Η Lenovo ανακοινώνει ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα
Η ταχύτερη στροφή στο PC Plus και ο αποτελεσματικός έλεγχος του κόστους οδήγησαν τα κέρδη σε 90% αύξηση το Q4.
• Ρεκόρ ετήσιων προ φόρων εισοδημάτων US$ 801 εκ. και κέρδη US$635 εκατομμύρια
• Ρεκόρ ετήσιων πωλήσεων US$34 δισεκατομμύρια
• Ρεκόρ ανά το κόσμο αποστολής υπολογιστών 52,4 εκ. και ρεκόρ παγκόσμιου μεριδίου αγοράς στο 15,5%
• Βασικά ετήσια κέρδη EPS ανά μετοχή 6,16 US cents, ή 47,78 HK cents
• Καθαρά ταμειακά αποθέματα US$ 3,1 δισ. (από 31 Μαρτίου 2013)
Χονγκ Κόνγκ, 23 Μαΐου 2013- Η Lenovo Group ανακοίνωσε σήμερα τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο οικονομικό τρίμηνό της, που έληξε στις 31 Μαρτίου 2013. Η Lenovo είχε μια ισχυρή παρουσία, σημειώνοντας ένα ετήσιο ρεκόρ πωλήσεων US$ 34 δισεκατομμύρια, αυξημένο κατά 15% από έτος σε έτος, ένα ρεκόρ ετήσιων προ φόρων εισοδημάτων US$ 801 εκ., που αντιστοιχεί σε αύξηση 38% από έτος σε έτος και κέρδη US$635 εκατομμύρια αυξημένα κατά 34%.
Ενώ η Lenovo συνεχίζει τη συνεχώς ανοδική της πορεία προς το να αναδειχθεί ο #1 κατασκευαστής PC στον κόσμο, σημείωσε ένα ετήσιο ρεκόρ παγκόσμιου μεριδίου αγοράς στο 15,5%, και επιτάχυνε τον μετασχηματισμό της σε μια κορυφαία ανταγωνιστική εταιρεία της PC Plus εποχής όντας #3 στην παγκόσμια κατάταξη, με μερίδιο 5,9% στην αγορά των Smart Connected Devices.
Η Lenovo σημείωσε ρεκόρ εισοδήματος για το τέταρτο οικονομικό τρίμηνό με US$7,8 δισεκατομμύρια και αύξηση 4% από έτος σε έτος. Η εταιρεία σημείωσε προ φόρων εισοδήματα US$166 εκατομμύρια κατά το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο, αυξημένα κατά 63% από έτος σε έτος. Σε σύγκριση με τη συνολική μείωση της αγοράς που ξεπέρασε το 13% από έτος σε έτος, η Lenovo αυξήθηκε κατά 14%, επικρατώντας του κλάδου για 16ο συνεχόμενο τρίμηνο.
Τα μικτά κέρδη της εταιρείας για το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο αυξήθηκαν στα US$963 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως 20% από έτος σε έτος. Το μικτό περιθώριο κέρδους ήταν 12,3%. Τα λειτουργικά κέρδη για το τέταρτο τρίμηνο ανήλθαν στα US$169 εκατομμύρια, αύξηση 67% από έτος σε έτος, ενώ τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν 90% από έτος σε έτος, στα US$127 εκατομμύρια.
Τα βασικά κέρδη ανά μετοχή για το τετάρτο οικονομικό τρίμηνο είναι 1,22 US cents ή 9,46 HK cents, ενώ το Διοικητικό συμβούλιο της Lenovo ανακοίνωσε τελικό μέρισμα 1,81 US cents, ή 14,0 HK cents ανά μετοχή για το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Μαρτίου 2013.
Για το οικονομικό έτος 2012/13, η αποστολή υπολογιστών αυξήθηκε κατά 10,2% από έτος σε έτος, σε σύγκριση με την συνολική μείωση της βιομηχανίας κατά 8,1% την ίδια περίοδο. Τα μικτά κέρδη για το σύνολο του έτους ήταν US$ 4,1 δισεκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως 18% από έτος σε έτος. Το μικτό περιθώριο ήταν 12%, ενώ τα λειτουργικά κέρδη για το σύνολο του οικονομικού έτους ήταν US$ 800 εκατομμύρια, αυξημένα κατά 37% από έτος σε έτος. Τα συνολικά κέρδη της Lenovo αυξηθήκαν 34% από έτος σε έτος στα US$635 εκατομμύρια.
Γεωγραφική Επισκόπηση
Η Lenovo στην Κίνα παρουσίασε 4,9% περιθώριο λειτουργικού κέρδους στις ενοποιημένες πωλήσεις ύψους US $3,1 δισ. στο τέταρτο οικονομικό τρίμηνο, μία αύξηση 8% από έτος σε έτος που αντιστοιχεί σε αύξηση εσόδων κατά US$ 228 εκατομμύρια και στο 40% των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων της εταιρείας.
Η PC Plus στρατηγική της Lenovo απέδωσε περισσότερο στην Κίνα όπου σημειώθηκε 74% αύξηση των εσόδων των MIDH πωλήσεων που συνέβαλαν στο 21% των συνολικών πωλήσεων στην Κίνα ενώ η κερδοφορία του MIDH τμήματος συνέχισε να βελτιώνεται. Κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου, η Lenovo διατήρησε την ηγετική της θέση στην Κίνα, την μεγαλύτερη αγορά Η/Υ παγκοσμίως, με ποσοστό 31,7%, ενισχυμένο κατά 1,7 μονάδες από έτος σε έτος. Οι αποστολές υπολογιστών Lenovo στην Κίνα επωφελήθηκαν από την ισχυρή διείσδυση της Lenovo στις αναδυόμενες πόλεις και από την συνεχιζόμενη αστικοποίηση της χώρας.
Στην Ασία και τη Λατινική Αμερική, η Lenovo σημείωσε ποσοστό 11,7% στο τέταρτο οικονομικό τρίμηνο, αυξημένο κατά 1,1 μονάδες από έτος σε έτος. Ενώ η τοπική αγορά των PC, παρουσίασε μείωση 8,5% από έτος σε έτος, η Lenovo κατάφερε να αυξήσει τις αποστολές της σε όλη την περιοχή κατά 1%. Οι ενοποιημένες πωλήσεις ανήλθαν συνολικά σε US$ 1,7 δισ ή 21% για τις παγκόσμιες πωλήσεις της εταιρείας, ενώ και τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους ήταν κερδοφόρα.
Οι αποστολές υπολογιστών Lenovo στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική αυξήθηκαν κατά 11% στο τέταρτο οικονομικό τρίμηνο συνεχίζοντας να ενισχύουν την #2 θέση της εταιρίας στην τοπική αγορά, με μερίδιο 11,8%, αυξημένο κατά 3,2 μονάδες από έτος σε έτος. Αυτό είναι και ένα premium για την τοπική αγορά που παρουσίασε 19,5% μείωση. Η εταιρεία είχε US$1.8 δισ ενοποιημένες πωλήσεις κατά το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο, παρουσιάζοντας 6% βελτίωση από έτος σε έτος, και συνεισφέροντας 24% στις συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις της Lenovo. Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους ήταν υγιές στο 2,3%, αυξημένο κατά 1,4% από έτος σε έτος.
Στη Βόρειο Αμερική οι αποστολές αυξήθηκαν κατά 9,8% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σε μία αγορά που εμφανίστηκε μειωμένη κατά 12%. Σ' αυτό το περιβάλλον η εταιρία κατάφερε να κερδίσει 1,8% μονάδες market share σημειώνοντας μερίδιο ρεκόρ 9,3%. Οι ενοποιημένες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 13% από έτος σε έτος και ανήλθαν σε US$ 1,2 δισ στο τέταρτο οικονομικό τρίμηνο, αποτελώντας το 15% των παγκόσμιων πωλήσεων της εταιρείας. Στη Βόρεια Αμερική, η Lenovo συνεχίζει να έχει επιτυχία στις high-end convertible συσκευές, με συσκευές όπως το Yoga και το Twist, να είναι πρώτα σ' αυτό το κομμάτι της αγοράς με μερίδιο αγοράς 50%.
Προϊοντική Επισκόπηση
Οι παγκόσμιες ενοποιημένες πωλήσεις των laptops της Lenovo για το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο μειώθηκαν κατά 2% από έτος σε έτος στα US$4,2 δισ συνεισφέροντας 53% στις συνολικές πωλήσεις της εταιρίας. Κατά την ίδια περίοδο οι παγκόσμιες αποστολές laptops της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 0,4% από έτος σε έτος, παρά την μείωση της συνολικής αγοράς κατά 14,2%. Κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου, η Lenovo ανακοίνωσε την παγκόσμια διάθεση των διαφόρων νέων laptop PCs, με πρώτα τα IdeaPads U310 και U410, τα λεπτά και ελαφριά Ultrabooks with 10-finger touch, αλλά και τα IdeaPad Z400 και Z500 "entertainment-optimized" laptop PCs, που διαθέτουν μοναδικό ενισχυμένο ήχο, ιδανικό για ψυχαγωγία στο σπίτι αλλά και εκτός. Για τους επαγγελματίες η Lenovo λάνσαρε το νέο ThinkPad T431s, την λεπτότερη "T-series" σειρά που έχει κυκλοφορήσει, τα οποία εντάχθηκαν στην διασημότερη σε πωλήσεις σειρά της Lenovo.
Κατά το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο, οι αποστολές desktop PC της Lenovo, που πραγματοποιήθηκαν διεθνώς, παρέμειναν στα ίδια επίπεδα από έτος σε έτος, παρά την πτώση της βιομηχανίας κατά 12,2% παγκοσμίως. Οι ενοποιημένες πωλήσεις των desktop PC της Lenovo για την ίδια περίοδο μειώθηκαν 2% σε US $ 2,4 δισ. ή 30% επί του συνόλου των πωλήσεων της εταιρείας σε παγκόσμιο επίπεδο. Κατά το τέταρτο τρίμηνο, η Lenovo εισήγαγε το Horizon, ένα all-in-one tablet PC και το πρώτο «interpersonal PC» της εταιρείας, μία multi-user, multi-touch, multi-mode συσκευή για το σπίτι, που επιτρέπει στους χρήστες να μετατρέπουν την εμπειρία του προσωπικού υπολογιστή σε μια κοινή εμπειρία computing.
Η Lenovo παρέμεινε ισχυρή ως η #2 κατασκευάστρια smartphone της Κίνας, καταφέρνοντας ταχεία ανάπτυξη σε όλή τη Mobile Internet Digital Home (MIDH) σειρά προϊόντων. Οι αποστολές smartphone της εταιρείας αυξήθηκαν 206% κατά το τέταρτο τρίμηνο, ένα σημαντικό premium στη συνολική αγορά της Κίνας, η οποία αυξήθηκε κατά 117%. Αυτό ισοδυναμεί με 3,5% αύξηση μεριδίου από έτος σε έτος και 13% μερίδιο αγοράς στο τέταρτο τρίμηνο. Οι ενοποιημένες πωλήσεις των προϊόντων MIDH αυξήθηκαν κατά 74% σε US$736.000.000, που αντιστοιχεί σε 9% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας. Η Lenovo ανακοίνωσε πολλά νέα smartphones κατά το τέταρτο τρίμηνο, με πρώτο το νέο K900, ένα premium smartphone 5,5 ιντσών, με εξαιρετικά λεπτό προφίλ 6,9 mm και φωτογραφική μηχανή υψηλής απόδοσης˙ όλα λειτουργούν με επεξεργαστή Intel Atom.
Σχετικά με τη Lenovo
Η Lenovo, (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) είναι μία εταιρία αξίας $30 δισεκατομμυρίων και μία εκ των δύο μεγαλύτερων παγκόσμιων εταιρειών κατασκευής προσωπικών υπολογιστών, που κατασκευάζει προηγμένης τεχνολογίας και υψηλής ποιότητας προσωπικούς υπολογιστές, σε 160 χώρες. Το επιχειρηματικό μοντέλο της Lenovo βασίζεται στην καινοτομία, τη λειτουργική απόδοση και την ικανοποίηση των πελατών της, με έμφαση στην υλοποίηση επενδύσεων που αφορούν στις αναδυόμενες αγορές.
Η εταιρία δημιουργήθηκε μετά την εξαγορά του τμήματος προσωπικών υπολογιστών της IBM από την Lenovo Group και σήμερα αναπτύσσει, κατασκευάζει και διαθέτει αξιόπιστα, ασφαλή και εύχρηστα προϊόντα και υπηρεσίες τεχνολογίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Μερικά από τα προϊόντα της είναι οι θρυλικοί προσωπικοί υπολογιστές των σειρών Think και Idea, καθώς και servers, workstations, και μια οικογένεια από mobile internet devices που περιλαμβάνει tablets και smart phones. Η Lenovo διαθέτει ερευνητικές εγκαταστάσεις στην Ιαπωνία, την Κίνα και τη Β. Καρολίνα (ΗΠΑ). Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στη διεύθυνση: www.lenovo.com