύγιο στα υδροπλάνα και θα συμβάλει στην ανάπτυξή τους στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Σε ερώτηση για το μέγεθος της επένδυσης, ο κ. Πατέλλης επισήμανε ότι ο προϋπολογισμός, αν και εφόσον «πετάξει» το νέο επενδυτικό πλάνο, θα κυμαίνεται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη απόπειρα. Σημειώνεται, ότι η αρχική προσπάθεια έκανε λόγο για επένδυση 70 εκατ. ευρώ και περιελάμβανε και ροή κονδυλίων σε υποδομές (υδατοδρόμια κ.λπ.). Πλέον, η νέα πρωτοβουλία θα λάβει σάρκα και οστά λαμβάνοντας υπόψη και τη συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση, προκειμένου η επένδυση να είναι οικονομικά βιώσιμη.
Ο δήμαρχος Ρεθύμνου Γιώργης Μαρινάκης, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι οποιαδήποτε επιχειρηματική ενέργεια ανοίγει νέες πύλες στο τουριστικό προϊόν της περιοχής είναι ευπρόσδεκτη από τον δήμο, στο πλαίσιο της εξωστρέφειας που επιδεικνύει. Διευκρίνισε, δε, ότι εάν χρειαστεί θα συνδράμει οικονομικά, ωστόσο αυτό θα γίνει μετά από μελέτη βιωσιμότητας της επένδυσης και υπολογισμό των ωφελειών για το Ρέθυμνο. «Εάν τεκμηριωθούν τα οφέλη από την έλευση των υδροπλάνων στο Ρέθυμνο, εμείς θα δώσουμε χείρα βοηθείας σε όποια εταιρεία επιχειρήσει την ανάπτυξή τους» σημείωσε ο κ. Μαρινάκης.
Εξάλλου, ενδεικτικό της αναπτυξιακής τροχιάς που βρίσκεται ο δήμος, είναι το γεγονός ότι αυτή την περίοδο υλοποιείται μελέτη που αφορά την προστασία των ακτών αλλά και του λιμανιού από τους έντονους κυματισμούς, οι οποίοι προκαλούν προβλήματα σε ακτές και θαλάσσιες μεταφορές. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών και πολεοδομικών εφαρμογών Ρόδου, Μανόλης Σάββης, χαιρέτισε την πρόθεση του υπουργείου υπογραμμίζοντας, ότι δεν μπορεί το 1940 να προσγειώνονταν υδροπλάνα και το 2013, λόγω γραφειοκρατίας, να εμποδίζονται.
Εστιάζοντας στο νησί, υποστήριξε ότι έχει την υποδομή για να υποδεχτεί υδροπλάνα τονίζοντας ότι η έλευσή τους θα αναβαθμίσει το τουριστικό προϊόν και θα συνδέσει τη Ρόδο με τα όμορα νησιά. Από την πλευρά τους, οι φορείς του τουρισμού, σε πρώτη ανάγνωση, αντιμετωπίζουν θετικά στην «προσθαλάσσωση» υδροπλάνων στις «ελληνικές θάλασσες» και κάνουν λόγο για ένα ακόμη όπλο στη φαρέτρα του ελληνικού τουρισμού.
Σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA), Γιώργος Τελώνης, χαρακτήρισε θετικό το εγχείρημα για την ανάπτυξη των υδροπλάνων στη χώρα μας, το οποίο, όπως είπε, μπορεί και να αποδώσει. Ταυτόχρονα, σημείωσε ότι θα πρέπει, οπωσδήποτε, να ληφθεί υπόψη το γεωγραφικό ανάγλυφο της Ελλάδας που ευνοεί την ανάπτυξή τους. Ο κ. Τελώνης ανάφερε ότι όσες εταιρίες επιλέξουν να δραστηριοποιηθούν στο συγκεκριμένο μέτωπο, θα πρέπει να συνυπολογίσουν το μεταφορικό έργο των αεροπορικών εταιρειών και να επιλέξουν δρομολόγια εκεί όπου δεν εκτελείται μεταφορικό έργο από τα αεροπλάνα.
Επισήμανε, δε, ότι ο Σύνδεσμος θα σταθεί στο πλευρό των εταιρειών που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον, μεταφέροντας την πολύτιμη εμπειρία του στον χώρο του τουρισμού. Τέλος, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κεφαλονιάς και μέλος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Σπύρος Γαλιατσάτος, ανάφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι πρόκειται για μία κίνηση η οποία, σαφώς, προσθέτει πόντους στο τουριστικό προϊόν, ωστόσο θα φαντάζει «ταξίδι στο διάστημα» αν τα κόμιστρα είναι υψηλά. Όπως είπε, εάν διαμορφωθούν τιμές (όπως και στο παρελθόν) π.χ. 110 ευρώ για την πτήση Πάτρα - Κεφαλονιά, τη στιγμή που το καράβι κοστίζει 10 ευρώ, τότε μία τέτοια απόπειρα θα «σκοντάψει».