Ρεκόρ αφίξεων αναμένεται το 2013
Σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση ο κ. Ρέτσος, τόνισε με έμφαση πως το 2013 είναι μια χρονιά στην οποία, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία θα υπάρξει ρεκόρ αφίξεων, περίπου 17 εκατομμύρια επισκέπτες.
«Είναι σημαντικό», σημείωσε, «τον έκτο χρόνο της ύφεσης ο τουρισμός να δείχνει ότι είναι το κομμάτι εκείνο της οικονομίας που όχι μόνο παραμένει ζωντανό, αλλά ενδυναμώνεται και είναι εκείνο που μπορεί να ξεκινήσει το νέο αναπτυξιακό κύκλο της χώρας μας. Για μας, είναι ιδιαίτερα σημαντικό ο τουρισμός να διαχέεται σε όλη την χώρα. Αυτή τη στιγμή βλέπουμε μια υπερσυγκέντρωση σε συγκεκριμένους, παραδοσιακούς προορισμούς που είναι εξωστρεφείς, ενώ βλέπουμε άλλα κομμάτια της χώρας που εξαρτιόταν από τον Έλληνα τουρίστα, όπως τα ηπειρωτικά και τα μικρότερα νησιά, να μην αποδίδουν και να έχουν πρόβλημα. Παρά τις δυσκολίες στην οικονομία, είναι μια περίοδος στην οποία με νέες ιδέες και λιγότερα χρήματα μπορούν να γίνουν πιο ουσιαστικά πράγματα».
Ο κ. Ρέτσος υπογράμμισε ακόμα ότι η περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης (Α.Μ.-Θ.) έχει «δυνατούς» προορισμούς και θεματικούς και κατ' όνομα, αρκεί να μπορέσει κάποιος να τους κάνει γνωστούς στο εξωτερικό. «Είμαι σίγουρος», συμπλήρωσε, «ότι με την καμπάνια της εταιρείας Marketing Greece και τη συνεργασία του ΟΤΕ, πολύ σύντομα τ' αποτελέσματα θα είναι εντυπωσιακά. Πιστεύω ότι θα έχουμε μια καλή χρονιά, όπως και οι επόμενες θα είναι καλές για τον ελληνικό τουρισμό».
Σ' ερώτηση σχετικά με τις τιμές των ξενοδοχείων, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων επισήμανε: «Για να μπορέσει η Ελλάδα, με όσα έχει περάσει στα έξι χρόνια ύφεσης, να προσελκύσει κόσμο έπρεπε οι τιμές αναπόφευκτα να πέσουν. Το βασικό εργαλείο marketing που χρησιμοποίησε ο κλάδος στη χώρα τα τελευταία χρόνια ήταν οι μειωμένες τιμές στα ξενοδοχεία. Γι αυτό παραμένουμε ανταγωνιστικοί και περιμένουμε τόσους επισκέπτες φέτος. Βρισκόμαστε σε ένα κρίσιμο σημείο, καθώς η μειωμένη τιμή επηρεάζει και την ποιότητα. Η Ελλάδα είναι μια ποιοτική χώρα. Δεν είναι μια περιοχή μαζικού τουρισμού. Νομίζω ότι φέτος το καλοκαίρι, ειδικά για ορισμένες παραδοσιακές περιοχές, θα είναι μια ευκαιρία για τους ξενοδόχους να αναπροσαρμόσουν προς τα πάνω τις τιμές για τα συμβόλαια που θα υπογράψουν για το 2014».
Όσον αφορά την έντονη παρουσία των Ρώσων επισκεπτών στην ελληνική τουριστική αγορά ο κ. Ρέτσος σημείωσε: «Οι Ρώσοι πριν τρία χρόνια δεν επισκέπτονταν ούτε τους παραδοσιακούς προορισμούς της χώρας μας. Τώρα, πλέον, κατακλύζουν την Κρήτη, τη Ρόδο, την Κω και τη Χαλκιδική ενώ αναζητούν νέους προορισμούς, όπως είναι η Ανατολική Μακεδονία-Θράκη. Πρέπει να πάρουμε οι ίδιοι την κατάσταση στα χέρια μας και να προωθήσουμε οι ίδιοι τη χώρα μας, μην περιμένοντας παθητικά να έρθουν οι ξένοι να μας ανακαλύψουν». Όσο για τις επενδύσεις των Ρώσων σημείωσε με νόημα πως «ακόμα είναι σε φιλολογικό επίπεδο».